Πώς θα πιάσουν δουλειά τα ΚΤΕΛ στις συγκοινωνίες της Αττικής

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πώς θα πιάσουν δουλειά τα ΚΤΕΛ στις συγκοινωνίες της Αττικής
Για να μπορέσουν να αναλάβουν γραμμές του ΟΑΣΑ τα ΚΤΕΛ θα πρέπει να εγκαταστήσουν σύστημα τηλεματικής αλλά και ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Το συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΑ που αντιμετωπίζει μεγάλες ελλείψεις στο στόλο των λεωφορείων του θα συνδράμουν τα ΚΤΕΛ Αττικής, καθώς η προμήθεια των νεών λεωφορείων που προγραμματίζει το υπουργείο Υποδομών δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν το 2022, ακόμη και αν ο σχετικός διαγωνισμός τρέξει χωρίς προβλήματα.

Το δρόμο για την παραχώρηση γραμμών από τον ΟΑΣΑ στα ΚΤΕΛ για έως και δύο χρόνια ανοίγουν διατάξεις του νομοσχεδίου για τα υδροπλάνα που ψηφίζεται από τη Βουλή. «Σε περιοχές αρμοδιότητας ΟΑΣΑ (Αθήνα) και ΟΣΕΘ (Θεσσαλονίκη), επιτρέπεται να εκτελούνται αστικά και υπεραστικά δρομολόγια από τα ΚΤΕΛ ή από τους ΟΤΑ Α΄ ή Β΄ Βαθμού ή από οδικό μεταφορέα επιβατών με την υπογραφή σύμβασης μεταξύ των δύο πλευρών. Τα δρομολόγια προτείνονται από τον ΟΑΣΑ ή τον ΟΣΕΘ και εγκρίνονται με απόφαση του υπουργού Υποδομών», αναφέρει η σχετική διάταξη.

Καλά πληροφορημένες πηγές σημειώνουν στο insider.gr ότι ο ΟΑΣΑ επεξεργάζεται διάφορα σενάρια για το ποια δρομολόγια μπορούν να καλύψουν τα ΚΤΕΛ με το επικρατέστερο απ’ αυτά να προβλέπει ότι η αρχή θα γίνει με την ανάθεση περιφερειακών δρομολογίων από περιοχές όπως το Λαύριο, η Ραφήνα και ο Μαραθώνας. Με αυτό τον τρόπο θα αποδεσμευτούν οχήματα που θα μπορούν να ενισχύσουν το κέντρο και τα κοντινά προάστια της Αθήνας. Σημειώνεται πως τα ΚΤΕΛ ήδη πραγματοποιούν δρομολόγια προς πολλούς προορισμούς στην Αττική, αλλά η χρέωση είναι έως και 70% μεγαλύτερη απ’ αυτή του αστικού εισιτηρίου.

Το ηλεκτρονικό εισιτήριο και η τηλεματική

Για να μπορέσουν να αναλάβουν γραμμές του ΟΑΣΑ τα ΚΤΕΛ θα πρέπει να εγκαταστήσουν σύστημα τηλεματικής αλλά και ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που θα είναι συμβατά με τα αντίστοιχα των αστικών λεωφορείων. Μάλιστα σχετική διάταξη δίνει στα ΚΤΕΛ προθεσμία τεσσάρων μηνών από την ψήφιση του νόμου για να καλύψουν αυτές τις υποχρεώσεις.

Όπως όλα δείχνουν στην Αττική θα ακολουθηθεί το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης, όπου μετά από συμφωνία μεταξύ ΟΣΕΘ, ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και ΟΑΣΘ ανατέθηκε στα ΚΤΕΛ από τον περασμένο Μάιο η εκτέλεση δρομολογίων σε έξι γραμμές, οι οποίες εξυπηρετούν απομακρυσμένα προάστια της πόλης. Παράλληλα τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης αναμένουν το πράσινο φως να κυκλοφορήσουν 40 οχήματα, τα οποία θα αναλάβουν την εκτέλεση των 25 περιαστικών γραμμών του ΟΑΣΘ. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της ΟΣΕΘ, διαπιστώθηκε η τεχνική επάρκειά τους και ήδη συντονίζεται η ενσωμάτωση των εκδοτικών και επικυρωτικών μηχανημάτων και των συστημάτων τηλεματικής στα οχήματα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider