5 μικρά αυτοκίνητα που αναβίωσαν μετά από 50 και πλέον χρόνια (pics)

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
5 μικρά αυτοκίνητα που αναβίωσαν μετά από 50 και πλέον χρόνια (pics)
Πέντε μικρά μοντέλα που διέπρεψαν σε πωλήσεις τη δεκαετία του '60, επανήλθαν στο προσκήνιο τη νέα χιλιετία με μεγάλη επιτυχία.

Την πρώτη δεκαετία μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, η Ευρώπη γέμισε με μικρά και φτηνά αυτοκίνητα. Βγαίνοντας από την πιο ζοφερή περίοδο της σύγχρονης ιστορίας, η γηραιά ήπειρος δεν είχε τη σημερινή οικονομική ευρωστία, αλλά οι κάτοικοί της ξεχείλιζαν από διάθεση για ελεύθερη μετακίνηση.

Αυτοκίνητα όπως το Fiat 500 και το Mini γνώρισαν τεράστια επιτυχία και έμειναν δεκαετίες στην παραγωγή. Σήμερα, μαζί με κάποια άλλα μοντέλα που παρουσιάστηκαν τέλη της δεκαετίας του '50 ή μέσα στη δεκαετία του '60, αναβίωσαν για πολύ διαφορετικούς λόγους: λόγω των τεράστιων χωροταξικών προβλημάτων στις μεγαλουπόλεις, τα μικρά αυτοκίνητα αποτελούν τη λύση, τόσο ως συμβατικά, όσο και ως ηλεκτρικά.

Το εξαιρετικά πετυχημένο 500 του 1957 είχε μήκος 2,97 μέτρα και βάρος μόλις 500 κιλά, μπορούσε όμως να χωρέσει 4 άτομα. Η αναβίωσή του το 2007 έδωσε και πάλι το “φιλί της ζωής” στη Fiat, αν και πλέον το μοντέλο έχει μήκος 3,55 μέτρα και βάρος κοντά στον 1 τόνο.

insider

Από αισθητικής και εμπορικής άποψης πάντως, ήταν από τις πλέον πετυχημένες αναβιώσεις όλων των εποχών. Το 2019 παρουσιάστηκε και το ηλεκτρικό 500 της εικόνας, που σταδιακά θα υποκαταστήσει όλες τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Το εμβληματικό μικρό αυτοκινητάκι της Morris (BMC), που παρουσιάστηκε το 1959, έμελλε να γίνει γνωστό μόνο με το όνομα του μοντέλου, Mini, και να αναβιώσει από την BMW το 1999, με μεγάλη επιτυχία. Το πρώτο Mini είχε μήκος μόλις 3,054 μέτρα αλλά μπορούσε να φιλοξενήσει 4 άτομα και αποσκευές, ενώ το βάρος ήταν μεταξύ 580 και 680 κιλών.

insider

Το Mini που αναβίωσε το 2001 από την BMW μεγάλωσε σημαντικά, φτάνοντας σήμερα στα 3,82 μέτρα. Όπως και στο παρελθόν, το Mini διατίθεται σε πολλές διαφορετικές εκδόσεις, ενώ η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου μόλις έφτασε και στη χώρα μας.

Όπως και το σημερινό πολυμορφικό 500 L, έτσι και 600 Multipla του 1956 ήταν βασισμένο στην τρίθυρη συμβατική έκδοση, αλλά λόγω του πολύ αυξημένου ύψους μπορούσε να φιλοξενήσει έως και 6 άτομα. Οι διαστάσεις του ήταν εξαιρετικά μικρές, με μήκος μόλις 3,53 μέτρα και το βάρος στα 700 μόλις κιλά.

insider

Σήμερα το 500 L που εμφανίστηκε το 2013 έχει μήκος 4,14 μέτρα και φιλοξενεί 5 άτομα, ή 4,35 μέτρα στην έκδοση Living για τη φιλοξενία 7 ατόμων. Το βάρος έχει σχεδόν διπλασιαστεί, καθώς φτάνει έως και στα 1.365 κιλά.

Το μικρό ιταλικό διθέσιο αυτοκινητάκι που ξεκίνησε να κατασκευάζεται στην Ιταλία από την Iso το 1953, πέρασε στα χέρια της BMW το 1955 και εκεί πλέον έγινε επιτυχία, αλλά δεν μακροημέρευσε καθώς οι αγοραστικές προτεραιότητες άλλαξαν. Με μια μόνο πόρτα, εμπρός, δύο θέσεις και μήκος μόλις 2,3 μέτρα το BMW Isetta ήταν η “γέφυρα” της εποχής για το πέρασμα από τη μοτοσικλέτα στο αυτοκίνητο.

insider

Σήμερα, με την επωνυμία Microlino, η ελβετική εταιρεία Micro παρουσίασε τη δική της “BMW Isetta” της νέας χιλιετίας το 2016. Το Microlino διατηρεί όλα τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του παρελθόντος, είναι όμως μόνο ηλεκτρικό, με δύο εκδόσεις αυτονομίας 125 ή 200 χιλιομέτρων και μέγιστη ταχύτητα 90 χλμ./ώρα. Διθέσιο, έχει μήκος 2,435 μέτρα, χώρο αποσκευών 220 λίτρων και όταν ξεκινήσει να παράγεται το 2021 θα κοστίζει από 12.000 ευρώ.

