Intrakat: «Παρούσα» στη β’ φάση για την Αττική Οδό – Το μετοχικό ζήτημα, το Ελληνικό, τα απορρίμματα

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Intrakat: «Παρούσα» στη β’ φάση για την Αττική Οδό – Το μετοχικό ζήτημα, το Ελληνικό, τα απορρίμματα
Τι αναφέρθηκε στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης για τον διαγωνισμό της Αττικής Οδού, τα έργα στο Ελληνικό, τη μονάδα στο Γραμματικό, τις εκπτώσεις και τους υποψήφιους επενδυτές. Η μετοχή και τα ποσοστά.

Στην παρουσία του ομίλου στην επόμενη (β’) φάση του διαγωνισμού για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού αναφέρθηκε η διοίκηση της κατασκευαστικής Intrakat, στο πλαίσιο της χτεσινής τακτικής γενικής συνέλευσης της εισηγμένης.

Η Intrakat, εκμεταλλευόμενη και τους όρους της προκήρυξης του διαγωνισμού (όπως είχε αποκαλύψει τότε το insider.gr είχε κατέβει το όριο συμμετοχής σε ανάλογη παραχώρηση στο 10% από 20%, με την εταιρεία να συμμετέχει με περίπου 13% στον Μορέα) θα δώσει τελικά το παρών στη διαδικασία «κουμπώνοντας» στην πορεία σε κάποιο εκ των αρχικών σχημάτων, επιβεβαιώνοντας έτσι την αρχική εκτίμηση της αγοράς ότι ο όμιλος σε επόμενη φάση θα βρεθεί ανάμεσα στους διεκδικητές της σύμβασης.

Ωστόσο, δεν δόθηκαν περισσότερες λεπτομέρειες για το σχήμα στο οποίο θα συμμετέχει η Intrakat (παλιά είχαν κυκλοφορήσει σενάρια για τουλάχιστον 1-2 πιθανές συμπράξεις), ενώ ο κ. Κούτρας σημείωσε ότι κατά την εκτίμησή του δύσκολα θα υπάρχει η νέα Αττική Οδός χωρίς ελληνική εταιρεία παρά το γεγονός ότι ο διαγωνισμός απαιτεί τη συμμετοχή ξένων funds με υψηλή χρηματοδοτική ικανότητα, εννοώντας ότι η κοινοπραξία που θα κερδίσει θα έχει και ελληνικό «χρώμα».

Τα μετοχικά σενάρια και η κίνηση στο ταμπλό

Όπως σημείωσε και χτες το insider.gr, αναφορικά με τα σενάρια που κυκλοφορούν ευρέως στην αγορά εδώ και κάμποσο χρονικό διάστημα σχετικά με πιθανές συζητήσεις για αγορά πακέτου μετοχών της Intrakat με ενδιαφερόμενες πλευρές, όπως οι εφοπλιστές Μπάκος – Καϋμενάκης που φέρονται να επιθυμούν να αγοράσουν διευρυμένο μετοχικό μερίδιο στην εταιρεία (ίσως και στις ΑΠΕ όπου όμως έχουν ακουστεί σενάρια για τη BC Partners), η διοίκηση της εταιρείας δεν θέλησε να δώσει απαντήσεις επικαλούμενη τον θεσμικό της ρόλο ως Δ.Σ. καθώς δεν μπορεί στη Γ.Σ. να μιλήσει για το θέμα αυτό και για λογαριασμό όλων των μετόχων. «Είμαστε θεσμικό όργανο και δεν έχουμε να απαντήσουμε κάτι για αυτά», σημείωσε ο κ. Κούτρας που προφανώς παρέπεμπε σε άλλους αρμόδιους να ανακοινώσουν κάτι εφόσον υπάρχει.

Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι τα σχετικά σενάρια κυκλοφορούν εδώ και καιρό στην αγορά, όπως ήδη έχει έγκαιρα αναδείξει το insider.gr, με τη μετοχή μάλιστα του ομίλου να έχει κάνει εσχάτως αξιοσημείωτη ανοδική κίνηση (από τα 1,9 ευρώ στα μέσα Ιουνίου έως τα 2,25 ευρώ, υποχώρησε στα 2 ευρώ και χτες έκλεισε στα 2,37 ευρώ και σε κεφαλαιοποίηση πέριξ των 178 εκατ. ευρώ) που κατά κάποιους συνδέεται με αυτά τα σενάρια περί μετοχικών εξελίξεων ή και με το ενδιαφέρον για δραστηριότητες του γκρουπ (ΑΠΕ). Υψηλό 52 εβδομάδων έχει καταγραφεί για τη μετοχή στα 2,52 ευρώ (Απρίλιος 2022) και χαμηλό στα 1,63 ευρώ (πέρυσι τον Αύγουστο). Σε κάθε περίπτωση όμως, μετά και τη χτεσινή θέση της εταιρείας στη Γ.Σ. ανακοινώσεις θα πρέπει να αναμένονται σε άλλο επίπεδο, εφόσον βέβαια προκύψει κάποια συμφωνία ανάμεσα σε μετόχους της Intrakat (και βέβαια τον Σ. Κόκκαλη) και υποψήφιους επενδυτές. Σημειώνεται ότι η Intracom Holdings ελέγχει κάτι λιγότερο από 37% (36,79% για την ακρίβεια), η Strongview Holdings (Δ. Θεοδωρίδης) άνω του 12,1%, η Danehc Estate 10,1% (Λαζαράκης κ.α.), η Adamas Group 8,1% (Δ. Κούτρας), ο Π. Σουρέτης 6,2%, οι θεσμικοί επενδυτές συνολικά 9,77% και το λοιπό επενδυτικό κοινό 16,89%.

