Σε ισχυρή αύξηση των πωλήσεων της προσβλέπει για το 2025 η Almi Foods, μια από τις πλέον αναπτυσσόμενες ελληνικές βιομηχανίες παραγωγής και διανομής τροφίμων από το Βρυσάκι της Αλεξάνδρειας στην Ημαθία, με τεράστιο εξαγωγικό αποτύπωμα, αφού οι εξαγωγές της αντιπροσωπεύουν το 97% περίπου των συνολικών πωλήσεων.
Για την τρέχουσα χρονιά η εταιρεία ποντάρει σε σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών της, κατά τουλάχιστον 6 ποσοστιαίες μονάδες έναντι του 2024, η οποία θα στηριχθεί σε τρεις πυλώνες.
Οι τρεις πυλώνες ανάπτυξης και οι επενδύσεις
Στην περαιτέρω επέκταση της διανομής των προϊόντων της στην Ελλάδα, η οποία αντιπροσώπευε τα τελευταία χρόνια λιγότερο του 3% των πωλήσεών της, στη συνέχιση της παρουσίας της στις αγορές του εξωτερικού, με την προσέγγιση νέων χωρών - στόχων, καθώς και στην ανάπτυξη νέων προϊόντων και νέων προϊοντικών κατηγοριών.
Ειδικότερα, για το 2025 μεγάλο «στοίχημα» της Almi Foods αποτελεί η δημιουργία νέων κατηγοριών προϊόντων και δη νέας σειράς plant-based προϊόντων, νέας σειράς snacks, νέας σειράς κατεψυγμένων προϊόντων, καθώς και νέων προϊόντων προς την κατεύθυνση των καθημερινών νοστιμιών.
Για να πετύχει μάλιστα το σύνολο των φιλόδοξων στόχων που έχει θέσει, η εταιρεία βρίσκεται σε τροχιά υλοποίησης επενδυτικού προγράμματος ύψους 5,191 εκατ. ευρώ, ποντάροντας στην περαιτέρω ανάπτυξή της.
Η εν λόγω επένδυση έχει ενταχθεί στο RRF (χρηματοδότηση μέσω Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας).
Αύξηση τζίρου κατά 3,09% το 2024
Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις της ΑΛΜΗ Α.Β.Ε.Ε που καταχωρήθηκαν πριν από μερικές ώρες στο ΓΕΜΗ, το 2024 ο κύκλος εργασιών ανήλθε μια ανάσα από τα 40 εκατ. ευρώ και δη στα 39,60 εκατ. ευρώ, από 38,42 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 3,09%.
«Η αύξηση αυτή οφείλεται τόσο στην ανάπτυξη των περισσότερο κερδοφόρων κωδικών προϊόντων όσο και στη νέα, συνολική οικονομική στρατηγική της εταιρείας, με τον εξορθολογισμό του κόστους για τη λειτουργία της».
Το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 5,94 εκατ. ευρώ έναντι 5,96 εκατ. ευρώ το 2023, ενώ τα αποτελέσματα μετά φόρων για το 2024 ανήλθαν σε κέρδος 923.970,93 ευρώ έναντι κέρδους ύψους 903.616,81 ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα.
Όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση της εταιρείας, «η εξέλιξη των βασικών οικονομικών μεγεθών των αποτελεσμάτων της τρέχουσας χρήσεως σε σχέση με την προηγούμενη κρίνεται ικανοποιητική», με τα ίδια κεφάλαια να ανέρχονται κατά την 31/12/2024 σε ποσό ύψους 4.329.391 ευρώ έναντι 3.405.420 ευρώ της προηγούμενης χρήσεως.
Οι προκλήσεις
Σύμφωνα δε με τη διοίκηση «όπως ήταν αναμενόμενο, εξαιτίας του ότι μεγάλο μέρος των πωλήσεων της εταιρείας απευθύνονται στην Κεντρική Ευρώπη και ιδιαίτερα στη Γερμανία, το ξεκίνημα του έτους δεν ήταν θετικό. Είναι γνωστά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Γερμανία εξαιτίας της αβεβαιότητας που προκαλείται από τον συνεχιζόμενο πόλεμο της Ουκρανίας, την ιδιαίτερη πίεση της αυτοκινητοβιομηχανίας της από την Κίνα και επιπλέον τις βουλευτικές εκλογές που διεξήχθησαν που ως γνωστόν πάντοτε επιτείνουν την ανασφάλεια των πολιτών και άρα μειώνουν την κατανάλωση.
