Νίκος Σέρρας: Τώρα ήρθε η ώρα της ανάπτυξης για τα νερά Δίρφυς – Τα νέα προϊόντα και το «αγκάθι» του κόστους

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Νίκος Σέρρας: Τώρα ήρθε η ώρα της ανάπτυξης για τα νερά Δίρφυς – Τα νέα προϊόντα και το «αγκάθι» του κόστους
Το όραμά του για την επόμενη μέρα της εταιρείας εμφιάλωσης νερού ξεδιπλώνει, μιλώντας στο insider.gr, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Δίρφυς, Νίκος Σέρρας. Τι  αποκαλύπτει για τα επενδυτικά σχέδια της εταιρείας, τα νέα προϊόντα και τη βασική στόχευση για το μέλλον. Πώς σχολιάζει την εκτόξευση του λειτουργικού κόστους και τι δηλώνει για τη συνεργασία με την αχαϊκή Λουξ που μπήκε πριν από έναν χρόνο στη Δίρφυς ως στρατηγικός επενδυτής.

«Αφού πήρε τον δύσκολο δρόμο της εξυγίανσης, τώρα ήρθε η ώρα για την ανάπτυξη της Δίρφυς», δηλώνει στο insider.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας εμφιάλωσης νερού από τη Στενή Ευβοίας, Νίκος Σέρρας, ξεδιπλώνοντας το όραμά του για την επόμενη μέρα της επιχείρησης.

«Η Δίρφυς είναι μια εταιρεία που διαθέτει όλα τα πλεονεκτήματα ώστε να αναπτυχθεί. Τώρα είναι η ώρα να γίνει πιο εξωστρεφής», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Η νέα επένδυση των 3 εκατ. ευρώ

Όπως εξηγεί, το καλοκαίρι το 2022 η εταιρεία εμφιάλωσης νερού δρομολόγησε μια νέα επένδυση της τάξης των 3 εκατ. ευρώ σε πάγιο εξοπλισμό, στοχεύοντας σε σημαντική αύξηση της παραγωγικής της ικανότητας. «Η επένδυση ολοκληρώθηκε τον περασμένο Οκτώβριο και αφορούσε σε μια ολόκληρη γραμμή μηχανημάτων εμφιάλωσης νερού», αποκαλύπτει ο κ. Σέρρας. Η νέα αυτή επένδυση ήρθε σε συνέχεια μικρότερων επενδύσεων ύψους 200 χιλ. ευρώ που δρομολόγησε η εταιρεία κυρίως σε κτήρια και μηχανήματα μέσα στο 2021 και κόντρα στις αυξημένες προκλήσεις που γεννά η τρέχουσα οικονομική συγκυρία.

Η εκτόξευση του λειτουργικού κόστους «παγώνει» για την ώρα τις νέες επενδύσεις

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Δίρφυς, η εταιρεία έχει «στα σκαριά» ένα φιλόδοξο επιχειρηματικό πλάνο σε ορίζοντα πενταετίας. Ωστόσο, παρακολουθώντας στενά τις εξελίξεις αποφάσισε για την ώρα να «παγώσει» τα νέα επενδυτικά της σχέδια, προτιμώντας να διατηρήσει ένα ισχυρό κεφάλαιο κίνησης.

«Ο κλάδος του νερού έχει χτυπηθεί πολύ. Η αύξηση του κόστους είναι πολύ σημαντική για εμάς. Παρά τις επιδοτήσεις, το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος έχει τριπλασιαστεί. Ο κλάδος εμφιάλωσης νερού είναι πάρα πολύ ενεργοβόρος. Ταυτόχρονα, η τιμή του πλαστικού -που χρησιμοποιούμε για τα μπουκάλια- έχει επίσης τριπλασιαστεί, ενώ στα ύψη έχουν φτάσει και τα μεταφορικά κόστη», σχολιάζει ο κ. Σέρρας, προσθέτοντας πως αυτοί οι τρεις βασικές παράμετροι – ενέργεια, πρώτες ύλες, μεταφορές – επιβεβαιώνουν πως «για την ώρα money is the king».

Μάλιστα, όπως αποκαλύπτει, τους προηγούμενους μήνες το σύνολο σχεδόν των εταιρειών του κλάδου εμφιάλωσης νερού, προκειμένου να διαχειριστεί τα υπέρογκα κόστη, προχώρησε στις μικρότερες δυνατές αυξήσεις τιμών. «Το μεγαλύτερο μέρος του κόστους το απορροφήσαμε», σημειώνει.

Τα νέα προϊόντα, ο τζίρος του 2022 και η εικόνα του 2021

Σύμφωνα με τον κ. Σέρρα, η εταιρεία Δίρφυς δρομολογεί σχέδια για την παραγωγή νέων προϊόντων, τα οποία, όπως δηλώνει στο insider.gr «θα είναι πρωτότυπα και θα κάνουν μεγάλη διαφορά σε θέματα ποιότητας». Για την ώρα ωστόσο βρίσκονται σε πιλοτική εφαρμογή και όχι σε διαδικασία βιομηχανικής παραγωγής.

Για το 2022, ο κύκλος εργασιών κινήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρήσης, με την εταιρεία να καταγράφει αύξηση τζίρου κατά 30%. «Μπορεί να κλείσαμε το 2022 με αύξηση του τζίρου, όμως τα όποια κέρδη εξανεμίστηκαν από τις πρωτοφανείς αυξήσεις του κόστους», εξηγεί στη συνέχεια.

Όπως προκύπτει από τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της Δίρφυς, το 2021 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 6,94 εκατ. ευρώ, από 6,66 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν στα 2,98 εκατ. ευρώ, από 2,86 εκατ. ευρώ το 2020, καταγράφοντας άνοδο 4,10%. Τα προ φόρων κέρδη ανήλθαν σε 236 χιλ. ευρώ από 328 χιλ. ευρώ το 2020, ενώ τα καθαρά μετά φόρων κέρδη του 2021 υποχώρησαν σε 147 χιλ. ευρώ έναντι 328 χιλ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση.

Το deal με τη Λουξ που άνοιξε την πόρτα σε μια νέα εποχή

«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για την απόφαση της Λουξ να μπει ως στρατηγικός επενδυτής στην εταιρεία μας. Είδε ότι υπάρχει προοπτική στη Δίρφυς. Αυτή τη στιγμή υπάρχει μια πολύ καλή συνεργασία και συνεννόηση στο εμπορικό σκέλος. Οι δύο εταιρείες έχουμε κοινό πελατολόγιο αλλά η κάθε μια έχει τη δική της πορεία», αναφέρει, επίσης, ο κ. Σέρρας.

Ήταν τον Νοέμβριο του 2021 όταν η αχαϊκή εταιρεία αναψυκτικών και χυμών Λουξ Μαρλαφέκας απέκτησε το 42,34% των μετοχών της Δίρφυς έναντι 1,2 εκατ. ευρώ, μέσα από διαδικασία πλειστηριασμού, ανατρέποντας τα δεδομένα στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού. Το ποσοστό που εξαγόρασε η Λουξ ήταν εκείνο που ανήκε στη Νίκας Συμμετοχών, ενώ από το υπόλοιπο 57,66% της Δίρφυς, το 51% παραμένει στα χέρια του βασικού μετόχου, Νίκου Σέρρα, ενώ ό,τι απομένει, έχει επιμεριστεί σε μικρομετόχους.

Μάλιστα, τον Σεπτέμβριο του 2022, στην τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της Δίρφυς εκλέχθηκε το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της με πενταετή χρονικό ορίζοντα. Ο Κωνσταντίνος Μαρλαφέκας ορίστηκε νέος αντιπρόεδρος, ενώ ο Νίκος Σέρρας παραμένει με την ιδιότητα του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας. Τα υπόλοιπα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Δίρφυς παραμένουν ο Σπύρος Αντωνίου, τεχνικός διευθυντής της εταιρείας και ο Κωνσταντίνος Κολιοβέτας, οικονομολόγος και εκπρόσωπος μετόχου μικρότερου ποσοστού.

Ο Κωνσταντίνος Μαρλαφέκας, αντιπρόεδρος και εμπορικός διευθυντής στη Λουξ Μαρλαφέκας, ηγείται μαζί με τα αδέλφια του, Γιάννη και Πλάτωνα Μαρλαφέκα, της εντυπωσιακής ανάπτυξης της Λουξ τις τελευταίες δεκαετίες.

Με ιστορία σχεδόν μισού αιώνα...

Το εμφιαλωμένο νερό Δίρφυς κουβαλά μια πλούσια και δροσερή ιστορία 48 χρόνων… Με έδρα παραγωγής στη Στενή Ευβοίας, η εταιρεία δραστηριοποιείται και αναπτύσσεται εξελικτικά στην αγορά του πόσιμου νερού από το 1975, εισερχόμενη εκ νέου δυναμικά με ανανεωμένη εταιρική υποδομή και ενισχυμένη επιστημονική ομάδα στα ράφια εντός και εκτός συνόρων το 2010.

Το κρυστάλλινο νερό Δίρφυς αναβλύζει από τις φυσικές πηγές της ομώνυμης οροσειράς που εκτείνεται στα κεντροανατολικά της Εύβοιας, ταυτίζοντας την επωνυμία του μέσα στα χρόνια με τη διαύγεια και την καθαρότητά του.

1975: Οι μετέπειτα ιδρυτές της εταιρείας ξεκινούν διανομές πόσιμου νερού στη Χαλκίδα από πηγές της περιοχής της Δίρφυς με βυτιοφόρα.

1980: Ιδρύεται με τη μορφή ομότιμης εταιρείας η Κ. Γερακίνης & ΣΙΑ ΟΕ, εταιρεία εμφιάλωσης νερού και αεριούχων ποτών (πορτοκαλάδα, λεμονάδα, σόδα).

1990: Πραγματοποιούνται αγορές νέων μηχανημάτων με παραγωγικότητα 7.000 φιάλες του 1,5 λίτρου ανά ώρα και 10.000 φιάλες του 0,5 λίτρου ανά ώρα.

1990: Η εταιρεία καταγράφει σημαντικές πωλήσεις στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό (Αυστραλία, Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, Σαουδική Αραβία και Γερμανία).

2001: Εκσυγχρονισμός της παραγωγικής διαδικασίας με αγορά νέων μηχανημάτων και αντικατάσταση των παλαιών.

2007: Η εταιρεία εξαγοράζεται από τη Νίκας Συμμετοχών και μετατρέπεται σε Ανώνυμη Εταιρεία.

2007-2009: Πλήρης ανακατασκευή του κτηρίου του εργοστασίου και αγορά νέου σύγχρονου εξοπλισμού από τη γαλλική εταιρεία Sidel και πλήρης αντικατάσταση του παλαιού. Το ύψος της επένδυσης ξεπερνάει τα 13 εκατ. ευρώ.

2010: Η εταιρεία Δίρφυς ΑΕ αρχίζει εκ νέου τη λειτουργία της, με πωλήσεις σε όλη την Ελλάδα και στο εξωτερικό. Από το 2010 η εταιρεία εφαρμόζει το σύστημα HACCP, καθώς και το πιστοποιημένο σύστημα διασφάλισης ποιότητας τροφίμων και ποτών σύμφωνα με το πρότυπο ISO 2200, ενώ από το 2015 παρέχεται πιστοποίηση ποιότητας IFS.

2019: Η Δίρφυς αποτελεί μέλος της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, μιας κοινότητας αμιγώς ελληνικών επιχειρήσεων, στο πλαίσιο της οποίας ενισχύεται η φωνή της ελληνικής επιχειρηματικότητας.

Το εργοστάσιο

Η παραγωγή στεγάζεται σε νεόκτιστο, σύγχρονο βιομηχανικό κτήριο ιδιαίτερου αρχιτεκτονικού σχεδιασμού που σέβεται το περιβάλλον και λειτουργεί σύμφωνα με όλους τους προβλεπόμενους κανόνες.

Η εμφιάλωση του νερού πραγματοποιείται με μηχανήματα Combi, της γαλλικής εταιρείας Sidel, υψηλής τεχνολογίας και παραγωγικότητας. Σε κανένα σημείο της γραμμής παραγωγής δεν απαιτείται η ανθρώπινη επέμβαση. Έτσι, το προϊόν προσφέρεται απευθείας από την πηγή στον καταναλωτή. Η διαδικασία εμφιάλωσης ελέγχεται σε όλα τα στάδια, εξασφαλίζοντας άριστη ποιότητα. Κατά τη διαδικασία της παραγωγής τα preform (pet) απολυμαίνονται μέσω της διαδικασίας UV και ελέγχονται με ειδικές κάμερες, αφού πρώτα μορφοποιηθούν σε έτοιμη φιάλη.

Έπειτα η φιάλη, η οποία βρίσκεται σε απόλυτα αποστειρωμένο περιβάλλον όπου φιλτράρεται ακόμη και ο αέρας που την περιβάλλει, οδηγείται προς εμφιάλωση και πωματισμό. Η διαδικασία διαρκεί λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα. Η στελέχωση της παραγωγής γίνεται αποκλειστικά με μηχανικούς, αφού οι απαιτήσεις της τεχνολογίας που εφαρμόζεται καθημερινά είναι υψηλές. Στο εργοστάσιο έχει εγκατασταθεί και στελεχωθεί ένα σύγχρονο και πλήρως εξοπλισμένο χημικό-μικροβιολογικό εργαστήριο ελέγχου για τον διαρκή έλεγχο τόσο του δικτύου όσο και του τελικού προϊόντος.

Σήμερα, με βασικό «καθοδηγητή» τον Νίκο Σέρρα και τη στήριξη της Λουξ, η Δίρφυς επενδύει σε συνεργασίες με όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και αξιόλογους διανομείς ποτών στην Ελλάδα, συνεχίζοντας την επέκτασή της στην εγχώρια και διεθνή αγορά. Βασική της στόχευση παραμένει η διαρκής ανάπτυξή της στο χώρο του βιομηχανίας εμφιαλωμένου νερού και η περαιτέρω ενδυνάμωση ενός brand name που θα είναι συνυφασμένο με την παραγωγή ποιοτικών προϊόντων και την απόλυτη ικανοποίηση των αναγκών του καταναλωτικού κοινού.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σούπερ μάρκετ: Ποια καταναλωτικά αγαθά κατέγραψαν τις μεγαλύτερες ανατιμήσεις το 2022

gazzetta
gazzetta reader insider insider