Τα έργα στο Ελληνικό

Ειδική μνεία έγινε και στο project του Ελληνικού, όπου ως γνωστόν η Intrakat μαζί με τον γαλλικό όμιλο Bouygues επελέγησαν από τη Lamda Development ως σύμβουλοι στο έργο κατασκευής του πύργου κατοικιών «Marina Towers». Η διοίκηση της Intrakat ανέφερε ότι η εισηγμένη ενδιαφέρεται για όλα τα έργα και όλους τους διαγωνισμούς που προωθούνται. «Δεν ήρθαμε στο Ελληνικό για να φύγουμε», αναφέρθηκε χαρακτηριστικά. Σε σχέση με την αύξηση του κόστους στα υλικά και το πως αυτό επηρεάζει το έργο, σημειώθηκε ότι η κοινοπραξία για την ώρα παρέχει μόνο συμβουλευτικές υπηρεσίες με μοντέλο Early Contractor Involvement στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την κατασκευή του Πύργου (αναφορικά με το σχεδιασμό, τον προγραμματισμό, την εφοδιαστική αλυσίδα και τη διαχείριση κατασκευής του έργου). Ωστόσο, αν τελικά αναλάβει και την κατασκευή, στα σχετικά συμβόλαια προφανώς θα υπάρχουν ανάλογες προβλέψεις για την άνοδο του κόστους. Σημειώθηκε επίσης ότι ήδη πραγματοποιούνται και διαπραγματεύσεις για το μέλλον όσον αφορά στη σύμβαση για το τεχνικό κομμάτι αν και η Lamda παλιότερα δεν απέκλειε τη πιθανότητα να γίνει διεθνής διαγωνισμός (σημειώνεται ότι μπορεί η Lamda να αναθέσει στην κοινοπραξία και την κατασκευή δίχως νέο διαγωνισμό).

Με αφορμή το έργο Ελληνικό, για το οποίο η διοίκηση του ομίλου σημείωσε ότι είναι μια πρόκληση (όπως ήταν και αυτό για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια), η διοίκηση της Intrakat υπογράμμισε ότι ευρύτερα στους διαγωνισμούς δεν δίνονται πλέον προσφορές με υψηλές εκπτώσεις. Η εταιρεία έχει επιλέξει να μην κινείται με τη λογική του φθηνότερου αλλά να είναι ποιοτικές οι κατασκευές και να μην υπάρχουν κακοτεχνίες.

Η ΜΕΑ Γραμματικού

Να σημειωθεί ότι η Intrakat προανήγγειλε νομική μάχη (έως και το ΣτΕ), μαζί με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, για τον διαγωνισμό για τη μονάδα διαχείρισης αποβλήτων στο Γραμματικό (στα 140 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ) όπου η σχετική Επιτροπή του ΕΔΣΝΑ, όπως πρόσφατα αποκάλυψε το insider.gr, απέρριψε τις προσφορές των «ΕΝΩΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε. - INTRAKAT - W.A.T.T. A.E.» και «ΕΝΩΣΗ ΑΒΑΞ 34 Α.Ε.-ΑΑΓΗΣ Α.Ε.» και αποδέχτηκε μόνο αυτή των ΗΛΕΚΤΩΡ – Μεσόγειος. Το σχήμα των Intrakat-Τέρνα Ενεργειακή, ως αναμένονταν, θα κινηθεί νομικά ώστε να πετύχει την ανατροπή της απόφασης.

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι η διοίκηση της εισηγμένης αναμένει θετική οικονομική πορεία για το σύνολο του 2022.

Σουρέτης: Σταθερά ανοδική πορεία

Ο CEO της Intrakat, Πέτρος Σουρέτης, στην ομιλία του δήλωσε αισιόδοξος για την εταιρεία. «Την τελευταία 20ετία, η Intrakat έχει επιδείξει μια σταθερά ανοδική πορεία. Με ιστορικά υψηλό ανεκτέλεστο 1,1 δις ευρώ και έντονο αποτύπωμα σε ένα ευρύτατο φάσμα δραστηριοποίησης, είμαστε υπερήφανοι που συγκαταλέγεται στις κορυφαίες εταιρείες του κλάδου», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Στο πλαίσιο του στρατηγικού μετασχηματισμού και ειδικότερα μετά την επιτυχημένη ΑΜΚ που ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο, η εταιρεία πέτυχε τη διεύρυνση της μετοχικής της βάσης με την είσοδο θεσμικών επενδυτών, που συνολικά ελέγχουν σχεδόν το 9,77% του μετοχικού κεφαλαίου, με το ευρύ επενδυτικό κοινό να κατέχει συνολικά 16,89%.

Η εταιρεία δίνει έμφαση σε έργα ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων, συμμετέχοντας ανταγωνιστικά στους διαγωνισμούς, έχοντας προεπιλεγεί σε συνολικά 12 έργα, προϋπολογισμού 1,5 δις ευρώ περίπου. Παράλληλα, είναι προσωρινός ανάδοχος στον οδικό άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος-Πύλος -Μεθώνη, ύψους 252 εκατ. ευρώ μαζί με την Άκτωρ Παραχωρήσεις και στον ΒΟΑΚ, στο τμήμα Χερσόνησος -Νεάπολη, προϋπ. 192,5 εκατ. ευρώ μαζί με τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.

Ήδη από το η εταιρεία εστιάζει στους τομείς ενδιαφέροντός της (κατασκευή, περιβάλλον και IoT, ενέργειας και ΑΠΕ, Real Estate, γενικά σε αφορά σε δημόσια, ιδιωτικά έργα και ΣΔΙΤ) , στην ανάπτυξη χαρτοφυλακίου προϊόντων υψηλής ποιότητας μέσω στρατηγικών συνεργασιών και στη μετάβαση σε ένα νέο μοντέλο παραγωγής σταθερών ταμειακών ροών.

Στόχος της είναι η μεγιστοποίηση της αξίας των μετόχων με την ενίσχυση επαναλαμβανόμενων εσόδων και EBITDA, τις ισχυρές ταμειακές ροές και την επίτευξη συνεργειών μέσω στρατηγικών συνεργασιών, όπως η πρόσφατη συμφωνία με την Parkwind για την ανάπτυξη υπεράκτιων αιολικών πάρκων στην χώρα μας.

Οι ισχυρές «βάσεις»

«Δεν γνωρίζω ούτε μπορώ να προβλέψω σ’ ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο διεθνές περιβάλλον, ποιες δυσκολίες ή ποια εμπόδια θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε στη συνέχεια. Αυτό που μπορώ να προβλέψω, είναι ότι εμείς στην Intrakat διαθέτουμε στρατηγικό σχεδιασμό και την ευελιξία έγκαιρης αναπροσαρμογής», σημείωσε ο κ. Σουρέτης.

Σήμερα η Intrakat,

  • Έχει ενισχύσει την κεφαλαιακή της δομή με 51 εκατ. ευρώ με τα ίδια κεφάλαιά της να ανέρχονται σε 100 εκατ. ευρώ
  • Έχει ισχυρό ανεκτέλεστο 1,1 δις ευρώ
  • Eχει εισέλθει δυναμικά στην αγορά των ΑΠΕ με χαρτοφυλάκιο 2,2 GW

- Είναι έτοιμη να υπογράψει νέα σημαντικά έργα όπως

  • το ΣΔΙΤ Καλαμάτα – Πύλος (40%) (προϋπολογισμού €251,8 εκ.)
  • το ΣΔΙΤ ΒΟΑΚ (25%) (προϋπολογισμού: €192,5εκ.)
  • τα Έργα ΔΕΔΔΗΕ (προϋπολογισμού: €154,7εκ.)
  • της Fraport EASA – (προϋπολογισμού: €91εκ.) και το
  • το Riviera Tower στο Ελληνικό (60% Bouygues - 40% Intrakat)

- Διαθέτει σύγχρονες διοικητικές και λειτουργικές δομές με σαφείς στόχους βιώσιμης ανάπτυξης έως το 2030,

«Φέτος η ήδη καθαρά διαφαινόμενη αναπτυξιακή δυναμική, θα καταγραφεί στα αποτελέσματά μας. Η νέα αγορά, τα σωστά χρηματοδοτικά εργαλεία, οι καινοτόμες τεχνολογικές πρακτικές , η επέκταση των δραστηριοτήτων μας και το ισχυρό management της Εταιρείας μας, έχουν κάνει την Intrakat παντοδύναμη να ανταποκριθεί στις προκλήσεις», κατέληξε ο CEO του γκρουπ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ακίνητα: Ελκυστικός προορισμός τα νησιά του Νοτιοανατολικού Αιγαίου – Ανοδική πορεία σε ζήτηση και τιμές

Περιστέρης: Από τις πιο φθηνές χώρες στο ρεύμα αν δεν είχαμε εμποδίσει την ενεργειακή μετάβαση

Υπουργείο Υποδομών/Μεταφορών: «Βάζει μπρος» τον Ενιαίο Μητροπολιτικό Συγκοινωνιακό Φορέα Αττικής – Πρόβλημα το κυκλοφοριακό

gazzetta
gazzetta reader insider insider