Για να δημιουργήσει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο για την Ευρώπη, το e, η Honda κοίταξε πίσω και δανείστηκε πολλά σχεδιαστικά στοιχεία από το N 600, πρόγονο του Civic και πρώτου μοντέλου με το οποίο στην ουσία η Honda “φάνηκε” στην Ευρώπη, το 1968.

insider

Το N 600 είχε μήκος μόλις 2,995 μέτρα και βάρος 510 κιλά, ενώ ο ηλεκτρικός απόγονός του, που θα ξεκινήσει να διατίθεται εντός του 2020, έχει μήκος 3,9 μέτρα και ζυγίζει 1.513 κιλά. Φυσικά έχει πολύ καλύτερες επιδόσεις χάρη στους 136 ίππους ισχύος και τα 315 Nm ροπής του ηλεκτρικού του κινητήρα. Η αυτονομία του νέου Honda e με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας του φτάνει στα 220 χιλιόμετρα.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

22:47

ΠΑΣΟΚ: Η κυβέρνηση ας σταματήσει το κρυφτό και ας απαντήσει τι φοβάται και συνεχίζει να ταυτίζεται με τον κ. Χιλετζάκη

22:16

Συνάντηση Κων. Τασούλα με την Πρόεδρο της Μολδαβίας, Μ. Σάντου, τη Δευτέρα

21:47

Συρία: Εκτίμηση για παραγωγή φυσικού αερίου 15 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων στα τέλη του 2026

21:18

Γρεβενά: Εξιχνιάστηκε έπειτα από πολύμηνη έρευνα κλοπή από μονή

20:58

Ενισχυμένα μέτρα ασφαλείας σε εορταστικές εκδηλώσεις για το Χάνουκα σε όλο τον κόσμο μετά τη φονική επίθεση στο Σίδνεϊ

20:47

Διεθνείς αντιδράσεις για την τρομοκρατική επίθεση στην Αυστραλία

20:39

Τραμπ: Καθαρά αντισημιτική ενέργεια η επίθεση στο Σίδνεϊ

20:30

Ολοκληρώθηκε η διήμερη σύνοδος των προέδρων ΔΕΕΠ και ΔΗΜΤΟ της ΝΔ

20:20

Αγροτικά μπλόκα: Κανονικά η διέλευση των οχημάτων από τους συνοριακούς σταθμούς στη Β.Ελλάδα, εκτός από Ευζώνους

20:02

Δένδιας: Η τρομοκρατική επίθεση στη γιορτή του Χανουκά στο Σίδνεϊ προκαλεί τον αποτροπιασμό μας

19:46

Νετανιάχου: Η κυβέρνηση της Αυστραλίας «έριξε λάδι στη φωτιά του αντισημιτισμού»

19:37

Χρυσοχοΐδης:Τεράστια η δραστηριότητα ελληνικού FBI - Στον ΟΠΕΚΕΠΕ ήλεγξε 6.000 ατομικά ΑΦΜ

19:32

Παπασταύρου: Ο φετινός Προϋπολογισμός είναι εφαλτήριο για ένα νέο κεφάλαιο οικονομικής προόδου

19:00

Το «μέταλλο του διαβόλου» σαρώνει τις αγορές - Αναλυτές βλέπουν το ασήμι στα 100 δολάρια

18:57

Μακέδος (ΤΜΕΔΕ): Υποδομές για τις επόμενες γενιές - Η στρατηγική που θωρακίζει τη βιωσιμότητα της χώρας

18:45

Ανδρουλάκης για τρομοκρατική επίθεση στην Αυστραλία: Απολύτως καταδικαστέες η μισαλλοδοξία και η τυφλή βία

18:32

Χατζηδάκης για αγρότες: Τα προβλήματα απαιτούν διάλογο, δεν αντιμετωπίζεται η κατάσταση με τελεσίγραφα

18:22

Μελόνι: Από την πρώτη ημέρα ήμασταν στο πλευρό της Ουκρανίας

18:06

Στα χέρια του πρωθυπουργού η λίστα με τα αιτήματα των αγροτών

17:59

Κωνσταντοπούλου: Οι αγρότες πήραν μια αξιοπρεπή απόφαση, να μην ενδώσουν στην κοροϊδία του πρωθυπουργού

17:52

Χρυσοχοΐδης για τη στάση της αστυνομίας στις αγροτικές κινητοποιήσεις: Η ΕΛΑΣ δεν διαθέτει πλαστικές σφαίρες

17:41

Μαρινάκης: Αν το 2027 δεν πετύχουμε τους στόχους μας, τότε είμαι βέβαιος, ότι όλα όσα συζητάμε δεν θα είναι δεδομένα

17:25

Πετραλιάς: Προϋπολογισμός με έντονα μεταρρυθμιστικά χαρακτηριστικά

17:00

Το 9,5% των Ελλήνων βιώνει «καταστροφικές» ιδιωτικές δαπάνες υγείας - Η χειρότερη θέση στην Ευρωζώνη

16:46

Wall Street: Εν αναμονή κρίσιμων στοιχείων που θα της δώσουν κατεύθυνση

16:25

ΙΣΑ: Πραγματοποιήθηκε το δεύτερο Μεταπτυχιακό Σεμινάριο «Η ορθολογική διαχείριση των αντιβιοτικών στο νοσοκομείο»

16:17

Κικίλιας: Επενδύσεις σε ναυτιλία και λιμενικές υποδομές η μεγάλη ευκαιρία της ελληνικής οικονομίας για ανάπτυξη

15:52

Μητσοτάκης: Ο αντισημιτισμός και το μίσος δεν έχουν θέση στις κοινωνίες μας

15:48

Τσιάρας: Μονόδρομος η δύσκολη μεταρρύθμιση για τη διαφάνεια στο σύστημα των ενισχύσεων

15:39

ΗΠΑ: Ένα άτομο κρατείται από την αστυνομία για τους πυροβολισμούς με δύο νεκρούς στο Πανεπιστήμιο Μπράουν

gazzetta
gazzetta reader insider insider