Στην «παράταση» εκ νέου η ΣΔΙΤ 140 εκατ. της νέας «στέγης» της Γ.Γ. Υποδομών

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Στην «παράταση» εκ νέου η ΣΔΙΤ 140 εκατ. της νέας «στέγης» της Γ.Γ. Υποδομών
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Νέο αίτημα από τον προσωρινό ανάδοχο AKTOR για παροχή επιπλέον χρόνου για την οριστικοποίησης της Σύμβασης Σύμπραξης του έργου ανέγερσης κτηριακών εγκαταστάσεων της Γ.Γ. Υποδομών. Η δυστοκία με τις ΣΔΙΤ. Ποιο είναι το έργο.

Μία νέα, μικρή έστω, καθυστέρηση διαφαίνεται στον ορίζοντα σε ότι αφορά στην ολοκλήρωση των διαδικασιών για την οριστικοποίηση της Σύμβασης Σύμπραξης στο πλαίσιο της ανάθεσης του έργου με τίτλο «Ανέγερση Κτηριακών Εγκαταστάσεων για τη στέγαση των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας των Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και Διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου», μέσω ΣΔΙΤ εκτιμώμενης αξίας 140 εκατ. ευρώ.

Όπως προκύπτει, η κοινοπραξία AKTOR – Redex, υπέβαλε προ μηνός αίτημα περί χορήγησης παράτασης της προθεσμίας οριστικοποίησης της Σύμβασης Σύμπραξης του έργου κατά 75 ημέρες, ήτοι έως την 30η-06-2025. Αίτημα, που έγινε αποδεκτό από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Όπως αναφέρεται, «με το από 11-04-2025 αίτημά της, η Προσωρινή Ανάδοχος, Ένωση εταιρειών «INTRAKAT– REDEX AE» (σ.σ.: τότε είχε υποβληθεί η προσφορά από την Intrakat, πριν αποκτήσει την ΑΚΤΩΡ και μετονομαστεί), αιτήθηκε τη χορήγηση νέας παράτασης της προθεσμίας Οριστικοποίησης της Σύμβασης Σύμπραξης του εν θέματι έργου κατά εβδομήντα πέντε (75) ημέρες, ήτοι έως την 30η-06-2025, λόγω της αυξημένης πολυπλοκότητας και σπουδαιότητας των συμβατικών εγγράφων, της εμπλοκής πλήθους εμπλεκόμενων μερών καθώς και των εκτεταμένων διαδικασιών χρηματοδότησης, οι οποίες απαιτούν εντατική και επιμελή συνεργασία για αρτιότητα και πληρότητα του τελικού συμβατικού πλαισίου».

Από το υπουργείο «κρίθηκε εύλογη, η χορήγηση παράτασης της περιόδου Οριστικοποίησης της Σύμβασης Σύμπραξης καθώς απαιτείται σημαντικός χρόνος, λόγω του όγκου, της πολυπλοκότητας και του βαθμού σπουδαιότητας τόσο των Κύριων και Δευτερευουσών Συμβάσεων Χρηματοδότησης όσο και των Συμβάσεων του Έργου σε συνάρτηση με τις χρονοβόρες συζητήσεις και διαπραγματεύσεις με τα εμπλεκόμενα μέρη, προκειμένου να επιτευχθεί η οριστικοποίηση του συνόλου των συμβατικών εγγράφων του εν θέματι έργου, με στόχο να εξασφαλιστεί η μέγιστη αποδοτικότητα στη διεξαγωγή της διαδικασίας οριστικοποίησης αλλά και το πληρέστερο και ακριβέστερο αποτέλεσμα προς όφελος του έργου».

Το μπαράζ παρατάσεων

Πρέπει, βέβαια, να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη παράταση που δίνεται. Αρχικά, όπως είχε αναφέρει το insider.gr, ο ανάδοχος είχε ζητήσει παράταση σχετικών προθεσμιών στις αρχές Νοεμβρίου 2023. Στη συνέχεια, είχε αποφασιστεί κάτι ανάλογο για διάρκεια 5 μηνών, για το τέλος 2024 αντί τον Ιούλιο 2024. Ομοίως, όπως επίσης είχαμε σημειώσει, η κοινοπραξία για τους ίδιους λόγους είχε ζητήσει, και επίσης λάβει, επιπλέον χρόνο, έως και περίπου το Πάσχα 2025, για την οριστικοποίηση της Σύμβασης Σύμπραξης. Για να έχουμε, μια νέα μίνι παράταση.

Να σημειωθεί, ωστόσο, ότι τέτοιου είδους έργα, όπως π.χ. οι ΣΔΙΤ, κατά κανόνα χρειάζονται χρόνο ωρίμανσης για την οριστικοποίηση των εγγραφών, της σύμβασης σύμπραξης κ.α., εξετάζονται όλες οι λεπτομέρειες από τις τράπεζες κ.λπ., οπότε, είναι σύνηθες φαινόμενο να «τραβούν» οι διαδικασίες δίχως ουσιαστική ευθύνη των αναδόχων. Επίσης, ο κ. Εξάρχου έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο να αναλάβει εξ ολοκλήρου η AKTOR τη ΣΔΙΤ, καθώς ήταν πιθανή η αποχώρηση της Redex, με τον επικεφαλής του ομίλου να έχει αναφέρει παλιότερα ότι υπό καλές προϋποθέσεις θα μπορούσε να υπογραφεί η σύμβαση φέτος.

Ποια (θα) είναι η νέα «στέγη» της Γενικής Γραμματείας Υποδομών

Το νέο κτήριο θα στεγάσει όλες τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, στο πλαίσιο της μετεγκατάστασης των υπηρεσιών της στο κτήριο της Οδού Πειραιώς 166, όταν σήμερα στεγάζονται σε 13 διάσπαρτα, μισθωμένα κτήρια, συμβάλλοντας σημαντικά και στη μείωση των λειτουργικών εξόδων και στην απαλλαγή εξόδων για μισθώσεις κτιρίων, εξασφαλίζοντας οικονομικό όφελος για το Δημόσιο από τα μισθώματα της τάξεως των 3 εκατ. ευρώ ετησίως, ή αλλιώς των 90 εκατ. ευρώ στα 30 έτη. Η διάρκεια του έργου ορίστηκε σε 360 μήνες (30 χρόνια), εκ των οποίων οι πρώτοι 36 αφορούν την κατασκευαστική περίοδο και οι υπόλοιποι την περίοδο λειτουργίας και συντήρησης.

Το αντικείμενο της Σύμβασης Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, ασφάλιση και συντήρηση ενός λειτουργικού, σύγχρονου κτιριακού συγκροτήματος που θα στεγάσει τις υπηρεσίες της Γ.Γ.Υ. του ΥΠ.Υ.ΜΕ. και το οποίο θα σχεδιαστεί με βάση τις «αρχές» του βιοκλιματικού σχεδιασμού, στις οποίες συνυπάρχουν το περιβάλλον και η ενέργεια, και θα πρέπει να επιτύχει πιστοποίηση LEED (Silver ή ανώτερο), και 1 πεζογέφυρας επί της οδού Πειραιώς που εξασφαλίζει την πρόσβαση στο κτήριο.

Επιπλέον, περιλαμβάνει την ανάπλαση τού περιβάλλοντος χώρου, τμήμα του οποίου βρίσκεται σε όμορο οικόπεδο ιδιοκτησίας της Ο.Σ.Ε. Α.Ε., που διαχειρίζεται η ΓΑΙΑΟΣΕ, το οποίο θα αποτελεί ουσιαστικά την πρόσβαση μεταξύ του υπό ανέγερση κτιριακού συγκροτήματος και του σταθμού «Ρουφ» του Προαστιακού Σιδηροδρόμου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΜΕΤΚΑ: Τα μεγάλα έργα στη Θεσσαλονίκη και η επόμενη μέρα

Μυτιληναίος: Η σημασία του deal με Rio Tinto στη μεταλλουργία - «Ασπίδα» η ενεργειακή αυτάρκεια

Αμετάβλητη η σύνθεση του MSCI Greece Standard, προσθήκη του ΟΛΠ στον Small Cap

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider