«Πρωταγωνιστής» των εξελίξεων και το 2023 το ηλεκτρονικό εμπόριο – Οι προοπτικές

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Πρωταγωνιστής» των εξελίξεων και το 2023 το ηλεκτρονικό εμπόριο – Οι προοπτικές
Η «απογείωση» του ηλεκτρονικού εμπορίου εν μέσω πανδημίας και η εδραίωσή του τα τελευταία χρόνια. Ακόμη μεγαλύτερη ισχυροποίησή του αναμένεται προσεχώς. Ποια τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται διεθνώς.

Δεν είναι πυροτέχνημα, ούτε πρόκειται άμεσα να σταματήσει να μας απασχολεί. Ο λόγος για το κανάλι του ηλεκτρονικού εμπορίου που για πολλούς αποτελεί μια πολύ ισχυρή απόδειξη πως το… μέλλον είναι ήδη εδώ.

Αυτό εκτιμούν άλλωστε κορυφαία στελέχη της εταιρείας NielsenIQ και θεσμικοί φορείς που συμμετείχαν σε ειδική ημερίδα για το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου και την εικόνα του διεθνώς.

Για αρκετούς από αυτούς, η επιτυχία των ηλεκτρονικών αγορών είναι δεδομένη και το 2023 – και φυσικά και τα μετέπειτα χρόνια – παρά το γεγονός πως ένα παγκόσμιο πληθωριστικό κύμα ρίχνει βαριά τη σκιά του στον παγκόσμιο χάρτη του λιανικού εμπορίου.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο που «απογειώθηκε» με το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού το 2020, κρίνεται τώρα ένα άκρως απαραίτητο κανάλι της λιανικής, τροφοδοτώντας με ανάπτυξη έναν κλάδο που φιλοδοξεί να ενισχύει την ανταγωνιστικότητά του διαρκώς. Πλέον, οι καλά γνωρίζοντες τα ζητήματα του λιανικού εμπορίου αντιμετωπίζουν ως μια ισχυρή «μηχανή επιχειρηματικής ανάπτυξης» τις online αγορές, ρόλο που δεν αναμένεται να χάσουν όσο θα περνούν τα χρόνια. Αντίστοιχα, ολοένα και θα ισχυροποιείται… Ο κόσμος άλλωστε το 2023 – κι έπειτα – θα είναι omnichannel. Δηλαδή μια πολυκαναλική, ολιστική προσέγγιση, όπου οι εκπρόσωποι του λιανικού εμπορίου και οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών επεκτείνουν τα κανάλια διανομής, προκειμένου να έρθουν πιο κοντά με τους πελάτες, με τους τελευταίους να αποκτούν μια σφαιρική εμπειρία πωλήσεων ώστε να ικανοποιηθούν οι αγοραστικές τους ανάγκες.

«Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι πάνω από όλα μια πλατφόρμα που μας βοηθά να κατανοήσουμε τι σκέφτονται οι καταναλωτές», σχολίασε, συμμετέχοντας στην ημερίδα, ο αντιπρόεδρος του ομίλου επιχειρήσεων JD Group, Brandy Niu, με την αρμόδια για το e-commerce διευθύντρια της Coca-Cola Icecek - εταιρεία εμφιάλωσης της Coca Cola στην Τουρκία και σε ακόμη εννέα χώρες στην κεντρική Ασία και τη Μέση Ανατολή - Cansu Sever, να χαρακτηρίζει την ψηφιακή επιτυχία ως ένα ταξίδι που χρειάζεται διαρκή βελτίωση. Σύμφωνα άλλωστε με την ίδια, η πορεία του e-commerce ακολουθεί πιστά τις εξελίξεις στην αγορά.

Για τον γενικό διευθυντή της NielsenIQ, αρμόδιο για θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου για τις αγορές Ασίας-Ειρηνικού, Vaughan Ryan, το e-commerce όχι μόνο αποδείχθηκε ως ο αναμφισβήτητος νικητής εν μέσω πανδημίας, αλλά πλέον όλοι «ποντάρουν» σε συνεχιζόμενη επιτάχυνσή του στο μέλλον. «Το ηλεκτρονικό εμπόριο ήρθε για να μείνει», εξήγησε.

Τι κοιτάμε όταν ψωνίζουμε online

Σύμφωνα με τον Ryan, μπορεί το κανάλι των ηλεκτρονικών αγορών να διακρίνεται για την ταχύτητα και την ευκολία του, ωστόσο οι αγορές δεν γίνονται αβασάνιστα. Προτού ψωνίσει κανείς online, έχει ήδη κάνει την έρευνά του για τα βασικά χαρακτηριστικά του προϊόντος που τον ενδιαφέρει, αξιολογώντας την τιμή του, την πιθανότητα εκπτώσεων ή προσφορών, το χρόνο παράδοσης της παραγγελίας του, τη διαθεσιμότητα του προϊόντος, την πολιτική επιστροφών και εξετάζοντας φυσικά την πλήρη περιγραφή που συνοδεύει το εκάστοτε προϊόν.

Όπως εξήγησε από την πλευρά του ο εμπορικός διευθυντής της NielsenIQ, αρμόδιος για θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου για τις αγορές της Δυτικής Ευρώπης, Roberto van Taunay, οι online αγορές είναι ένα πολύ δυναμικό φαινόμενο λόγω του ότι μπορούν να γίνουν καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και της εβδομάδας. Η πιο «δυνατή» μέρα πραγματοποίησης ηλεκτρονικών αγορών αποδεικνύεται η Δευτέρα, ενώ ακολουθούν σε δυναμική η Τρίτη και η Παρασκευή. Και μπορεί μέσα στην «καταιγίδα» της πανδημίας, οι νεότεροι σε ηλικία καταναλωτές να ηγήθηκαν της «έκρηξης» των online αγορών, ωστόσο μεγάλη αύξηση κατέγραψε και ο αριθμός των μεγαλύτερων ηλικιακά καταναλωτών που στράφηκε στη λύση του ηλεκτρονικού εμπορίου όταν σχεδόν σε κάθε γωνιά του πλανήτη τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά, υπό το φόβο της διασποράς της πανδημίας.

Σύμφωνα με στοιχεία που προκύπτουν από τις τελευταίες μελέτης της εταιρείας NielsenIQ, πλέον ο καταναλωτής στρέφεται στο online κανάλι για να προμηθευτεί τα πάντα. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες κατηγορίες προϊόντων που ξεχωρίζουν κατά τις ηλεκτρονικές αγορές, όπως ο καφές, οι παιδικές τροφές, τα αρώματα και τα καλλυντικά, τα είδη προσωπικής υγιεινής και οι τροφές κατοικίδιων ζώων.

«Η ανάπτυξη του e-commerce συνεχίζεται και θα συνεχίζεται…», εκτίμησε με βεβαιότητα ο Roberto van Taunay, κοιτάζοντας προς το μέλλον.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σε θέση μάχης καταναλωτές κι επιχειρήσεις ανά τον κόσμο στη σκιά της πληθωριστικής «θύελλας»

gazzetta
gazzetta reader insider insider