«Κόλλησαν» σε προσφυγές 3 projects συνολικής αξίας 570 εκατ. ευρώ – Τα οδικά και το αντιπλημμυρικό που είναι στον «αέρα»

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Κόλλησαν» σε προσφυγές 3 projects συνολικής αξίας 570 εκατ. ευρώ – Τα οδικά και το αντιπλημμυρικό που είναι στον «αέρα»
Τα 3 αυτά «παγωμένα» έργα είναι ο αυτοκινητόδρομος Ιωάννινα – Κακκαβιά (310 εκατ. ευρώ), το τμήμα του άξονα Λαμία-Καρπενήσι, Μακρακώμη-Τυμφρηστός (σχεδόν 200 εκατ. ευρώ), αλλά και τα αντιπλημμυρικά έργα Νέας Μάκρης, εκτιμώμενου κόστους 60 εκατ. ευρώ. Οι προσφυγές, οι λόγοι, οι εταιρείες. Εν αναμονή εκδικάσεων και αποφάσεων.

Στις δικαστικές αίθουσες και από τη νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών αναμένεται να ξεκαθαρίσει η «τύχη» 3 διαγωνισμών, συνολικού ύψους περίπου 570 εκατ. ευρώ, που σχετίζονται με την υλοποίηση οδικών αξόνων στην χώρα αλλά και αντιπλημμυρικού έργου στην Αττική. Τα 3 αυτά «παγωμένα» έργα είναι ο αυτοκινητόδρομος Ιωάννινα – Κακκαβιά (310 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ και προαιρέσεις), το τμήμα του άξονα Λαμία-Καρπενήσι, Μακρακώμη-Τυμφρηστός (σχεδόν 200 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ) αλλά και τα αντιπλημμυρικά έργα Νέας Μάκρης, εκτιμώμενου κόστους 60 εκατ. ευρώ.

Όλοι οι διαγωνισμοί έχουν κοινό παρονομαστή τις προδικαστικές προσφυγές που έχουν υποβληθεί από ενδιαφερόμενα κατασκευαστικά σχήματα με αποτέλεσμα να έχει ανασταλεί η διαγωνιστική τους διαδικασία. Όπως από καιρό έχει αποκαλύψει το insider.gr, η κοινοπραξία ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ – ΕΚΤΕΡ – ΕΡΕΤΒΟ – ΤΕ.ΝΑ. είχε στραφεί κατά όρων της διακήρυξης τόσο για το τμήμα της Ιόνιας Οδού, Ιωάννινα-Κακαβιά, όσο και για το τμήμα του άξονα Λαμία-Καρπενήσι, Μακρακώμη-Τυμφρηστός. Για το πρώτο έργο ο διαγωνισμός ακυρώθηκε και έγινε εκ νέου. Ωστόσο, η κοινοπραξία θεωρεί ότι δεν έχει συμμορφωθεί η αναθέτουσα αρχή, ως όφειλε, στις υποδείξεις της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ). Υπενθυμίζεται ότι στην προσφυγή των γκρουπ γίνονταν λόγος για προβλήματα σε τεχνικούς/οικονομικούς όρους και για αλλοίωση ανταγωνισμού. Η ίδια κοινοπραξία έχει κινήσει ανάλογες διαδικασίες και για το έργο στη Λαμία, καθώς θεωρεί ότι όροι της διακήρυξης είναι έναντι του Ευρωπαϊκού Δικαίου. Για το πρώτο οδικό η εκδίκαση έχει οριστεί για τις 7 Ιουλίου και για το δεύτερο λίγες ημέρες αργότερα (14/07).

Να σημειωθεί ότι προσφυγή, όπως είπαμε, υπάρχει και στον διαγωνισμό για τα αντιπλημμυρικά έργα Νέας Μάκρης, που συνθέτει το παζλ των 3 projects για τα οποία οι διαδικασίες είτε έχουν ανασταλεί προσωρινά και έχουν «παγώσει», είτε είναι στον «αέρα» με κίνδυνο να ακυρωθούν. Προφανώς, τις προσεχείς ημέρες και εβδομάδες Αρχές και νέος υπουργός Υποδομών θα κληθούν να ξεκαθαρίσουν την κατάσταση.

Αυτοκινητόδρομος «Ιωάννινα - Κακαβιά»

Πρόκειται για την υλοποίηση του έργου «Επέκταση Ιόνιας Οδού τμήμα: Ιωάννινα-Κακαβιά», εκτιμώμενου προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ. Αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή του τμήματος της Ιόνιας Οδού από τη συμβολή της με την Εγνατία Οδό μέχρι την Κακαβιά και τα ελληνοαλβανικά σύνορα. Το έργο περιλαμβάνει δύο (2) υποτμήματα:

  1. Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης (Χ.Θ. 4+800) και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και συνολικό μήκος 46,4 χλμ. νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι (6) Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (Χ.Θ. 21+940 - Χ.Θ. 23+441) αποτελεί την Προαίρεση 1, μήκους 1,47 χλμ.
  2. Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς (Χ.Θ. 74+349,66) και συνολικό μήκος 23,11 χλμ., προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.

Το έργο αφορά οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα (Ιόνια Οδός). Είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας το νομό Ιωαννίνων. Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας. Επιπλέον ο άξονας αυτός ανήκει εξ’ ολοκλήρου στη διασυνοριακή περιοχή της Περιφερειακής Ενότητας Ιωαννίνων, συνδέοντας τη χώρα με την Αλβανία, οπότε αποτελεί και έργο διασυνοριακής σημασίας.

«Οδικός Άξονα Λαμία – Καρπενήσι, τμήμα Σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού»

Αφορά στην κατασκευή ενός σημαντικού οδικού άξονα στη Στερεά Ελλάδα, εκτιμώμενης αξίας περίπου 200 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Το συνολικό μήκος του έργου είναι περίπου 30 χλμ. και εκτείνεται στο σύνολό του εντός των ορίων της Π.Ε. Φθιώτιδας, βελτιώνοντας το επίπεδο της οδικής ασφάλειας και μειώνοντας δραστικά το χρόνο διαδρομής όλων των οχημάτων, σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση. Η αφετηρία του έργου, είναι το πέρας του ανατολικού μετώπου της υφιστάμενης Σήραγγας Τυμφρηστού. Το πέρας του έργου είναι το δυτικό όριο της κατασκευασθείσας παράκαμψης Μακρακώμης. Το έργο στο σύνολο σχεδόν του μήκους του (με εξαίρεση μικρά τμήματα στα άκρα του έργου) ακολουθεί νέα χάραξη. Η αξία χωρίς ΦΠΑ υπολογίζεται σε 161,29 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης ορίστηκε σε 54 μήνες. Η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει από εθνικούς πόρους ενώ, όπως αναφέρεται στην προκήρυξη, υπάρχει πιθανότητα να χρηματοδοτηθεί από διαρθρωτικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η αρτηρία έχει μελετηθεί ως οδός κατηγορίας ΑΙΙ, με ταχύτητα μελέτης 70χλμ/ώρα και τυπική διατομή β2 (συνολικού πλάτους οδοστρώματος 8μ, που περιλαμβάνει μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,75 μ. και εξωτερική λωρίδα καθοδήγησης 0,25 μ. ανά κατεύθυνση). Προβλέπεται Πρόσθετη Λωρίδα Κυκλοφορίας (ΠΛΚ) κατά τμήματα, ιδίως στο ανηφορικό ρεύμα. Στα τμήματα με προσθήκη ΠΛΚ, το συνολικό πλάτος της οδού είναι 11,5 μ. Στο φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων η κατασκευή: μεγάλων τεχνικών γεφύρωσης, οπλισμένων επιχωμάτων, τοίχων οπλισμένης γης, οπλισμένων τοίχων αντιστήριξης στέψης συνέχειας πτερυγότοιχων χαραδρογεφυρών, τοίχων ορύγματος, οπλισμένων βάσεων επιχωμάτων, οπλισμένων τοίχων ποδός, ισόπεδων κόμβων, τεχνικών άνω και κάτω διαβάσεων καθώς επίσης και πλήθος ορθογωνικών και σωληνωτών οχετών ενώ απαιτείται και διευθέτηση ρεμάτων. Επιπλέον, περιλαμβάνεται η αποκατάσταση της λειτουργίας των τοπικών δικτύων (δασικού και αγροτικού / τοπικού) κατά μήκος του έργου και της πρόσβασης στις καλλιέργειες και εγκαταστάσεις πέριξ της ζώνης του.

Έργα αντιπλημμυρικής προστασίας της Νέας Μάκρης στην Αττική

Τα «Έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, έργα ομβρίων περιοχής Νέας Μάκρης Αττικής» έχουν εκτιμώμενο προϋπολογισμό τα 60 εκατ. ευρώ. Αντικείμενο του έργου είναι διευθετήσεις ρεμάτων, καθώς και έργα δικτύων όμβριων υδάτων, στην περιοχή Ν. Μάκρης, συνολικού μήκους περίπου 18 χλμ., μεταξύ του οικισμού Αγ. Ανδρέα και της πρώην Αμερικάνικης Βάσης. Το έργο αφορά στη διευθέτηση 7 υδατορεμάτων: ρ. Μαραθωνομάχων, ρ. Μαραθωνοδρόμων (περιοχή Βάλτου), ρ. Αμερικάνικης Βάσης, ρ. Ανατολής ή Διονύσου, ρ. Ξυλοκέριζας, ρ. Αγ. Παρασκευής ή Βαζάνα, ρ. Εφημεριδοπωλών ή Παμμακάριστου. Η περιοχή του έργου ανήκει στην Δημοτική Ενότητα Ν. Μάκρης Αττικής. Γεωγραφικά, εκτείνεται μεταξύ των ανατολικών υπωρειών του Πεντελικού όρους και της παραλιακής ζώνης της Ν. Μάκρης. Η προθεσμία εκτέλεσης του έργου είναι οι 24 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Τα προβλεπόμενα έργα θα συμβάλλουν σημαντικά στην αντιπλημμυρική θωράκιση της ευρύτερης περιοχής της Νέας Μάκρης, στην οποία παρατηρείται ραγδαία αστικοποίηση και αλλαγή χρήσεων γης τα τελευταία χρόνια.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τι θα βρει ο Χρ. Σταϊκούρας στις Υποδομές – Η «κληρονομιά» και οι εκκρεμότητες

DIMAND: Pipeline επενδύσεων αξίας 1,16 δισ. ευρώ, ρίχνει βάρος στην κατοικία – Υπέρ της πόλης έναντι της Αθηναϊκής Ριβιέρα

Ίδρυμα Νιάρχος: Νέα mega σύμβαση για τα 3 νοσοκομεία – Ποιος κατασκευαστικός όμιλος έχει «προβάδισμα»

gazzetta
gazzetta reader insider insider