ΤΑΙΠΕΔ: Σύμβουλος θα «σκανάρει» 16 σήραγγες της Εγνατίας Οδού

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΤΑΙΠΕΔ: Σύμβουλος θα «σκανάρει» 16 σήραγγες της Εγνατίας Οδού
Το Ταμείο αναζητάει εξειδικευμένο και έμπειρο Τεχνικό Σύμβουλο ο οποίος θα προχωρήσει στην εκπόνηση απαραίτητης «Ανάλυσης Επικινδυνότητας» για δεκαέξι σήραγγες του οδικού άξονα.

Το ΤΑΙΠΕΔ επιδιώκει να προσλάβει εξειδικευμένο και έμπειρο Τεχνικό Σύμβουλο, με γνώση στα τεχνικά και λειτουργικά θέματα των οδικών σηράγγων στην Ελλάδα και του Αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού ειδικότερα, προκειμένου να παρέχει τις υπηρεσίες του για την εκπόνηση της απαραίτητης «Ανάλυσης Επικινδυνότητας χωρίς εμπλοκή οχημάτων που μεταφέρουν επικίνδυνα εμπορεύματα» για δεκαέξι (16) σήραγγες του οδικού άξονα.

Όπως αναφέρεται στη σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος, «στόχος της παρούσας Σύμβασης είναι η επιτυχής ολοκλήρωση της θέσης σε λειτουργία των εν λόγω σηράγγων από τη Διοικητική Αρχή Σηράγγων (ΔΑΣ), επομένως οι μελέτες “Ανάλυσης Επικινδυνότητας χωρίς την εμπλοκή Οχημάτων που Μεταφέρουν Επικίνδυνα Εμπορεύματα” θεωρούνται ότι έχουν προσηκόντως υποβληθεί από τον Σύμβουλο μόνο κατόπιν της ανεπιφύλακτης, ήτοι χωρίς περαιτέρω σχόλια, αποδοχής τους από την Διοικητική Αρχή Σηράγγων (ΔΑΣ)». Ο μέγιστος διαθέσιμος προϋπολογισμός για τις Υπηρεσίες είναι 1.650.000 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ. Οι Προσφορές υποβάλλονται το αργότερο έως τις 13 Ιουνίου 2022, 17:00 ώρα Αθήνας. Συνολικά θα πρέπει οι προσομοιώσεις να γίνουν σε διάστημα από 2 έως 6 μήνες.

Σήραγγες που θα μελετηθούν με τη χρήση τρισδιάστατων προσομοιώσεων

Α) Οι σήραγγες που θα μελετηθούν χρησιμοποιώντας τρισδιάστατες (3D) προσομοιώσεις CFD είναι οι ακόλουθες:

1. Σ2 Μεσοβουνίου,

2. Σ3 Γκρίκας,

3. Σ1 Σελιάνης,

4. Βοτωνοσίου,

5. Ανθοχωρίου,

6. Δίο Κορυφών,

7. Σ1 (Ασωμάτων),

8. Σ10 Βερμίου,

9. Σ12 Πολυμύλου.

Οι προαναφερθείσες σήραγγες είτε παρουσιάζουν δυσμενή γεωμετρικά χαρακτηριστικά (π.χ. υψηλή διαμήκη κλίση, μικρή διατομή κ.λπ.) είτε, με την τρέχουσα κατάσταση της υποδομής και του εξοπλισμού, δεν εξασφαλίζουν, όπως έδειξαν προηγούμενες προσομοιώσεις, πάντοτε επαρκή χρόνο για ασφαλή εκκένωση όλων των χρηστών της σήραγγας σε περίπτωση πυρκαγιάς (100MW). Σημειώνεται επίσης ότι ορισμένες από τις προαναφερθείσες σήραγγες δεν διαθέτουν σύστημα μηχανικού αερισμού.

Τα πιθανά μέτρα που πρέπει να ληφθούν χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: i. Μέτρα που στοχεύουν στη δημιουργία κατάλληλων αεροδυναμικών συνθηκών με τη χρήση μηχανικών μέσων εξαναγκασμένης ροής αέρα (π.χ. αυτόματη ανίχνευση περιστατικών, ανεμιστήρες ώθησης, ανεμιστήρες αεροκουρτίνας στις πύλες, μετρητές ροής αέρα κ.λπ.). ii. Μέτρα για την ελαχιστοποίηση της έκθεσης των χρηστών στις επιβλαβείς παραμέτρους της πυρκαγιάς με τη μείωση του χρόνου εκκένωσης της σήραγγας (π.χ. αυτόματη ανίχνευση περιστατικού, ενισχυμένη σήμανση εξόδου κινδύνου, συστήματα ανταλλαγής μηνυμάτων κ.α.

Β) Οι σήραγγες που θα μελετηθούν χρησιμοποιώντας μονοδιάστατες (1D) προσομοιώσεις

Οι σήραγγες που θα μελετηθούν χρησιμοποιώντας μονοδιάστατες (1D) προσομοιώσεις είναι οι ακόλουθες:

1. Βασιλικού,

2. Σ11 Πολυμύλου,

3. Σ1Ν Αγ. Νικολάου,

4. Δωδώνης,

5. Κρίμνου,

6. Καλαμιών,

7. Σ13 Πολυμύλου.

Οι προαναφερθείσες σήραγγες είναι εξοπλισμένες με συστήματα μηχανικού αερισμού και βάσει προηγούμενων αναλύσεων και προσομοιώσεων μπορούν να εγκριθούν χωρίς να απαιτούνται πρόσθετα κατασκευαστικά μέτρα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΤΑΙΠΕΔ: Τι αναφέρει το νέο Asset Development Plan για Αττική Οδό, Εγνατία, «Ελ. Βενιζέλος», λιμάνια, μαρίνες και ακίνητα

gazzetta
gazzetta reader insider insider