Big Tech: Αλλαγές στις στρατηγικές βιωσιμότητας για τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας το 2024

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Big Tech: Αλλαγές στις στρατηγικές βιωσιμότητας για τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας το 2024
Σε διαφορετικούς τομείς από ό,τι στο παρελθόν φαίνεται ότι θα εστιάσουν το 2024 οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας για να επιτύχουν τους στόχους βιωσιμότητας. Ποια είναι η Πρωτοβουλία Consumer Technology Circularity Initiative.

Σε διαφορετικούς τομείς από ό,τι στο παρελθόν φαίνεται ότι θα εστιάσουν το 2024 οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας για να επιτύχουν τους στόχους βιωσιμότητας περνώντας από τις γενικές δεσμεύσεις για την κλιματική αλλαγή και την χρήση ανανεώσιμων πηγών που απαντούσαν στις πιέσεις των διαφόρων ομάδων ενδιαφέροντος σε πιο ειδικούς στόχους που σχετίζονται με την κυκλική οικονομία.

Ένα πρώτο πεδίο εφαρμογής τείνει να είναι ο κλάδος των συσκευών και των κινητών. «Οι αγοραστές εξακολουθούν να ρωτούν για τις εκπομπές άνθρακα αλλά θέλουν επίσης να γνωρίζουν για τα υλικά που χρησιμοποιούνται, την ανακυκλωσιμότητα του προϊόντος που αγοράζουν κ.λπ.», δήλωσε ο Bjoern Stengel από την International Data Company. Η καλύτερη χρήση των συσκευών και η επαναχρησιμοποίηση των υλικών τους γίνεται σημαντικός παράγοντας διαφοροποίησης για όσους αγοράζουν προϊόντα και υπηρεσίες τεχνολογίας, ειδικά σε εμπορικές χρήσεις όπως είναι η τεχνολογία πληροφοριών.

Σε έρευνα που έκανε η International Data Company, πάνω από το 70% των εταιρειών που ρωτήθηκαν δήλωσαν ότι ξεπέρασαν τα πρώτα στάδια της συζήτησης για τη βιωσιμότητα και τώρα πρέπει να σημειώσουν μετρήσιμη πρόοδο στους στόχους που είχαν θέσει για να ευχαριστήσουν τους μετόχους. Οι εταιρείες αναφέρουν αξιόπιστα τα δεδομένα περιβαλλοντικών επιπτώσεων τους και χρησιμοποιούν μέτρα βιωσιμότητας για εξοικονόμηση κόστους. Το επόμενο βήμα είναι να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό με συγκεκριμένες προσεγγίσεις βιωσιμότητας. Για τους επαγγελματίες πληροφορικής που μπορούν να δουν τον αντίκτυπο της αντικατάστασης προϊόντων, η χρήση βιώσιμων υλικών και εξοπλισμού ανακύκλωσης θεωρείται βασική προτεραιότητα. Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και ο αντίκτυπος των συχνών αναβαθμίσεων των συσκευών στις οποίες προβαίνουν οι καταναλωτές.

«Σήμερα, οι περισσότεροι καταναλωτές δεν έχουν ιδέα για το πόσο επιζήμιο είναι για τον πλανήτη να ανανεώνουν τακτικά τον εξοπλισμό των smartphone τους. Μόλις το συνειδητοποιήσουν, η βιωσιμότητα θα γίνει βασικός τρόπος διαφοροποίησης μεταξύ των premium επωνυμιών smartphone», δήλωσε ο Αντιπρόεδρος της Forrestor, Thomas Husson.

Στον χώρο των smartphone, το Fairphone έχει μεγάλη διάρκεια ζωής και είναι μια φιλική προς το περιβάλλον επιλογή, αλλά εξακολουθεί να είναι πολύ εξειδικευμένη, είπε ο Husson. Η Apple έχει αρχίσει να χρησιμοποιεί τη βιωσιμότητα για να διαφοροποιεί τα προϊόντα της, κάτι που θα δώσει τον τόνο για την υπόλοιπη βιομηχανία τηλεφώνων και η Samsung πιθανότατα θα επεκτείνει τις προηγούμενες προσπάθειες να ενσωματώσει περισσότερα ανακυκλωμένα υλικά στις συσκευές της.

Ο κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης ωθεί τους κατασκευαστές συσκευών όπως η Miele, η Groupe Seb και η Arcelik να υιοθετήσουν πιο βιώσιμα μέτρα και να υιοθετήσουν μια κυκλική οικονομία διασφαλίζοντας ότι οι συσκευές που φτάνουν στο τέλος της ζωής τους προσφέρουν την δυνατότητα στα πιο πολύτιμα εξαρτήματά τους να ανακυκλώνονται σε νέα προϊόντα.

Ανακύκλωση υλικών στα gadget και τους ηλεκτρονικούς υπλογιστές

Περισσότερες εταιρείες δεσμεύονται να χρησιμοποιήσουν ανακυκλωμένα υλικά στα προϊόντα τους, τα οποία θα μπορούσαν να συμβάλουν στη μείωση των εκπομπών και των αποβλήτων προσφέροντας μια «δεύτερη ζωή» σε μέρη παλιών συσκευών που διαφορετικά θα κατευθυνόντουσαν σε χώρους υγειονομικής ταφής, συμπεριλαμβανομένων μετάλλων και υλικών σπάνιων γαιών των οποίων η εξόρυξη και η ενσωμάτωση συμβάλλουν στην κλιματική αλλαγή.

Η Ένωση Τεχνολογίας Καταναλωτών ξεκίνησε μια νέα εθελοντική δέσμευση για τις εταιρείες τεχνολογίας οι οποίες καλούνται να μειώσουν τον αντίκτυπό τους στο κλίμα ανακυκλώνοντας περισσότερα υλικά και απορρίπτοντας λιγότερα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης. Η Πρωτοβουλία Consumer Technology Circularity Initiative, όπως λέγεται, υπογράφηκε από τις Lenovo, LG, Panasonic, Samsung και Sony. Ακόμη, η Sony, εκτός από τις άλλες δεσμεύσεις της, επεκτείνει τη χρήση ανακυκλωμένων πλαστικών και στοχεύει πρώτα να μειώσει τη χρήση «παρθένων» -χρησιμοποιήστε πλαστικό κατά 10% έως το 2025. Για παράδειγμα, η ενημερωμένη έκδοση Olivia Rodrigo των ακουστικών LinkBuds της Sony, που κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο, χρησιμοποιεί πλαστικό που έχει ανακτηθεί από το εργοστάσιο από ανταλλακτικά αυτοκινήτων και μπουκάλια νερού.

Η Dell χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα υλικά από το 2007 και έκτοτε ανακύκλωσε 2,5 δισεκατομμύρια λίβρες υλικών. Η εταιρεία ξεκίνησε με τα πλαστικά επειδή, καθώς όπως εξήγησε η επικεφαλής Αειφορίας Katie Green, αυτά είναι τα βαρύτερα και μεγαλύτερου όγκου υλικά στα προϊόντα της εταιρείας. Η δεύτερη πιο διαδεδομένη κατηγορία υλικών, τα μέταλλα, ήταν η επόμενη κατηγορία που οδηγήθηκε στην ανακύκλωση συμπεριλαμβανομένων των μαγνητών για σπάνιες γαίες και του αλουμινίου.

Πέρυσι, η εταιρεία άρχισε να χρησιμοποιεί 50% ανακυκλωμένο χαλκό σε ορισμένα από τα καλώδια φόρτισής της που σύντομα θα επεκταθούν στη σειρά φορητών υπολογιστών XPS και το 2024 θα χρησιμοποιήσει ανακυκλωμένο κοβάλτιο σε μπαταρίες φορητών υπολογιστών και ανακυκλωμένο χάλυβα σε επιτραπέζιες οθόνες. Ομοίως, η Panasonic δεσμεύτηκε να μειώσει τη χρήση πλαστικού ρητίνης στα προϊόντα της και να αναπτύξει ένα σύστημα που συνδυάζει το ανακυκλωμένο πλαστικό με αντιοξειδωτικά και άλλα υλικά, προκειμένου να στα μετασχηματίσει σε νέα πλαστικά έτοιμα να συμπεριληφθούν στα προϊόντα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τα ηλεκτρονικά απόβλητα παραμένουν ο αδύναμος «κρίκος» της κυκλικής οικονομίας-Λιγότερο από το 40% ανακυκλώνεται

Big Tech: Επιπλέον 2,4 τρισ. δολάρια κέρδισαν σε αξία χάρη στο «μπουμ» της τεχνητής νοημοσύνης

ESG: Τι αλλάζει για τις εταιρείες το 2024

gazzetta
gazzetta reader insider insider