Επιχειρήσεις
13-06-2021 | 09:16

Πώς οι αθλητικές διοργανώσεις τονώνουν τον τζίρο του delivery

Ρομίνα Νικηφόρου
Μοιράσου το
Πώς οι αθλητικές διοργανώσεις τονώνουν τον τζίρο του delivery
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Οι μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις, παραδοσιακά οδηγούν σε κατακόρυφη αύξηση του τζίρου στο delivery, με τα σουβλάκια και τις πίτσες να βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων των φιλάθλων και τα μπέργκερ να ακολουθούν. Το φετινό καλοκαίρι ωστόσο, όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι του κλάδου στo insider.gr, παρουσιάζει αρκετές ιδιαιτερότητες, με αποτέλεσμα οι προσδοκίες να είναι συγκρατημένες σε ό,τι αφορά την πορεία των πωλήσεων κατά τη διάρκεια του Euro.

«Γενικότερα παρατηρείται σημαντική αύξηση των παραγγελιών delivery στις μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις και κυρίως στις ποδοσφαιρικές. Κατά κανόνα, στην αύξηση αυτή παίζουν ρόλο δύο βασικοί παράγοντες. Από τη μία πλευρά, εάν συμμετέχει η Ελλάδα στη διοργάνωση καθώς σε αυτή την περίπτωση καταγράφεται σαφώς μεγαλύτερη άνοδος στις παραγγελίες σε όλους τους αγώνες και μάλιστα από την αρχή της διοργάνωσης. Από την άλλη, έχει σημασία το μέρος που γίνονται οι αγώνες, εάν δηλαδή οι ώρες μεταδόσεων ευνοούν τις παραγγελίες» σημειώνει ο Γιάννης Λιάρος, Γενικός Διευθυντής της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρήσεων Οργανωμένης Εστίασης, μέλη της οποίας είναι αρκετές μεγάλες αλυσίδες όπως Goody΄s, KFC κτλ.

Το φετινό καλοκαίρι πάντως, βρίσκει τον κλάδο του delivery σε διαφορετικό περιβάλλον σε σχέση με αυτό προ πανδημίας. Υπενθυμίζεται ότι το 2019 η αγορά του delivery έφτανε το 1,5 δισ. ευρώ συνολικά, με τον τζίρο του Οnline delivery να υπολογίζεται περίπου στα 500 εκατ. ευρώ. Από τότε ωστόσο, τα δεδομένα έχουν αλλάζει ριζικά, με τη συγκεκριμένη αγορά εν μέσω πανδημίας να καταγράφει μεγάλη ανάπτυξη καθώς το delivery ήταν το μοναδικό κανάλι της εστίασης που συνέχιζε να λειτουργεί την περίοδο των περιοριστικών μέτρων.

Αυτό δημιουργεί μεν θετικές προσδοκίες ότι θα συνεχιστεί η καλή πορεία των πωλήσεων, ωστόσο η συμπεριφορά των καταναλωτών κατά τη διάρκεια του Euro παραμένει «ερωτηματικό», όπως σημειώνει ο κ. Λιάρος, δεδομένου μάλιστα και ότι η χώρα μας δεν συμμετέχει. Θα γίνουν δηλαδή, έστω και  μόνο στα σημαντικά παιχνίδια, συγκεντρώσεις σε σπίτια και μεγάλες παραγγελίες που γίνονταν σε προηγούμενες διοργανώσεις;  Επίσης, οι φίλαθλοι θα επιλέξουν να δουν τους αγώνες από την τηλεόραση στο σπίτι τους και να παραγγείλουν delivery ή θα προτιμήσουν κάποιο κατάστημα εστίασης;

Τι περιμένουν σουβλατζίδικα και ψητοπωλεία

Τα ψητοπωλεία και τα σουβλατζίδικα, υπό κανονικές συνθήκες τέτοιες μέρες είχαν την τιμητική τους καθώς έκαναν ακόμη και διπλάσιο τζίρο σε σύγκριση με μία κανονική μέρα, λόγω του μεγάλου αριθμού και του όγκου των παραγγελιών. Φέτος ωστόσο, σύμφωνα με όσα σημειώνει στο insider.gr o Ανδρέας Ανδριανάκης, Πρόεδρος της Ένωσης Ψητοπωλών Αττικής, γενικότερα η αγορά της εστίασης είναι ακόμα μουδιασμένη και καταγράφεται μείωση του τζίρου που φτάνει από 30% έως και 60%. « Εμείς αισιοδοξούμε ότι θα πάμε καλά αυτό τον μήνα, αν και θεωρούμε ότι θα κινηθούμε σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με μία αντίστοιχη περίοδο προ πανδημίας» τονίζει.

Την οικονομική ανασφάλεια των καταναλωτών και την αλλαγή του τρόπου ζωής με στροφή σε πιο υγιεινές επιλογές μέσα στην πανδημία, επισημαίνει από την πλευρά του ο Γιάννης Φιλοκώστας, πρόεδρος της Ένωσης Εστιατόρων Ψητοπωλών και καφέ μπαρ του νομού Θεσσαλονίκης. «Έχουμε ήδη παρατηρήσει ότι στα καταστήματά μας γίνονται σαφώς μικρότερες παραγγελίες σε σύγκριση με το παρελθόν. Επιπλέον ο κόσμος μέσα στην πανδημία άρχισε να μαγειρεύει περισσότερο. Είναι πιθανό δηλαδή, ακόμη και να γίνουν συγκεντρώσεις στα σπίτια οι καταναλωτές να επιλέξουν να ψήσουν οι ίδιοι» εξηγεί ο κ. Φιλοκώστας.

Σε κάθε περίπτωση,  οι μεγάλες αλυσίδες έχουν ήδη ξεκινήσει τις προωθητικές ενέργειες με προσφορές για τις ημέρες του Euro, ελπίζοντας ότι οι φίλαθλοι θα συνεχίσουν την «παράδοση» των προηγούμενων ετών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.