Επιχειρήσεις | Ελλάδα
01-12-2021 | 08:10

Χατζάκου (ΜΕΒΓΑΛ): Χρειάζεται διορατικότητα για την επιλογή του επόμενου ηγέτη μιας επιχείρησης

Μαρίνα Φούντα
Μοιράσου το
Χατζάκου (ΜΕΒΓΑΛ): Χρειάζεται διορατικότητα για την επιλογή του επόμενου ηγέτη μιας επιχείρησης
live updates: Ανανεώθηκε πριν

«Χρειάζεται διορατικότητα για την επιλογή του επόμενου ηγέτη μιας επιχείρησης. Ο πατέρας μου δεν είχε την απαιτούμενη διορατικότητα να αντιληφθεί ότι μια γυναίκα μπορούσε να αναλάβει τα ηνία της εταιρείας. Για αυτό και είχαμε οικογενειακές έριδες…».

Με αυτή τη φράση όλο νόημα τοποθετήθηκε - εν συντομία - για τον «εμφύλιο» των μετόχων που απείλησε, κατά το παρελθόν, τα θεμέλια της ιστορικής γαλακτοβιομηχανίας ΜΕΒΓΑΛ, η πρόεδρός της, Μαίρη Χατζάκου.

Μιλώντας στο πλαίσιο του 3rd Family Business Conference - το οποίο πραγματοποιήθηκε την Τρίτη στη Θεσσαλονίκη - σε συζήτηση με αντικείμενο την «είσοδο εξωτερικών στελεχών στη διοίκηση των οικογενειακών επιχειρήσεων», η «σιδηρά κυρία» της βορειοελλαδίτικης γαλακτοβιομηχανίας παρουσίασε άγνωστες πτυχές της ζωής της στην επαγγελματική της οικογένεια, όπως χαρακτήρισε τη ΜΕΒΓΑΛ.

«Έχω παραδώσει τα σκήπτρα της διοίκησης στον γιο μου»

«Πέρασαν 71 χρόνια από την ίδρυση της ΜΕΒΓΑΛ από τον πατέρα μου, τον Κωνσταντίνο Χατζάκο. Εγώ δηλώνω συνεχίστρια και προσδοκώ επόμενοι συνεχιστές να είναι τα παιδιά μου», σχολίασε η κυρία Χατζάκου, αποκαλύπτοντας μάλιστα πως από το καλοκαίρι έχει παραδώσει τα σκήπτρα της διοίκησης της εταιρείας σε καθημερινή βάση (every day management) στον γιο της.

Η ίδια είναι μη εκτελεστική πρόεδρος και πλέον έχει την ευθύνη χάραξης της ευρύτερης στρατηγικής της εταιρείας.

«Οι επιχειρήσεις ξεκινούν με όραμα»

«Ο πατέρας μου πίστευε πάντα πως η εργασία πρέπει να πληρώνεται. Μεγάλωσα μέσα στην επιχείρηση. Ήμουν 10 χρονών κοριτσάκι και πληρωνόμουν. Το ίδιο κάνω τώρα και με τα εγγόνια μου», τόνισε χαρακτηριστικά, περιγράφοντας στο κοινό την τακτική του πατέρα της, την οποία ακολουθεί και η ίδια.

Σύμφωνα με την κυρία Χατζάκου, οι επιχειρήσεις ξεκινούν με όραμα. «Χωρίς όραμα δεν μπορεί να υπάρξει εταιρεία», τόνισε, προειδοποιώντας ωστόσο πως στο τέλος της ημέρας όλοι περνούν από αξιολόγηση, αφού οι επιχειρήσεις «λειτουργούν με νούμερα…».

Γυρίζει σελίδα η ΜΕΒΓΑΛ

Η ιστορική γαλακτοβιομηχανία πέρασε σε νέα εποχή τον περασμένο Ιούλιο, όταν η Μαίρη Χατζάκου, μαζί με τον επιχειρηματία Σπύρο Θεοδωρόπουλο, απέκτησαν από τη ΔΕΛΤΑ το 43% της ΜΕΒΓΑΛ. Η πώληση της ΜΕΒΓΑΛ ήταν το βασικό θέμα συζήτησης στο εγχώριο επιχειρείν το καλοκαίρι, για μια σειρά από σημαντικούς λόγους.

Η ΔΕΛΤΑ, θυγατρική της Vivartia, προχώρησε σε αποεπένδυση από τη ΜΕΒΓΑΛ, στο πλαίσιο επανακαθορισμού της στρατηγικής και των στόχων του ομίλου, μετά την αλλαγή του ιδιοκτησιακού της καθεστώτος και την εξαγορά της Vivartia από το αμερικανικό fund CVC Capital Partners.

Σε ό,τι αφορά τη Μαίρη Χατζάκου, το deal την επαναφέρει στο προσκήνιο των εξελίξεων, όχι μόνο στον κλάδο των γαλακτοκομικών προϊόντων, αλλά και στο εγχώριο επιχειρείν, καθώς η οικογένειά της αποκτά ποσοστό άνω του 64% στη γαλακτοβιομηχανία, ενώ ένα ποσοστό 14% παραμένει στην αδερφή της Μαίρης Χατζάκου, Νίκη και τον σύζυγό της, Δημήτρη Συμεωνίδη.

Το deal σηματοδοτεί, ταυτόχρονα, την είσοδο του Σπύρου Θεοδωρόπουλου στο μετοχικό κεφάλαιο της ΜΕΒΓΑΛ, σε ποσοστό οριακά υψηλότερο του 21%.

Με αυτές τις εξελίξεις, η ιστορική γαλακτοβιομηχανία επιχειρεί να κλείσει μια για πάντα τις «πληγές» του παρελθόντος και να κοιτάξει μπροστά, ενώ έχει επικεντρωθεί στην προώθηση του πενταετούς επενδυτικού της πλάνοι, ύψους περί τα 20 εκατ. ευρώ.

Η ΜΕΒΓΑΛ (Μακεδονική Βιομηχανία Γάλακτος) ιδρύθηκε το 1950 στα Κουφάλια του Νομού Θεσσαλονίκης από τον Κωνσταντίνο Χατζάκο, τον άνθρωπο που δήλωνε χωρίς κανένα φόβο, αλλά με πολύ πάθος πως «μέσα στις φλέβες μου, κυλά γάλα… ». Αυτή η χαρακτηριστική φράση του, επιβεβαιώνει τη βαθιά αγάπη του για το γάλα και τα προϊόντα του, όσο και την αφοσίωση με την οποία υπηρέτησε το όραμά του…

Η γαλακτοβιομηχανία διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα και πλέον οργανωμένα ψυχόμενα δίκτυα στην Ελλάδα, προκειμένου να μεταφέρει με ασφάλεια σε κάθε γωνιά της χώρας τα φρέσκα προϊόντα, διασφαλίζοντας την ποιότητά τους.

Χάρη στο εκτενές δίκτυο διανομής, τα επτά υποκαταστήματα και τους 54 αντιπροσώπους, τα προϊόντα ΜΕΒΓΑΛ βρίσκονται σήμερα σε περισσότερα από 17.000 σημεία πώλησης στην ελληνική αγορά.

Με 205 προϊόντα στην εσωτερική αγορά και 231 στην αγορά του εξωτερικού, η ΜΕΒΓΑΛ μπαίνει πλέον σε κάθε σπίτι. Το 31% του τζίρου της προέρχεται από τις εξαγωγές, ενώ ένα στα πέντε γιαούρτια που εξάγει η Ελλάδα, φέρει την υπογραφή της ΜΕΒΓΑΛ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.