«Εγνατία Οδός»: Η δημοπράτηση της «Κλεισούρας» των 74 εκατ. ευρώ και ο κάθετος άξονας της ΑΚΤΩΡ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Εγνατία Οδός»: Η δημοπράτηση της «Κλεισούρας» των 74 εκατ. ευρώ και ο κάθετος άξονας της ΑΚΤΩΡ
Πώς θα συνδεθούν Καστοριά και Πτολεμαΐδα μέσω της σήραγγας. Αναμένεται ο διαγωνισμός. Το χρονοδιάγραμμα για κάθετο οδικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου.

Σε φάση… διεργασιών βρίσκεται ο φορέας της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» η οποία μόλις χτες ανακοίνωσε ότι υπογράφηκε η προγραμματική σύμβαση της σήραγγας Κλεισούρας, ύψους 74 εκατ. ευρώ. Επί της ουσίας, οδεύει προς δημοπράτηση ένα έργο σημαντικό για την περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας το οποίο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014-2020.

Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας, Γ. Κασαπίδης, και ο Δ/νων Σύμβουλος της εταιρείας «Εγνατία Οδός Α.Ε», Κ. Κουτσούκος, υπέγραψαν την Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2021 την προγραμματική σύμβαση του έργου «Κατασκευή Επαρχιακής Οδού Καστοριάς – Πτολεμαΐδας: Τμήμα ρέμα Κώτουρη – όρια Νομού Κοζάνης με σήραγγα στην Κλεισούρα», προϋπολογισμού 74 εκατ. ευρώ. Βέβαια, το έργο πρέπει να δημοπρατηθεί προσεχώς και να υπογραφεί, διαδικασίες που εκτιμάται ότι θα γίνουν μέσα στο 2022.

Το έργο αφορά στην κατασκευή της Επαρχιακής Οδού Καστοριάς – Πτολεμαΐδας στο τμήμα από ρέμα Κώτουρη έως όρια Νομού Κοζάνης. Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την αναβάθμιση ενός οδικού τμήματος 10,4 χιλιομέτρων. Ωστόσο, η σήραγγα Κλεισούρας με μήκος 1,36 χιλιόμετρα θα είναι αυτή που μειώσει… την απόσταση μεταξύ των δύο πόλεων.

Παράλληλα, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» αποφάσισε τη χορήγηση παράτασης της συνολικής προθεσμίας περαίωσης, μέχρι τις 15.09.2022, για το έργο: «Κάθετος Άξονας 70 Εγνατίας Οδού, Τμήμα: Μελίβοια – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα, Υποτμήμα: Δημάριο - Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα», στο οποίο ανάδοχος είναι η «ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε.».

Να αναφέρουμε ότι ο φορέας είχε προχωρήσει πρόσφατα σε δημοπράτηση έργου που θα συνδέει την Εγνατία Οδό με τα Ελληνοβουλγαρικά, δηλαδή τον «Κάθετο Άξονα 70 Εγνατίας Oδού: Τμήματα : "Εχίνος – Μελίβοια" & "Μελίβοια – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα", υποτμήμα: Παράκαμψη Μελιβοίων – Δημάριο», ύψους 48 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).

Η κατασκευή του έργου αφορούσε μήκος χάραξης 10,76 χλμ. περίπου και περιλαμβάνει:

Α) την κατασκευή τμήματος νέας χάραξης για την Παράκαμψη του οικισμού Μελίβοια, συνολικού μήκους 2,11 χλμ., από τη Χ.Θ. 5+836,05 του τμήματος 70.2.1 "Εχίνος – Μελίβοια" επί της υφιστάμενης οδού Εχίνου – Μελιβοίων και πέρας τη Χ.Θ. 7+947,68 και την κατασκευή των ισόπεδων κόμβων προς Μελίβοια-ανατολικά και προς Αιμόνιο/Μελίβοια-δυτικά και

Β) την βελτίωση – αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού με τοπικές παραλλαγές της χάραξης όπου απαιτείται, από Μελίβοια έως Δημάριο, μήκους 8,65 χλμ. περίπου, από τη Χ.Θ. 0+000 έως τη Χ.Θ. 8+646 του τμήματος 70.2.2 "Μελίβοια –Δημάριο - Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα", την κατασκευή των ισόπεδων κόμβων Κοτύλης και Δημαρίου και την προσαρμογή στο υπό κατασκευή έργο από Δημάριο έως Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα.

Να θυμίσουμε ότι γενικότερα ο εν λόγω Κάθετος Άξονας συνδέει την Εγνατία Οδό με τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα σε θέση νέου μεθοριακού σταθμού. Αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου και με την κατασκευή του θα συνδεθεί το Σμόλιαν και το Ρούντοζεμ της Βουλγαρίας με τον οδικό άξονα προς Ξάνθη, μέσω της υφιστάμενης οδού, και κατ’ επέκταση με τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας οδού μέσω των Α.Κ. Βανιάνου και Α.Κ. Βαφέικων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider