Το διαδίκτυο παίζει ολοένα μεγαλύτερο ρόλο στην επιλογή και στην αγορά ενός αυτοκινήτου, καινούριου ή μεταχειρισμένου. Στη χώρα μας ψάχνουν πολλοί ενδιαφερόμενοι το νέο τους Ι.Χ. μέσω του Internet, ωστόσο στην πορεία επισκέπτονται κλασικά μία έκθεση αυτοκινήτου, για να ενημερωθούν και να δώσουν την παραγγελία τους. Στο εξωτερικό ωστόσο, τα πράγματα έχουν προχωρήσει πολύ περισσότερο και οι διαδικτυακοί αγοραστές αυτοκινήτων μέσα από ειδικές ψηφιακές πλατφόρμες αυξάνουν και πληθύνονται με ραγδαίους ρυθμούς.

Σύμφωνα με διεθνή έρευνα, το 12% των πωλήσεων καινούριων Ι.Χ. το 2018 στη Γερμανία έγινε διαδικτυακά. Με άλλα λόγια ο ένας στους οκτώ αγοραστές ενός καινούριου επιβατηγού μοντέλου στη Γερμανία χρησιμοποίησε ως αποκλειστικό μέσον για την παραγγελία του το Internet. Στην ίδια έρευνα υπάρχουν πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με τα διαφορετικά κριτήρια επιλογής μεταξύ των κλασικών και των online πελατών.

Και για τους δύο τύπους αγοραστών βρίσκεται το κριτήριο της αξιοπιστίας στην πρώτη θέση. Από εκεί και μετά ωστόσο παρατηρούνται σημαντικές διαφοροποιήσεις, με τους ιντερνετικούς πελάτες να αναφέρουν ως δεύτερο σημαντικό κριτήριο επιλογής αυτοκινήτου την τιμή αγοράς και την κατανάλωση καυσίμου. Αντίθετα, στο σύνολο των αγοραστών αυτοκινήτου στη Γερμανία καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση η εμφάνιση και το design και ακολουθεί η τιμή του οχήματος.

Επίσης, ο online πελάτης είναι πιο ευέλικτος κατά την αγορά του σε σχέση με το σύνολο των αγοραστών. Για παράδειγμα, περίπου το 80% των αγοραστών μέσω Internet παρήγγειλαν τελικά το καινούριο Ι.Χ. τους σε άλλον έμπορο από εκείνον, που είχαν προτιμήσει αρχικά, ενώ το συγκεκριμένο ποσοστό για όλους τους αγοραστές κυμαίνεται στο 31%.  Οι ψηφιακοί πελάτες επέλεξαν επίσης το 2018 περισσότερα εισαγόμενα μοντέλα και μόνον το 10% από αυτούς αγόρασαν πέρυσι ένα premium αυτοκίνητο γερμανικής προέλευσης. Εδώ να σημειώσουμε, ότι οι πωλήσεις premium γερμανικών αυτοκινήτων κατείχαν πέρυσι ένα μερίδιο περίπου 25% στο σύνολο της αγοράς Ι.Χ. της χώρας.

Αυτό είχε βεβαίως ως λογική συνέπεια, να ξοδεύουν οι αγοραστές αυτοκινήτων μέσω διαδικτυακών ιστότοπων λιγότερα χρήματα για το αυτοκίνητό τους σε σχέση με τους κλασικούς πελάτες των εμπόρων. Συγκεκριμένα, η μέση τιμή ενός καινούριου Ι.Χ. που αποκτήθηκε πέρυσι στη Γερμανία μέσω του διαδικτύου, κυμάνθηκε λίγο κάτω από τις 27.000 ευρώ, ενώ η μέση τιμή για το σύνολο των πελατών ήταν λίγο πάνω από 31.000 ευρώ.