Πώς προχωρά το οδικό έργο των 300 εκατ. ευρώ στη Βόρεια Ελλάδα

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πώς προχωρά το οδικό έργο των 300 εκατ. ευρώ στη Βόρεια Ελλάδα
Προωθούνται οι διαδικασίες για το project αναβάθμισης του τμήματος Θεσσαλονίκη-Έδεσσα των 80 χλμ. Άλλο ένα «βήμα» προς τη δημοπράτησή του το 2022 ως ΣΔΙΤ.

Άλλο ένα «βήμα» προς την κατεύθυνση της προώθησης ενός μεγάλο οδικού ΣΔΙΤ, σημαντικού για τη Βόρεια Ελλάδα, έκανε το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Ο λόγος για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και Λειτουργία - Συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας», αρχικού εκτιμώμενου κόστους κοντά στα 300 εκατ. ευρώ. Στόχος είναι η δημοπράτηση του έργου να πραγματοποιηθεί στις αρχές του 2022. Ο άξονας θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικός για τις οδικές επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές στην περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας.

Το έργο αναμένεται να αναβαθμίσει την ασφάλεια των μεταφορών και μειώσει σημαντικά τον χρόνο ταξιδιού κατά 6 έως 8 λεπτά για τις διαδρομές Θεσσαλονίκη- Γιαννιτσά και Θεσσαλονίκη - Σκύδρα και 10 λεπτά για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Έδεσσα. Το υπουργείο εκκίνησε διαδικασία προκειμένου να συνάψει Σύμβαση Παροχής Υπηρεσιών Νομικού Συμβούλου με σκοπό την υλοποίηση του project ως έργο Σύμπραξης Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) καθώς και για να συνδράμει τις αρμόδιες υπηρεσίες στο σύνολο της διαδικασίας ανάθεσης της σύμβασης Σύμπραξης.

Να σημειωθεί ότι στο έργο αυτό, συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ., όπως και στον νέο αναβαθμισμένο οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης δεν θα υπάρχει επιβολή διοδίων, αφού τα έργα θα υλοποιηθούν ως μη ανταποδοτικό ΣΔΙΤ. Αλλά μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής τους, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα έχει την ευθύνη για τη λειτουργία και τη συντήρησή τους για 27 χρόνια. «Έτσι, θα έχουμε δρόμους καλοσυντηρημένους, φωτισμένους και με υψηλά standards λειτουργίας και ασφαλείας, τα οποία θα διασφαλίζονται με πολύ αυστηρό έλεγχο», είχε σημειώσει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής. Πρόσφατα επίσης, το υπουργείο είχε ξεκινήσει διαδικασία και για αναζήτηση τεχνικού συμβούλου.

Όπως έχει αναφέρει και παλιότερα το insider, το έργο περιλαμβάνει:

1. Παρακάμψεις Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών

Κατασκευή της παράκαμψης Χαλκηδόνας μήκους περίπου 6 χλμ και της παράκαμψης Γιαννιτσών μήκους περίπου 9 χλμ. Αφορά την κατασκευή τεσσάρων ανισόπεδων κόμβων: της Ελεούσας, της Χαλκηδόνας, της Παραλίμνης και των Γιαννιτσών.

2. Μαυροβούνι – Έδεσσα

Προβλέπει την κατασκευή οδικού τμήματος μήκους περίπου 10 χλμ και πλάτους τεσσάρων λωρίδων, που περιλαμβάνει δύο κόμβους (Ριζάρι , Έδεσσα) και κόμβους με την Παλαιά Εθνική οδό. Το τωρινό τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα, της εθνικής οδού Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου, περιλαμβάνει τμήματα με "φτωχή διαμόρφωση", ενώ διέρχεται, μέσω των πόλεων Μαυροβούνι και Ριζάρι, προκαλώντας καθυστερήσεις και σημαντικό κυκλοφοριακό κίνδυνο. Το έργο Μαυροβούνι – Έδεσσα, προϋπολογισμού 70 εκ. ευρώ, περιλαμβάνει την κατασκευή του οδικού τμήματος Μαυροβούνι – Έδεσσα, μήκους 9,4 χλμ. τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας, την κατασκευή δύο κόμβων (Ριζάρι, Έδεσσα), κόμβων σύνδεσης με την υφιστάμενη εθνική οδό και 18 νέων γεφυρών κατά μήκος του νέου οδικού τμήματος.

Το κομμάτι Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ., σήμερα περιλαμβάνει τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση που θεωρούνται ιδιαίτερα επικίνδυνα. Για το έργο, όπως και για το αντίστοιχο Δράμας – Αμφίπολης, είχε δείξει ενδιαφέρον και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, Κ. Μητσοτάκης. «Η Εγνατία Οδός, σύντομα θα αποκτήσει δύο νέους κάθετους άξονες, οι οποίοι θα κατασκευαστούν με τη μέθοδο ΣΔΙΤ, που τους απαλλάσσει από διόδια. Η δημοπράτηση συμπεριλαμβάνει και την υποχρέωση του αναδόχου να συντηρεί τα συγκεκριμένα έργα για 27 χρόνια», δήλωνε τον περασμένο Απρίλιο ο πρωθυπουργός στην εκδήλωση για την αναβάθμιση των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Προσθέτοντας ότι «οι δρόμοι αυτοί αποκτούν ευρωπαϊκές προδιαγραφές εξυπηρετώντας χιλιάδες οδηγούς. Έχουν μεγάλη συμβολή στην απασχόληση και στις χερσαίες μεταφορές. Τα δύο αυτά έργα είναι επιλογές με πολιτικό περιεχόμενο. Όταν μειώνονται οι αποστάσεις, μειώνονται και οι κοινωνικές αποστάσεις. Έτσι σπάει και η απομόνωση των συγκεκριμένων δύο περιφερειακών ενοτήτων. Αυτά τα δύο έργα δείχνουν το ενδιαφέρον της κυβέρνησης και του συγκεκριμένου Υπουργείου για την Περιφέρεια».

Τα έργα αυτά ενισχύουν τη θέση και το ρόλο της Θεσσαλονίκης και της Μακεδονίας μας στην ευρύτερη περιοχή, τον τουρισμό, τη διάθεση των αγροτικών προϊόντων. Ο άξονας Θεσσαλονίκη – Έδεσσα διευκολύνει τη σύνδεση του σιδηροδρομικού σταθμού και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τις γειτονικές περιοχές.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider