Eδώ και αρκετά χρόνια γνωρίζουμε ότι η πρωτοποριακή βρετανική εταιρεία Dyson, που μεταξύ άλλων έγινε γνωστή για την κυκλωνική ηλεκτρική της σκούπα, είχε ξεκινήσει ένα φιλόδοξο πρόγραμμα κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Το παραπάνω πρόγραμμα προέβλεπε επενδύσεις άνω των 2 δις ευρώ και την παραγωγή του πρώτου αυτοκινήτου το 2020.  Ποτέ όμως μέχρι σήμερα δεν είδαμε τίποτα έστω και σε μορφή πρωτότυπου, ενώ στο τέλος του 2019  ο ιδρυτής της Dyson, o σερ Τζέιμς Ντάισον, αποφάσισε ότι το αποτέλεσμα δεν θα μπορούσε να είναι κερδοφόρο και ανακοίνωσε την παύση των σχεδίων του.

Η αποκάλυψη του πρωτότυπου

Η Dyson βασίζεται στην καινοτομία και στα φουτουριστικά καταναλωτικά προϊόντα σπιτιού. Οι πιο διάσημες υλοποιήσεις της είναι η κυκλωνική ηλεκτρική σκούπα χωρίς σακούλα, καθώς και οι ανεμιστήρες και τα αερόθερμα χωρίς κινητά μέρη. Τα προϊόντα της είναι μοναδικά και πανάκριβα, ενώ η παγκόσμια επιτυχία τους έχει αυξήσει την περιουσία του ιδρυτή της εταιρείας στις 16,2 δις βρετανικές λίρες, σύμφωνα με τους Sunday Times.

Όπως και στα υπόλοιπα προϊόντα του, έτσι και στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα κατασκεύαζε ο Ντάισον θέλησε να ενσωματώσει την κορυφαία τεχνολογία. Το λειτουργικό πρωτότυπο που δημιούργησε με στόχο τις δοκιμές και τις διάφορες εγκρίσεις, είναι ένα SUV μήκους πέντε μέτρων μήκους και δύο μέτρων πλάτους, με θέσεις για έως 7 επιβάτες.

Το αμάξωμά του είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, ενώ οι κορυφαίας τεχνολογίας μπαταρίες του υπόσχονται αυτονομία με μια φόρτιση που θα φτάνει στα 960 χιλιόμετρα.

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ένα head up display τεραστίων διαστάσεων επαυξημένης πραγματικότητας, αναλαμβάνει να πληροφορεί τον οδηγό και τους επιβάτες, προσομοιώνοντας προβολή ολογράμματος.

Οι λόγοι των τίτλων τέλους

Τα προηγμένα και μοναδικά χαρακτηριστικά του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Dyson, για την ανάπτυξη του οποίου ο σερ Τζέιμς Ντάισον διέθεσε 500 εκατομμύρια λίρες από την προσωπική του περιουσία, αποτέλεσαν και την ταφόπλακά του. Για να είναι κερδοφόρο, το αυτοκίνητο της Dyson θα έπρεπε να πωλείται αρκετά πάνω από 150.000 ευρώ, τη στιγμή που ένα ηλεκτρικό Audi e-Tron με αντίστοιχες διαστάσεις κοστίζει στη χώρα μας από 73.000 ευρώ, ενώ μια επίσης ηλεκτρική Mercedes EQC από 80.700 ευρώ.

Audi e-Tron
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Dyson θα έπρεπε να πωλείται πλέον των 150.000 ευρώ για να είναι κερδοφόρο, όταν ένα ηλεκτρικό Audi e-tron όπως αυτό της εικόνας, κοστίζει τα μισά χρήματα.

Σύμφωνα με συνέντευξη του Ντάισον στους Times, κατά την οποία αποκάλυψε για πρώτη φορά και το πρωτότυπο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το αποτέλεσμα ήταν εμπορικά ασύμφορο και η συνέχισή του θα κατέστρεφε την εταιρεία.

O Βρετανός Κροίσος υποστήριξε ότι τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι κερδοφόρα καθώς παράγονται σε πολύ μικρές ποσότητες. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ωστόσο έχουν κέρδη από τα συμβατικά μοντέλα, τα οποία χρησιμοποιούν για τη χρηματοδότηση των ηλεκτρικών. Τα τελευταία είναι επίσης απαραίτητα για τη μείωση του μέσου όρου εκπομπής CO2 του στόλου του κάθε κατασκευαστή και τη αποφυγή προστίμων δις ευρώ.