Πού και πότε «στήνονται» τα πρώτα εργοτάξια για τη Γραμμή 4 του Μετρό

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πού και πότε «στήνονται» τα πρώτα εργοτάξια για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Πώς προχωρούν οι διαδικασίες για το μεγάλο project των 1,5 δισ. ευρώ. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα, ποια είναι τα οφέλη. Τα επόμενα βήματα και οι μετροπόντικες.

«Το έργο θα προκαλέσει προφανώς κάποια… ενόχληση και αναταραχή στους πολίτες κατά την περίοδο της κατασκευής του, ωστόσο, τα οφέλη του θα είναι τεράστια. Στις αρχές του 2022 αναμένεται να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες για την υλοποίηση της γραμμής 4 του Μετρό Άλσος Βεΐκου – Γουδή».

Με αυτά τα λόγια, πάνω-κάτω, η διοίκηση του μεγάλου κατασκευαστικού ομίλου ΑΒΑΞ «σηματοδότησε» το περαιτέρω «ξετύλιγμα» των ενεργειών για το μεγάλο project της επέκτασης του Μετρό της Αθήνας, ενός εμβληματικού έργου που είναι μεν αλήθεια ότι τα προσεχή χρόνια θα «αναστατώσει» τη ζωή των πολιτών κατά τη διάρκεια των εργασιών, πλην όμως, θα επιφέρει σημαντικά συγκοινωνιακά και αναπτυξιακά οφέλη.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε προ ημερών, σε σχετική συνέντευξη Τύπου, ο κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης διευθύνων σύμβουλος της ΑΒΑΞ, που θα υλοποιήσει το έργο κοινοπρακτικά με τις εταιρείες Ghella και Alstom, μέσα στον Μάρτιο η Αττικό Μετρό, φορέας του έργου, αναμένεται να καταθέσει στο Ελεγκτικό Συνέδριο τον σχετικό φάκελο, για προσυμβατικό έλεγχο της σύμβασης.

Μετά την έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την κύρωσή της από τη Βουλή, αν όλα πάνε βάσει σχεδιασμού θα ακολουθήσει η υπογραφή της μεταξύ της κοινοπραξίας και του Δημοσίου στο τέλος της Άνοιξης. Υπό αυτές τις συνθήκες, θα ακολουθήσει η έναρξη των μελετών το καλοκαίρι (Ιούνιος-Ιούλιος), η παραλαβή των πρώτων σταθμών από το Αττικό Μετρό στα τέλη του 2021, με τις κατασκευαστικές εργασίες να υπολογίζεται ότι θα ξεκινήσουν αρχές του 2022.

Να σημειωθεί ότι τα πρώτα εργοτάξια θα στηθούν στην Βεΐκου και την Κατεχάκη. Ο λόγος είναι ότι τα δύο αυτά σημεία αποτελούν την αρχή και το τέλος του έργου και εκεί θα ξεκινήσουν τις εργασίες τους οι δύο μετροπόντικες της γραμμής 4 του Μετρό για να «συναντηθούν» στην συνέχεια.

Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη φάση της γραμμής 4 του μετρό Άλσος Βεΐκου – Γουδή μήκους 13 χλμ. περιλαμβάνει τους εξής 15 σταθμούς: Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή.

Θα πρέπει να σημειώσουμε πως σύντομα ξεκινούν και οι πρόδρομες εργασίες που είναι μέρος της κατασκευής του Μετρό (αλλά από την εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ, ξεχωριστή σύμβαση). Τα πρώτα δύο εργοτάξια αναμένεται να στηθούν στα άκρα της γραμμής, δηλαδή στο Άλσος Βεΐκου (στο κλειστό γυμναστήριο της περιοχής) και στο Γουδή (πίσω από το σταθμό Μετρό Κατεχάκη). Στις πρόδρομες εντάσσεται η κατάληψη των εργοταξιακών χώρων, η παράκαμψη δικτύων, οι αρχαιολογικές εργασίες κ.α. Η υπογραφή της σύμβασης για τις πρόδρομες εργασίες με την ΕΡΕΤΒΟ θα γίνει στο τέλος Μαρτίου, ενώ θα υπάρχει συνεργασία με την ΑΒΑΞ για σταδιακή παράδοση των χώρων. Η πρώτη προθεσμία είναι έξι μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider