ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός: Με επτά εξαγορές σε έξι χρόνια παγιώνει τη θέση της στους μεγάλους των σούπερ μάρκετ

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός: Με επτά εξαγορές σε έξι χρόνια παγιώνει τη θέση της στους μεγάλους των σούπερ μάρκετ
Μια προς μια οι εξαγορές που οδήγησαν στη γιγάντωση της γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ.

Να… καταρρίψει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο επιδιώκει η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, επιχειρώντας να ενισχύσει το αποτύπωμά της στον χάρτη της οργανωμένης λιανικής στη χώρα μας, αλλά και να διεκδικήσει με αξιώσεις πλέον ακόμη μεγαλύτερα μερίδια αγοράς.

Καθώς η νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται στην οικονομία και το επιχειρείν οδηγεί σε πλήρη ανασύνταξη δυνάμεων τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, η αλυσίδα Κρητικός πρωταγωνιστεί στις κινήσεις συγκέντρωσης που λαμβάνουν χώρα το τελευταίο διάστημα, με στόχο να παγιώσει τη θέση της μεταξύ των ισχυρών «παικτών» του χώρου, με ετήσιο τζίρο της τάξης των 500 εκατ. ευρώ.

Το deal με τα Katerina's Market

Μόλις χθες έγινε γνωστό ότι η Κρητικός προχώρησε στην εξαγορά των σούπερ μάρκετ Katerina's Market στη Μεσσηνιακή Μάνη. Αυτή είναι η πρώτη εξαγορά της αλυσίδας για το 2023 και η έβδομη από το 2017, έτος κατά το οποίο η Κρητικός ξεκίνησε την πιο παραγωγική της φάση…

Το εν λόγω deal ανοίγει τον δρόμο για την είσοδο του δικτύου των σούπερ μάρκετ Κρητικός στη Μεσσηνιακή Μάνη, μέσω μίας τοπικής, επώνυμης αλυσίδας με επιτυχημένη παρουσία στην περιοχή. Η εξαγορά περιλαμβάνει την απόκτηση τεσσάρων εταιρικών καταστημάτων, σε Καλαμάτα, Στούπα, Άγιο Νικόλαο και Κάμπο.

Η εξαγορά της κρητικής Μαθιουδάκης

Στις αρχές Οκτωβρίου 2022 η Κρητικός ανακοίνωσε την εξαγορά της κρητικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Μαθιουδάκης, αποκτώντας τα 17 καταστήματα του ομίλου σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο και ενισχύοντας σημαντικά την παρουσία της στην Κρήτη. Η εν λόγω συμφωνία αύξησε κατά 20 εκατ. ευρώ περίπου τον προβλεπόμενο τζίρο του ομίλου.

Ο όμιλος επιχειρήσεων Μαθιουδάκης ιδρύθηκε το 2004 από τον Νικόλαο Μαθιουδάκη με το πρώτο κατάστημα να κάνει την εμφάνισή του στο Πέραμα Μυλοποτάμου το οποίο συνεργαζόταν τότε με την εταιρεία Dia hellas Α.Ε. Στα επόμενα χρόνια δημιουργήθηκαν καταστήματα σε Ρέθυμνο, Χανιά και Ηράκλειο - πάντοτε με τη συνεργασία της Dia hellas Α.Ε. - ενώ όταν το 2008 η Dia έβαλε τέλος στην οικονομική της δραστηριότητα στην Ελλάδα, ο όμιλος Μαθιουδάκη αναζήτησε νέο στρατηγικό συνεργάτη.

Το 2009 προχώρησε σε συνεργασία με τη Μαρινόπουλος Α.Ε. όπου και τοποθετήθηκαν τα διακριτικά σήματα «Carrefour Express» και «Carrefour Mαρινόπουλος» στα καταστήματα, ενώ το 2014 ενσωματώθηκε στον όμιλο Μαθιουδάκης η εταιρεία ΕΛΙΤ ΕΠΕ η οποία απαριθμούσε επτά καταστήματα στο νομό Ηρακλείου και η οποία ιδρύθηκε από τους Εμμανουήλ Αρχοντουλάκη και Μαρία Κουβίδη το 1999. Μετά τις περιπέτειες της αλυσίδας Μαρινόπουλος, ο όμιλος Μαθιουδάκη αποφάσισε να χαράξει μια νέα πορεία, τοποθετώντας τελικά το 2018 τα νέα σήματα με brand name το όνομα του ιδιόκτητη και συνεχίζοντας στο χώρο αυτόνομα και ανεξάρτητα.

Το deal με τους Συνεργαζόμενους Παντοπώλες

Λίγο πριν την εκπνοή του περασμένου καλοκαιριού, στις 30 Αυγούστου, η αλυσίδα Κρητικός ανακοίνωσε την εξαγορά του ομίλου σούπερ μάρκετ Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες Α.Ε., σε μια κίνηση ματ προκειμένου να ενισχύσει σημαντικά την παρουσία της σε Βόρεια Ελλάδα και Κρήτη. Η συμφωνία αφορούσε στην ένταξη στο δυναμικό της Κρητικός των 52 εταιρικών καταστημάτων του ομίλου Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες, καθώς και τη διαχείριση των εμπορικών σημάτων Ελληνικά Μάρκετ, Πρόοδος Μάρκετ, Ήλιος Μάρκετ και Γρήγορα, μαζί με το ευρύτατο δίκτυο των 300 καταστημάτων τους.

Η εξαγορά της ΜΑΚΟ

Η αμέσως προηγούμενη εξαγορά στην οποία προχώρησε η αλυσίδα Κρητικός έλαβε χώρα πριν το ξέσπασμα της πανδημίας. Ήταν το 2019 όταν απέκτησε τη βορειοελλαδίτικη αλυσίδα ΜΑΚΟ, συμφερόντων Κώστα Μαλαμίδη.

Με την κίνηση αυτή, η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός απέκτησε συνολικά ένα δίκτυο 11 καταστημάτων, ενισχύοντας την παρουσία της στη Θεσσαλονίκη.

Το deal με τη ΜΕΡΙΜΝΑ

Ένα χρόνο νωρίτερα και δη το 2018 η Κρητικός προχώρησε στην εξαγορά της αλυσίδας σούπερ μάρκετ ΜΕΡΙΜΝΑ που δραστηριοποιούνταν στο νομό Αττικής και πιο συγκεκριμένα στις περιοχές Αγίου Δημητρίου, Αλίμου, Βύρωνα, Άνω Γλυφάδας, Ηλιούπολης, Νέας Σμύρνης, Καλλιθέας, Περιστερίου και Ταύρου.

Το πρώτο κατάστημα της ΜΕΡΙΜΝΑ άνοιξε το 1974, με την ένωση 28 παραδοσιακών παντοπωλών. Με την εν λόγω εξαγορά, η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός ενίσχυσε τότε τη θέση της στο νομό Αττικής με 11 ακόμη καταστήματα, διασφαλίζοντας την πρόσβασή της σε περιοχές που δεν είχε μέχρι τότε δραστηριότητα.

Η εξαγορά της ΥΠΕΡ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗ

Ένα από τα πιο παραγωγικά έτη για την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός αποτέλεσε το 2017, πραγματοποιώντας τότε δύο εξαγορές.

Στις αρχές του έτους ανακοινώθηκε η είσοδός της στο μετοχικό κεφάλαιο της αλυσίδας ΥΠΕΡ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗ, η οποία δραστηριοποιείτο στους νομούς Καστοριάς, Κοζάνης, Φλώρινας και Γρεβενών, με την Κρητικός να υλοποιεί το πρώτο της τότε βήμα για άνοδο στη Βόρεια Ελλάδα και να ενισχύει την παρουσία της στη Δυτική Μακεδονία με 35 επιπλέον καταστήματα.

Το deal με CRM–ΑΡΙΑΔΝΗ

Λίγους μήνες αργότερα και συγκεκριμένα τον Ιούλιο του 2017, η Κρητικός απέκτησε το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της αλυσίδας CRM–ΑΡΙΑΔΝΗ στην Κρήτη, μιας αλυσίδας που αριθμούσε 92 συνδεδεμένα μέλη και λειτουργούσε μέσω συμβάσεων δικαιόχρησης.

Δυναμική η επέκταση δικτύου

Την ίδια ώρα, όπως πρόσφατα έγραψε το insider.gr, ολοένα και μεγαλύτερη δυναμική αποκτούν τα σχέδια της Κρητικός για διαρκή επέκταση του δικτύου της, με την αλυσίδα να παραμένει πιστή στην αναπτυξιακή της στρατηγική. Στρατηγική η οποία συμπυκνώνεται στην ενίσχυση της παρουσίας της σε κάθε γειτονιά της χώρας και την κάλυψη των αναγκών των νοικοκυριών ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας.

Από τις αρχές του 2023 η αλυσίδα έχει ανοίξει επτά νέα καταστήματα σε όλη τη χώρα - πέντε στην επαρχία και δύο καταστήματα εντός Αττικής.
Ειδικότερα, στις 16 Μαρτίου έγιναν τα εγκαίνια του νέου καταστήματος στη Θήβα, στην οδό Επαμεινώνδα 93, ενώ λίγο πριν τα τέλη Φεβρουαρίου άνοιξε τις πύλες του το νέο κατάστημα στην Αμαλιάδα στην οδό Αγίου Τρύφωνος 7. Είχε προηγηθεί στα μέσα Φεβρουαρίου το άνοιγμα δύο νέων καταστημάτων στον Καβρό Αποκορώνου στα Χανιά και στην Αγιά της Λάρισας, ενώ τον Ιανουάριο η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός εγκαινίασε νέα καταστήματα στο Γυμνό στην Εύβοια, καθώς και στην Αθήνα, στην Αγία Παρασκευή (Αγίου Ιωάννου 65) και το Λαγονήσι (στο 37,5 χλμ Αθηνών – Σουνίου). Τα νέα καταστήματα της αλυσίδας διαθέτουν τμήματα τυριών-αλλαντικών, μαναβικής, παντοπωλείου, κάβας, έτοιμων γευμάτων, προϊόντων προσωπικής φροντίδας και προϊόντων οικιακής χρήσης.

Η επέκταση της αλυσίδας σούπερ μάρκετ ήταν δυναμική και καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022. Είναι ενδεικτικό ότι μόνο τον Δεκέμβριο της περασμένης χρονιάς άνοιξε συνολικά τέσσερα νέα καταστήματα, ενώ τους μήνες του καλοκαιριού η Κρητικός εγκαινίασε περισσότερα από δέκα νέα καταστήματα εντός και εκτός Αθηνών.

Η ιστορία της αλυσίδας Κρητικός ξεκίνησε το 1948 όταν ο Ανδρέας Κρητικός ίδρυσε το πρώτο του κατάστημα στην Αίγινα, αφουγκραζόμενος τις ανάγκες της περιοχής για τη δημιουργία ενός κλασικού παντοπωλείου... Η επιθυμία του να προσφέρει στην τοπική κοινωνία τον οδήγησε στη δημιουργία και άλλων καταστημάτων στην περιοχή. Η ιστορία συνεχίζεται όταν τα παιδιά του, οι Άγγελος, Νεκτάριος και Δημήτρης Κρητικός, δημιουργούν το πρώτο μεγάλο κατάστημα στην Αίγινα το 1983. Η ΑΝΕΔΗΚ ιδρύεται το 1996, ενώ το 2000 η αλυσίδα ξεπερνάει τα όρια της Αίγινας και επεκτείνεται στον Αργοσαρωνικό με πέντε νέα καταστήματα.

Το 2007 ιδρύεται το πρώτο κέντρο διανομής στη Μαγούλα Αττικής με σκοπό να εξυπηρετήσει την ανάπτυξη αλλά και την επέκταση της αλυσίδας σε νέες περιοχές, ενώ η αλυσίδα εισέρχεται στην Αττική μέσω της ανάπτυξής ενός ευέλικτου μοντέλου συνεργασίας franchise με την επωνυμία ΚΡΗΤΙΚΟΣ ΤΟP MARKET. Από τότε και μέχρι σήμερα, η ανάπτυξή της είναι διαρκής.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Βίκος: Επενδύσεις 28 εκατ. ευρώ στη διετία - Τα μερίδια αγοράς του pink grapefruit και το μη αποσπώμενο καπάκι

Αντίστροφη μέτρηση για το «καλάθι των νονών» - Πώς θα λειτουργήσει

Αλλάζει ταχύτατα η παγκόσμια αγορά μπύρας - Οι κινήσεις των «ισχυρών» απέναντι στις νέες καταναλωτικές συνήθειες

gazzetta
gazzetta reader insider insider