Επιχειρήσεις | Ελλάδα
30-11-2021 | 07:34

Tο α' τρίμηνο του 2022 ολοκληρώνεται η εξαγορά της Wind από την United

Νίκη Παπάζογλου
Μοιράσου το
Tο α' τρίμηνο του 2022 ολοκληρώνεται η εξαγορά της Wind από την United
live updates: Ανανεώθηκε πριν

To πρώτο τρίμηνο του 2022 αποτελεί την ημερομηνία στόχο της United Group για την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Wind, εάν η ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού δώσει το «πράσινο φως», στις 21 Δεκεμβρίου όπου και έχει προγραμματιστεί η εξέταση της υπόθεσης εξαγοράς κι εφόσον δεν υπάρξουν παρεμβάσεις από φορείς που έχουν έννομο συμφέρον.

Όπως όλα δείχνουν δεν θα υπάρξουν προσκόμματα στην ολοκλήρωση της συμφωνίας δεδομένου ότι η επίτροπος Ανταγωνισμού Margrethe Vestager εμφανίζεται το τελευταίο διάστημα πρόθυμη να επιτρέψει συγχωνεύσεις τηλεπικοινωνιακών ομίλων εντός κρατών – μελών αν αυτές δεν περιορίζουν τον αριθμό των παικτών σε λιγότερο από τρεις. Η αλλαγή στάσης εδράζεται στην ψηφιακή στροφή της Ευρώπης, η οποία για να επιτευχθεί απαιτεί μεγαλύτερα σχήματα ικανά να προχωρήσουν ταχύτερα τις σχετικές επενδύσεις.

Το μέγεθος της νέας εταιρείας 

Η ολοκλήρωση της συναλλαγής, η οποία κυμαίνεται πέριξ στο 1 δισ. ευρώ και η συγχώνευση των δύο εταιρειών, θα μπορούσε να φέρει ανατροπές στα μερίδια αγοράς και μάλιστα σε μια στιγμή που παρατηρείται έντονη κινητικότητα στον κλάδο με νέους παίκτες να φιλοδοξούν να δραστηριοποιηθούν τόσο στο πεδίο των οπτικών ινών όσο και σε αυτό της κινητής τηλεφωνίας μέσω MVNO (εικονικοί πάροχοι). 

Ειδικότερα η νέα εταιρεία εκτιμάται ότι θα περάσει στην δεύτερη θέση, μετά τον ΟΤΕ, από άποψη πελατών σταθερής τηλεφωνίας, αφού σύμφωνα με στελέχη της αγοράς θα έχει περίπου 1,3 εκατ. μοναδικούς πελάτες στη σταθερή. Στην δεύτερη θέση θα περάσει και από άποψη συνδρομητικής τηλεόρασης. Ωστόσο θα παραμείνει στην τρίτη θέση, μετά από την Vodafone, βάσει των πελατών κινητής, δεδομένου ότι η Nova δεν έχει κινητό δίκτυο και κατ' επέκταση συνδρομητές και βάσει των συνολικών εσόδων. 

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα εννεαμήνου, η Nova ως μέλος της United Group κατέγραψε έσοδα της τάξης των 182 εκατ. ευρώ και η προσαρμοσμένη λειτουργική κερδοφορία της μετά από μισθώσεις (EBITDAal) διαμορφώθηκε στα 52 εκατ. ευρώ, με τις επενδύσεις της εταιρείας στο ίδιο διάστημα να φτάνουν τα 67 εκατ. ευρώ.

Αντίστοιχα η Wind παρουσίασε για την ίδια περίοδο συνολικά έσοδα από υπηρεσίες της τάξης των 141,7 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 7,4% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2020, ενώ η προσαρμοσμένη λειτουργική κερδοφορία της μετά από μισθώσεις (EBITDAaL) διαμορφώθηκε στα 40,7 εκατ. ευρώ με περιθώριο 28,7%. Οι συνολικές επενδύσεις των τελευταίων 12 μηνών (Από 30/9/2020 έως 30/9/2021) διαμορφώθηκαν στα 91,5 εκατ. ευρώ. 

Στα αποτελέσματα εξαμήνου της Vodafone που παρουσιάστηκαν προ εβδομάδων- το οικονομικό έτος της εταιρείας ολοκληρώνεται τον Μάρτιο του 2022- η Vodafone Ελλάδος κατέγραψε κύκλο εργασιών 468 εκατ. ευρώ - αυξημένο κατά 4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι και έσοδα από υπηρεσίες ύψους 436 εκατ. ευρώ (+4%).

Σε επίπεδο συνδρομητών, για τους οποίους έχουμε πρόσφατα στοιχεία μόνο από την Wind καταγράφηκε αύξηση της τάξης του 6,8% στους πελάτες κινητής με συμβόλαιο και 2,5% στους πελάτες σταθερής με συμβόλαιο. Όσο για τους εταιρικούς πελάτες αυξήθηκαν κατά 5,2% φτάνοντας του 84.000 ενώ οι πελάτες των δικτύων νέας γενιάς (NGA) αυξήθηκαν κατά 38,9% στους 286.000.

Τα σχέδια για τον παθητικό εξοπλισμό

Σε κάθε περίπτωση βέβαια όλα θα εξαρτηθούν από τις συνέργειες  που θα δημιουργήσει το νέο σχήμα, αφού τα συνδυαστικά πακέτα που πιθανώς θα προωθηθούν θα μπορούσαν να διαφοροποιήσουν τα σημερινά μερίδια και σε συνδυασμό με τις οικονομίας κλίμακος και τα έσοδα. 

Το σίγουρο είναι ότι η νέα εταιρεία θα εντείνει την δραστηριότητά της στην ανάπτυξη και αξιοποίηση των δικτύων οπτικών ινών με στόχο να εισπράξει την υπεραξία που δημιουργεί ο παθητικός εξοπλισμός. Αυτό μαρτυρά τουλάχιστον η πρόσφατη κίνηση απόσχισης του κλάδου τηλεπικοινωνιακών υποδομών σταθερής της Wind μέσω της σύστασης της Hellenic Open Fiber. Να θυμίσουμε ότι όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα η Hellenic Open Fiber, θα παρέχει αποκλειστικά υπηρεσίες χονδρικής (wholesale-only), ανοιχτής πρόσβασης (open-access) στους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους.

Παρότι η κίνηση πραγματοποιήθηκε εν αναμονή της συμφωνίας εξαγοράς, φαίνεται να συμβαδίζει με τον γενικό σχεδιασμό της United Group για τη δημιουργία ξεχωριστών εταιρειών που θα διαχειρίζονται το τμήμα των υποδομών παρέχοντας υπηρεσίες και σε άλλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών ή μη. Άλλωστε και η ίδια η United, είχε προχωρήσει σε αντίστοιχη κίνηση, όταν τον Απρίλιο του 2021 σύστησε Ιδιωτική Κεφαλαιουχική εταιρεία στη χώρα μας, με την επωνυμία UGI Wholesale, η οποία θα αναλάβει τον συντονισμό όλων των δραστηριοτήτων χονδρικής του ομίλου. 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Η Wind Ελλάς δημιουργεί τη Hellenic Open Fiber (HOF) για την ανάπτυξη υποδομών οπτικών ινών

Νέα εταιρεία για τις οπτικές ίνες δημιουργεί η Wind - Οι στόχοι και πώς επηρεάζει την επικείμενη εξαγορά από την United

Ανεβάζει ταχύτητα ο ψηφιακός μετασχηματισμός - Τσαμάζ, Μπρουμίδης, Ζαρκαλής, Γεωργιόπουλος για το μέλλον στις τηλεπικοινωνίες