Με την εικόνα της πανδημίας του κορονοϊού να χειροτερεύει σε ολόκληρη την Ευρώπη, το πλήγμα στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων είναι σημαντικό. Τον Ιούλιο του 2020, οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση σημείωσαν σχετικά μικρή μείωση 5,7% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα το 2019, με επτά από τα 27 κράτη μέλη να σημειώνουν αυξήσεις στις ταξινομήσεις.

Ωστόσο, κατά τη διάρκεια του Αυγούστου, η αγορά αυτοκινήτων της Ε.Ε. σημείωσε και πάλι σημαντική πτώση (-18,9%), αν και λιγότερο δραματική από ό, τι νωρίτερα το έτος. Με εξαίρεση την Κύπρο (+ 14,1%), όλες οι χώρες της ηπείρου σημείωσαν απώλειες σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2019. Κοιτάζοντας τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ, η Ιταλία είχε τις καλύτερες επιδόσεις, με ελαφρά πτώση 0,4%, ενώ οι ισχυρότερες μειώσεις παρατηρήθηκαν στη Γερμανία (-20,0%) και στη Γαλλία (-19,8%).

European car Regs August 2020

Κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του 2020, η ζήτηση επιβατικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε. μειώθηκε κατά 32,0%. Συνολικά, 6.123.852 νέα αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο, σχεδόν 2,9 εκατομμύρια λιγότερα από ό,τι κατά την ίδια περίοδο πέρυσι. Μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ, η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-40,6%) μέχρι στιγμής φέτος, ακολουθούμενη από την Ιταλία (-38,9%), τη Γαλλία (-32,0%) και τη Γερμανία (-28,8%).

Τι συνέβη στη χώρα μας

Μετά την εντυπωσιακή ύφεση τις αγοράς αυτοκινήτου τους μήνες Μάρτιο, Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο, που κατέγραψαν μειώσεις 60,7%, 80,2%, 67,5% και 37,2% αντίστοιχα σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2019, το -18,8% του Ιουλίου έδωσε μια νότα αισιοδοξίας και ανάκαμψης της αγοράς, όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Φαίνεται όμως ότι η ύφεση δεν είχε πει την τελευταία της λέξη, και έτσι από τη μείωση του 18,8% τον Ιούλιο ήρθε το 28,6% του Αυγούστου.

Greek cars registrations August 2020

Να υπενθυμίσουμε ότι προτού την πανδημία του κορονοϊού, οι ταξινομήσεις τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο του 2020 είχαν θετικό πρόσημο, κατά 6,2% και 4,0% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, δίνοντας υποσχέσεις για μια καλή εμπορικά χρονιά.

Ωστόσο, πλέον, το οκτάμηνο κλείνει με μια συνολική μείωση ταξινομήσεων που φτάνει το 39,1% -σαφώς μεγαλύτερο από το μέσο όρο των 27 χωρών της Ε.Ε.- σε σχέση με το πρώτο οκτάμηνο του 2019 και φέρνει την ελληνική αγορά αυτοκινήτου πάλι στα πέτρινα χρόνια.

Διαβάστε επίσης

Στα 110 δισ. ευρώ το πιθανό κόστος ενός άτακτου Brexit για την αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη