Κ. Σκρέκας: Καμία αισχροκέρδεια από τη ΔΕΗ

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Κ. Σκρέκας: Καμία αισχροκέρδεια από τη ΔΕΗ
Μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας σημείωσε πως στόχος της κυβέρνησης είναι να γίνει η ΔΕΗ εθνικός πρωταθλητής.

Απάντηση στις αιτιάσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης περί αισχροκέρδειας της ΔΕΗ, έδωσε πριν από λίγο ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κ. Σκρέκας, μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, η οποία συνεδρίασε με θέμα την προμήθεια υγρών καυσίμων για τις ανάγκες της ΔΕΗ κατά το 2021.

Σύμφωνα με τον κ. Σκρέκα, σε επίπεδο Ομίλου, τα κέρδη προ φόρων της ΔΕΗ ανέρχονται σε μόλις 1,5% του τζίρου, δηλαδή περίπου 50 εκατ. ευρώ. «Το ποσό αυτό αναλογεί στα 20 με 30 λεπτά του ευρώ τον μήνα, στον λογαριασμό κάθε νοικοκυριού. Πού την είδατε την αισχροκέρδεια; Αν κοπούν και αυτά τα 30 λεπτά, πώς θα μπορεί να κάνει επενδύσεις μία ζημιογόνος εταιρεία;», πρόσθεσε.

Ο υπουργός επισήμανε επίσης πως η κατάρρευση των χονδρεμπορικών τιμών ρεύματος λόγω του lockdown την περασμένη άνοιξη, όταν μειώθηκαν στα επίπεδα των 24 ευρώ ανά Μεγαβατώρα, δεν σημαίνει πως η επιχείρηση προσποριζόταν ως κέρδος 86 ευρώ ανά Μεγαβατώρα, όσο δηλαδή ήταν η διαφορά από τα 110 ευρώ ανά Μεγαβατώρα, η τιμή με την οποία πουλά ηλεκτρική ενέργεια στη λιανική.

Όπως επισήμανε, στην εξίσωση θα πρέπει να μπουν και τα ποσά με τα οποία η επιχείρηση «έμπαινε μέσα» εκείνη την περίοδο στην ηλεκτροπαραγωγή, καθώς πωλούσε ηλεκτρική ενέργεια στη χονδρεμπορική, σε τιμή μικρότερη από το κόστος παραγωγής της. Έτσι, τη στιγμή που πωλούσε την ηλεκτροπαραγωγή της με 24 ευρώ ανά Μεγαβατώρα, το κόστος της ήταν πολλαπλάσιο, στα 70, 80 ή και 100 ευρώ ανά Μεγαβατώρα, ανάλογα με την τιμή των ρύπων.

«Θέλουμε η ΔΕΗ να μετατραπεί σε εθνικό πρωταθλητή, σε βασικό πυλώνα ισχυρής και βιώσιμης ανάπτυξης της χώρας», τόνισε ο υπουργός. Όπως συμπλήρωσε, το 2019 οι καθαρές ζημιές ήταν της τάξης των 600 εκατ. ευρώ, αν συνυπολογισθεί η αποτίμηση των λιγνιτικών μονάδων. «Αν συνέχιζε έτσι, τότε η επιχείρηση τα επόμενα 4-5 χρόνια θα είχε πλέον συσσωρευμένες ζημιές της τάξης των 3-4 δισ. ευρώ», πρόσθεσε.

Όσον αφορά την άνοδο του χονδρεμπορικού κόστους ηλεκτρικής ενέργειας, επισήμανε ότι αποτελεί πανευρωπαϊκή τάση, φέρνοντας έως παράδειγμα 7 συνεχόμενες ημέρες μέσα στον Ιούλιο, όπου η Ιταλία είχε λίγο έως πολύ μεγαλύτερες χονδρεμπορικές τιμές από την Ελλάδα. Σημείωσε πως η τιμή του φυσικού αερίου έχει σχεδόν διπλασιαστεί τους τελευταίους 6 μήνες, ενώ από το 2019 έχει τετραπλασιαστεί το κόστος των δικαιωμάτων ρύπων. «Ο τρόπος για να περιορισθεί το κόστος ρεύματος στην Ελλάδα είναι να αντικαταστήσουμε την ηλεκτροπαραγωγή από ορυκτά καύσιμα, με ηλεκτρική ενέργεια από ΑΠΕ», επισήμανε.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης, υπογράμμισε πως πρέπει η επιχείρηση να έχει λειτουργική κερδοφορία της τάξης των 900 εκατ. ευρώ ετησίως, αφενός για να αποπληρώνει τα χρέη της, αφετέρου για να προχωρήσει σε μεγάλες επενδύσεις σε ΑΠΕ, ώστε η χώρα να εκμεταλλευθεί τους εγχώριους ανανεώσιμους φυσικούς πόρους. «Στόχος να έχουμε μεγαλύτερη ανταγωνιστικότητα, ώστε να είμαστε ελαφρώς φθηνότεροι από τους γείτονες», τόνισε.

Όσον αφορά τις ανάγκες υγρών καυσίμων της επιχείρησης, σημείωσε πως η εταιρεία θα προμηθευτεί φέτος 820.000 τόνους μαζούτ, για τη λειτουργία των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής που βρίσκονται στα μη διασυνδεδεμένα νησιά.

Σημείωσε πως το πρώτο τρίμηνο του 2021 καλύφθηκε με επέκταση της προηγούμενης σύμβασης, ενώ για την προμήθεια κατά το χρονικό διάστημα από τον Απρίλιο 2021 έως τον Μάρτιο 2022, διενεργήθηκε διεθνής διαγωνισμός. Το συνολικό κόστος προμήθειας μαζούτ ανέρχεται στα 330 εκατ. ευρώ εκατ. ευρώ, πλην ΦΠΑ. Όσον αφορά τις ποσότητες ντίζελ που θα προμηθευτεί, το συνολικό κόστος ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ πλην ΦΠΑ, για το σύνολο του 2021.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider