Πού θα κριθεί το deal Ελλάκτωρ – Intrakat για την κατασκευαστική ΑΚΤΩΡ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πού θα κριθεί το deal Ελλάκτωρ – Intrakat για την κατασκευαστική ΑΚΤΩΡ
Οι επαφές και η νέα πρόταση από πλευράς Intrakat για την εξαγορά της θυγατρικής της Ελλάκτωρ. Ποιοι παράγοντες μπορούν να παίξουν ρόλο για την ολοκλήρωση ή μη μιας συμφωνίας. Οι Παραχωρήσεις, τα οικονομικά στοιχεία, το τίμημα, τα μερίδια αγοράς. Παρακολουθούν ανταγωνισμός και υπουργείο Υποδομών.

Όταν πριν από κάμποσους μήνες η διοίκηση της Intrakat σημείωνε ότι στοχεύει σύντομα να φτάσει στις πρώτες θέσεις του κατασκευαστικού κλάδου (το ανέφερε ο CEO, Αλ. Εξάρχου, πέρυσι τον Ιούλιο, όταν αναλάμβανε τα «ηνία» του νέου Δ.Σ. μετά τη μετοχική αλλαγή) ή λίγο αργότερα ότι το ήμισυ των αντληθέντων κεφαλαίων (της πιο πρόσφατης ΑΜΚ των 100 εκατ. ευρώ) θα κατευθυνθεί και σε εξαγορές εταιρειών, οι περισσότεροι δεν είχαν στο μυαλό τους ότι αυτά μπορούν να υλοποιηθούν... μέσω της ΑΚΤΩΡ. Δηλαδή, με την εξαγορά της θυγατρικής της ΕΛΛΑΚΤΩΡ στον κατασκευαστικό τομέα.

Ωστόσο, όταν η τελευταία, δηλαδή ο Ολλανδός μέτοχος, «έβαλε στο τραπέζι» την πώληση της ΑΚΤΩΡ, η «τριάδα» Εξάρχου – Μπάκος – Καϋμενάκης είδαν την περίπτωση ως ευκαιρία. Η αρχική πρόταση της Intrakat δεν έγινε δεκτή, μάλλον για διάφορους λόγους (ανταγωνισμού, μεριδίων κ.α.), και προχώρησαν οι επαφές – συζητήσεις με την πλευρά των Wade Adams – Δ. Κούτρα, που ως γνωστόν «ναυάγησαν». Έτσι, η Intrakat, που παρακολουθούσε τις εξελίξεις, επανήλθε, όπως χτες ανέφερε το insider.gr, χωρίς, όμως, να υπάρχει κάποια κλεισμένη συμφωνία.

Οι παράμετροι, οι παραχωρήσεις, τα οικονομικά

Όπως σημειώνουν στελέχη του κλάδου, πέρα από θέματα που σχετίζονται με τον ανταγωνισμό ή τα μερίδια αγοράς, και εφόσον η Reggeborgh δεν αλλάξει άποψη ξαφνικά επιθυμώντας να κρατήσει την ΑΚΤΩΡ υπό την «σκέπη» της (αν και λόγο έχει και η πλευρά της Motor Oil, του ομίλου Βαρδινογιάννη), υπάρχουν κάποιες ακόμα παράμετροι που ίσως παίξουν ρόλο στο αν θα έχουμε συμφωνία ή όχι προσεχώς.

Μία από αυτές σχετίζεται με άλλες δράσεις και θυγατρικές της Ελλάκτωρ, όπως ο τομέας Παραχωρήσεων / ΣΔΙΤ, δηλαδή, πως θα συνεχίσει να δραστηριοποιείται στις παραχωρήσεις η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις από τη στιγμή που ο όμιλος Ελλάκτωρ θα σταματήσει να έχει κατασκευαστικό βραχίονα.

Όπως έχει αναφέρει επίσημα η διοίκηση της Ελλάκτωρ, δεν υπάρχει πρόθεση οι μέτοχοι να πουλήσουν και τη θυγατρική για τις παραχωρήσεις ως εκ τούτου θα επιθυμούσαν ένα μοντέλο – συμφωνία πρώτης προτίμησης για τα μελλοντικά έργα παραχώρησης με την κατασκευαστική εταιρεία που θα προκύψει, εφόσον τελικά η Intrakat εξαγοράσει την Άκτωρ και στη συνέχεια την συγχωνεύσει. Βέβαια, έχουν ακουστεί και σενάρια για «πωλητήριο» στις παραχωρήσεις, με την αγορά να «βλέπει» 1-2 πιθανούς ενδιαφερόμενους αν τελικά η Reggeborgh αλλάξει γνώμη και πωλήσει την εν λόγω συμμετοχή, την οποία η αγορά φέρονταν να αποτιμά σε κάμποσες εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.

Ένα άλλο θέμα σχετίζεται με τις υποχρεώσεις αλλά και τις οικονομικές διεκδικήσεις που έχει η ΑΚΤΩΡ και πως αυτές θα υπολογιστούν στο συνολικό τίμημα της εξαγοράς. Το πρώτο θεωρητικά είναι πιο εύκολο να υπολογιστεί, όσον αφορά όμως στις πιθανές διεκδικήσεις, ουδείς μπορεί να κάνει σαφείς εκτιμήσεις για το ύψος τους αλλά και πότε αυτές θα κατοχυρωθούν.

Το τίμημα

Προφανώς βέβαια, το τίμημα αποτελεί άλλη μια βασική παράμετρο. Πάντως, η πλευρά της Intrakat φέρεται να είχε προσφέρει επισήμως, μέσω πρότασης των μετόχοων της προς το Δ.Σ. της Ελλάκτωρ, καλύτερους οικονομικούς όρους στους Ολλανδούς για την ΑΚΤΩΡ σε σχέση με το τίμημα των 163 εκατ. ευρώ (περίπου) που έδιναν Κούτρας – Τσέντας. Βέβαια, έκτοτε προέκυψαν η απόρριψη της πρότασης της Intrakat, οι επαφές Ελλάκτωρ με την άλλη πλευρά, η περίοδος των αποκλειστικών διαπραγματεύσεων για την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ από την κυπριακή Wade Adams και την Adamas Group του Δημήτρη Κούτρα, οι οποίες, όπως είναι γνωστό, διακόπηκαν στις 9 Μαρτίου χωρίς να υπογραφεί συμφωνία.

Ωστόσο, η Intrakat επέμεινε. Και όπως αναμένονταν από την αγορά, οι δύο πλευρές επανήλθαν τελικά σε διαπραγματεύσεις, καθώς οι μέτοχοι της Ελλάκτωρ φέρονται να επιθυμούν την απεμπλοκή τους από την κατασκευή. Η δε ΑΚΤΩΡ έχει το μέγεθος που εξυπηρετεί τους στόχους της Intrakat για να ενισχυθεί και να μεγαλώσει σε μέγεθος. Αν θα υπάρξει αυτή τη φορά αγοραπωλησία της ΑΚΤΩΡ είναι προφανώς ανοιχτό.

Τα «γνωστά» πρόσωπα και τα κέρδη του παρελθόντος

Εάν προκύψει deal, τελικά θα είναι η πλευρά των Εξάρχου – Μπάκου – Καϋμενάκη που θα «επιστρέψουν» στην ΑΚΤΩΡ (αν και όχι στην Ελλάκτωρ) και όχι ο Δ. Κούτρας. Υπενθυμίζεται ότι ο νυν διευθύνων σύμβουλος της Intrakat, Αλ. Εξάρχου, ήταν διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ πριν η Ελλάκτωρ περάσει στον έλεγχο της Reggeborgh. Κατά συνέπεια, γνωρίζει καλά την κατασκευαστική. Οι εφοπλιστές Δημήτρης Μπάκος και Ιωάννης Καϋμενάκης υπήρξαν μέτοχοι της Ελλάκτωρ, συγκρούστηκαν σφοδρά με την ολλανδική εταιρεία, δεν είχαν ποτέ ρόλο στη διοίκηση της ελληνικής εισηγμένης και οδηγήθηκαν σε «έξοδο». Ωστόσο, κατάφεραν να πλοηγήσουν το ποσοστό τους (29,87%) στη Motor Oil (τον Μάιο του 2022) έναντι τιμήματος 182 εκατ. ευρώ και ενώ είχαν διαθέσει για την αγορά των μετοχών του κατασκευαστικού ομίλου 123 εκατ. ευρώ.

Αρα, έφυγαν με κέρδος κοντά στα 60 εκατ. ευρώ. Το οποίο και δεν άφησαν να «κάθεται» καθώς λίγους μήνες μετά, τον Ιούλιο του 2022, οι 3 συνεταίροι, μέσω της κοινής εταιρείας, Winex Investments, εξαγόρασαν από τον την Intracom του Σωκράτη Κόκκαλη το 31,7% του μετοχικού κεφαλαίου της Intrakat έναντι συνολικού τιμήματος 70,195 εκατ. ευρώ. Ενώ στη συνέχεια ενίσχυσαν τη θέση τους λόγο μέσω της ΑΜΚ των 100 εκατ. ευρώ στις αρχές του τρέχοντος έτους.

Ο ανταγωνισμός και οι «κοινές» παρουσίες

Σε κάθε περίπτωση, το ενδιαφέρον για τον κλάδο αναζωπυρώνεται με τον ανταγωνισμό (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Μυτιληναίος) να παρακολουθεί τις εξελίξεις, όπως λογικά, το ίδιο θα κάνει και το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών που βέβαια έχει άλλα θέματα ως προτεραιότητα στην ατζέντα του. Όμως, αφενός υπάρχουν διαγωνισμοί και κοινοπραξίες στις οποίες ήδη ΑΚΤΩΡ (ή ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις) και Intrakat έχουν κοινή παρουσία (επέκταση Λ. Κύμης, Οδικά ΣΔΙΤ κ.α.), ενώ εκκρεμούν προσφορές για μεγάλους διαγωνισμούς. Οπότε, όλες οι πλευρές λογικό είναι να επιθυμούν να ξεκαθαρίσει το τοίο σχετικά σύντομα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

«Ζωντανό» το ενδιαφέρον Intrakat για την ΑΚΤΩΡ

ΣΔΙΤ: Ποιοι διεκδικούν την κατασκευή μονάδας αποβλήτων 200 εκατ. ευρώ στη Β. Ελλάδα

Trade Estates (Fourlis): Το επενδυτικό πρόγραμμα 250 εκατ., το Χρηματιστήριο και οι real estate στόχοι

gazzetta
gazzetta reader insider insider