Στους παράγοντες αυτούς προστέθηκε και ο εμπορικός πόλεμος που ξεκίνησε η κυβέρνηση Τραμπ από τις ΗΠΑ και ταλανίζει όλο τον πλανήτη. Επιπλέον έχει γίνει εκκαθάριση ζημιογόνων κωδικών προϊόντων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση των πωλήσεων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος στο πρώτο τρίμηνο, η οποία όμως τους επόμενους μήνες ήδη έχει ανακάμψει σημαντικά και αναμένεται μέχρι τέλους του έτους οι πωλήσεις κατ’ ελάχιστον να φτάσουν στα περυσινά επίπεδα».
Οι ηχηρές συνεργασίες
Στο επίπεδο της διανομής, ήδη το 2024 η Almi Foods ανέπτυξε συνεργασίες με τα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, Μασούτης, ΜΕΤΡΟ / My Market, Θανόπουλος, e-fresh, ΟΚ Markets, ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, όπως και τη διανομή σε μεμονωμένα σημεία πώλησης, σε αστικά κέντρα και επαρχία, μέσω δικτύων διανομής, με στόχο τη σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών της στην ελληνική αγορά.
Το 2025, η εταιρεία στοχεύει στην ολοκλήρωση συμφωνιών με όλες τις μεγάλες αλυσίδες λιανικής, καθώς και στην περαιτέρω ενίσχυση των σημείων πώλησης ανά την Ελλάδα.
Παράλληλα, συνεχίζει να αναπτύσσει νέα προϊόντα και να δυναμώνει μέσα από μεγάλες και μακροχρόνιες συνεργασίες όπως με τη γερμανική Feinkost Reichold GmbΗ, ιστορική και πρωτοπόρα σε ανάλογα προϊόντα.
Πώς ξεκίνησαν όλα…
Το 1996, η ALMI Foods ξεκινά τη δράση της, με εφόδια το πάθος για την τελειότητα και τη μακρόχρονη εργασιακή εμπειρία του Τάσου Μερτζανίδη ως χημικού και του Μηνά Μερτζανίδη ως πολιτικού μηχανικού. Τα πρώτα βήματα ήταν μετρημένα. Η εταιρεία ξεκίνησε με ενοικιαζόμενο χώρο και εξοπλισμό, ενώ η παραγωγή στο πρώτο αυτό διάστημα περιορίστηκε αποκλειστικά στο Μακεδονικό πιπεράκι τουρσί.
Ένα χρόνο αργότερα, το 1997, η ALMI μεταφέρεται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας, σε απόσταση 55 χλμ. περίπου από την πόλη και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Μια μεγάλη επένδυση η οποία πέρα από το κόστος των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού, απορρόφησε πολύ προσωπική προσπάθεια και κόπο.
Το 2001 η εταιρεία πλαισιώνει το Μακεδονικό πιπεράκι τουρσί με καινούριες γεύσεις και διευρύνει την γκάμα των προϊόντων της, ανταποκρινόμενη στις απαιτήσεις της αγοράς για νέες, εξίσου ποιοτικές προτάσεις.
Το 2002 η παραγωγή της πρώτης σειράς προϊόντων με πρώτες ύλες αποκλειστικά βιολογικά υλικά είναι γεγονός. Μια πρωτιά για την ALMI Foods, όχι απλά σε τοπικό, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο, που αναβαθμίζει την εικόνα της στο εξωτερικό.
Κομβικό για την εταιρεία αποδεικνύεται το 2005, με αφορμή την έναρξη νέων επενδύσεων επταετούς διάρκειας, σε κτηριακές εγκαταστάσεις και μηχανολογικό εξοπλισμό. Παράλληλα, η ALMI λανσάρει στην αγορά τη νέα σειρά Almito σε μεταλλικά δοχεία και γυάλινα βάζα με διαφορετικούς κωδικούς προϊόντων.
Σήμερα, η Almi Foods δηλώνει μια αμιγώς ελληνική εταιρεία παραγωγής και διανομής τροφίμων, διατηρώντας το σύνολο της παραγωγής της στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας. Το διευρυμένο portfolio της περιλαμβάνει περισσότερους από 1.000 διαφορετικούς κωδικούς, που ξεκινούν από τα πιπεράκια, τις ελιές, τις πάστες, την κάπαρη, τα μανιτάρια και φτάνουν ως τη βιολογική σειρά και τα διάφορα άλλα ορεκτικά.