Με ταχείς ρυθμούς αναπτύσσεται η Klarna στην ελληνική αγορά - Τα σχέδια για την συνέχεια

Νίκη Παπάζογλου
Μοιράσου το
Με ταχείς ρυθμούς αναπτύσσεται η Klarna στην ελληνική αγορά - Τα σχέδια για την συνέχεια
Η αποδοχή μέχρι και σήμερα και τα επόμενα πλάνα της εταιρείας για τις υπηρεσίες πληρωμών και το app.

Πάνω από τις προσδοκίες αλλά και τους στόχους που είχαν τεθεί με το λανσάρισμά της, κινούνται οι επιδόσεις της Klarna, της σουηδικής fintech εταιρείας που φιλοδοξεί να εξοικειώσει τους Έλληνες καταναλωτές με το μοντέλο του BNPL (αγόρασε σήμερα, πλήρωσε αργότερα).

Η εταιρεία, η οποία έκανε δειλά την εμφάνισή της στην εγχώρια αγορά τον Ιούνιο και λανσαρίστηκε επισήμως τον Σεπτέμβριο, έχει καταφέρει μέσα σε αυτούς τους μήνες να εγγράψει 30.000 συναλλαγές από καταναλωτές που πραγματοποίησαν αγορές με την Klarna, πάνω από 20.000 downloads της εφαρμογής της και συνεργασίες με 250 εμπόρους, μεταξύ των οποίων και με πολύ μεγάλες επιχειρήσεις της ελληνικής αγοράς. Στην πολυδιαφημισμένη συνεργασία της με τα Public δε, κατάφερε να επιτύχει τους στόχους του 2022 μέσα σε μόλις λίγες εβδομάδες, γεγονός που υποδεικνύει την στροφή των καταναλωτών στις ευκολίες του BNPL.

To γεγονός επισφραγίζει και πρόσφατη έρευνα που έτρεξε η εταιρεία για την ελληνική αγορά, η οποία ήταν από τις τελευταίες νοτιοευρωπαϊκές αγορές στις οποίες αποφάσισε να επεκταθεί. Σύμφωνα με την έρευνα που διεξήγαγε η Klarna σε συνεργασία με το ερευνητικό γραφείο Dynata, τρεις φορές περισσότεροι αγοραστές θα προτιμούσαν υπηρεσίες «Buy Now, Pay Later» (63%) έναντι των πιστωτικών καρτών (22%). Η Ελλάδα μάλιστα δείχνει να αγκαλιάζει περισσότερο το BNPL έναντι των πιστωτικών καρτών σε σχέση με άλλες χώρες, με το 61% των καταναλωτών δηλώνει πρόθυμο να εγκαταλείψει τις πιστωτικές του κάρτες. Η αποδοχή εξηγείται εν μέρει από τα χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς, τα οποία ώθησαν και την Klarna να κάνει το ντεμπούτο της και στην Ελλάδα. Αυτά είναι ο υψηλός ρυθμός ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, αρχής γενομένης της πανδημίας μέχρι και σήμερα, η μεγάλη διείσδυση των χρεωστικών καρτών αλλά και η χρόνια χρήση από πλευράς των Ελλήνων των άτοκων δόσεων που προσφέρονταν μέχρι πρότινος μέσω των πιστωτικών καρτών.

Τα σχέδια για την συνέχεια

Για την συνέχεια, η εταιρεία θα επιδιώξει να αυξήσει περαιτέρω το αποτύπωμά της μέσα από νέα εργαλεία που θα κάνει διαθέσιμα στους καταναλωτές και τους εμπόρους. Ο μέχρι τώρα σχεδιασμός προβλέπει να εμπλουτίσει τις μεθόδους πληρωμών και με άλλες που προσφέρονται στους καταναλωτές του εξωτερικού. Η υπηρεσία «pay in 30 days», η οποία δίνει την δυνατότητα να αγοράσει κάποιος κάτι και να αποπληρώσει το σύνολου του ποσού σε 30 ημέρες από την αγορά του, θα γίνει διαθέσιμη μέσα στο 2023, ενώ μπορεί να βγουν κι εναλλακτικά πλάνα πληρωμών, με περισσότερο από 3 δόσεις που υπάρχουν σήμερα διαθέσιμες. Η υπηρεσία pay in 30 days εκτιμάται ότι θα έχει μεγάλη απήχηση στην ελληνική αγορά, δεδομένης της συνήθειας των ελλήνων για πληρωμή με αντικαταβολή. Κι αυτό γιατί δίνει την δυνατότητα να πραγματοποιεί κανείς αγορές ακόμα κι από καταστήματα που δεν γνωρίζει ή εμπιστεύεται, ώστε αν το προϊόν δεν έρθει ή δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του να μην χρειάζεται να εμπλακεί σε χρονοβόρες διαδικασίες αμφισβήτησης της συναλλαγής ή επιστροφής χρημάτων. Στην ελληνική αγορά το 2023 θα λανσαριστεί και το «express button» της Klarna, το οποίο επιτρέπει στους καταναλωτές να προσπερνούν το checkout γρήγορα, ενώ θα προστεθεί η δυνατότητα πληρωμής με την Klarna και στα φυσικά καταστήματα.

Ποια είναι η Klarna

Νέες λειτουργίες θα εγκαινιαστούν και στην εφαρμογή της. Να σημειωθεί ότι στο εξωτερικό η εμπειρία που προσφέρει η Klarna συνεχίζεται και μετά την πληρωμή αφού μέσω της εφαρμογής οι καταναλωτές μπορούν να δουν το πλάνο δόσεων τους και πώς θα το αποπληρώσουν, να δουν το delivery των προϊόντων τους σε πραγματικό χρόνο, το αποτύπωμα άνθρακα κάθε συναλλαγής, να φτιάξουν wishlists για επόμενες αγορές αλλά και να δουν στο ιστορικό των αγορών τους, μέσα από φωτογραφίες, όλα τα προϊόντα που αγόρασαν, κι όχι απλά την επωνυμία των καταστημάτων που έκαναν την αγορά. Μια ακόμα υπηρεσία που θα μπορούσε να έρθει στην ελληνική αγορά είναι και το virtual shopping, που γεφυρώνει το χάσμα των offline και online αγορών, αφού επιτρέπει στους καταναλωτές να συνδεθούν ζωντανά με τους πωλητές ενός καταστήματος ώστε να λάβουν διευκρινιστικές πληροφορίες πριν προχωρήσουν σε αγορά.

Να θυμίσουμε ότι η Klarna δημιουργήθηκε στις αρχές του 2005, όταν οι Sebastian Siemiatkowski, Niklas Adalberth και Victor Jacobsson παρουσίασαν στον διαγωνισμό επιχειρηματικότητας της Σχολή Οικονομικών της Στοκχόλμης, μια υπηρεσία που θα προσέφερε το μοντέλο των άτοκων δόσεων στους καταναλωτές χωρίς πιστωτική κάρτα και χωρίς τις χρεώσεις που την συνοδεύουν. Παρότι η ιδέα δεν ενθουσίασε το κοινό, κατάφερε να προσελκύσει τον angel investor, Jane Walerud o οποίος έδωσε τα πρώτα καύσιμα για την έναρξη της Klarna. Η συνέχεια ήταν ακόμα καλύτερη, με την εταιρεία να επιτυγχάνει να προσελκύσει πολλούς ακόμα επενδυτές αλλά και το καταναλωτικό κοινό. Σήμερα, 17 χρόνια μετά, η εταιρεία απασχολεί 7.000 άτομα κι έχει μετατραπεί σε μία τράπεζα λιανικής, πληρωμών και υπηρεσιών αγοράς, που χρησιμοποιείται από 150 εκατ. καταναλωτές σε τρεις ηπείρους και συνεργάζεται με πάνω από 400.000 μεγάλες και μικρότερες επιχειρήσεις.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Πανευρωπαϊκή συνεργασία Viva Wallet και Klarna

Το Public Group, ως στρατηγικός συνεργάτης και επενδυτής στην Klarna, προσφέρει ακόμη περισσότερα στους καταναλωτές

Έρχεται στην Ελλάδα η Klarna, η μεγαλύτερη fintech startup της Ευρώπης