Ένα βήμα πιο κοντά έρχεται η έναρξη των εργασιών του διεθνούς αεροδρομίου που θα κατασκευαστεί στο Καστέλλι της Κρήτης με την υπογραφή δανειακής σύμβασης ύψους 180 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕΠ).

Η σύμβαση, για το έργο προϋπολογισμού 480 εκατ. ευρώ, θα υπογραφεί σήμερα Πέμπτη από τους υπουργούς Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα, Υποδομών Κώστα Καραμανλή και τον αντιπρόεδρο της ΕΤΕΠ Andrew Mc Dowell.

Υστερα από τις υπογραφές αναμένεται η άμεση έναρξη των εργασιών από την ανάδοχο κοινοπραξία. Η κατασκευή του αεροδρομίου θα διαρκέσει πέντε χρόνια, σύμφωνα με τα όσα προβλέπει το κείμενο της Σύμβασης Παραχώρησης.

Η εταιρεία που θα λειτουργεί και θα εκμεταλλεύεται το αεροδρόμιο, η Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, αποτελείται από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία θα ελέγχει το 32,46%, την ινδική GMR Airports Limited, με 21,64%, και το ελληνικό Δημόσιο, με 45,9%.

Τι περιλαμβάνει το νέο αεροδρόμιο

Το νέο αεροδρόμιο θα αντικαταστήσει το υπάρχον αεροδρόμιο του Ηρακλείου. Θα διαθέτει κεντρικό κτήριο επιφάνειας 71.620 τμ με 19 αίθουσες αναμονής επιβατών που θα μπορεί να εξυπηρετήσει έως 15 εκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο. 

Ο διάδρομος προσαπογείωσης θα έχει μήκος 3.200 μέτρα με δυνατότητα επέκτασης στα 3.800 μέτρα και πλάτος 23 μέτρα. Το αεροδρόμιο θα διαθέτει 27 θέσεις στάθμευσης την πίστα, με δυνατότητα αυτόνομης προσέγγισης και απομάκρυνσης, σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε θέση στάθμευσης.

Το έργο ακόμη προβλέπει δύο πυροσβεστικούς σταθμούς, ένα αστυνομικό σταθμό, ιατρικές εγκαταστάσεις, εγκαταστάσεις και εξοπλισμό επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών, σύστημα διαχείρισης αποβλήτων, χώρους στάθμευσης για τουλάχιστον 800 οχήματα, τουριστικά λεωφορεία, ταξί και Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. 

Ακόμη προβλέπεται εμπορική ζώνη 400 στρεμμάτων και η δημιουργία εκθεσιακού κέντρου για παραδοσιακά κρητικά προϊόντα.

Τέλος σημειώνεται, ότι στο αντικείμενο της Σύμβασης Παραχώρησης περιλαμβάνεται και η μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του Νέου Αεροδρομίου Καστελλίου με το Βόρειο και Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης, μέσω του νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου (μήκους 18 χλμ περίπου, διατομής δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση με διαχωρισμένο οδόστρωμα) για τη σύνδεση του Αεροδρομίου με τον Βόρειο Οδικό άξονα της Κρήτης στην περιοχή της Χερσονήσου. Για τη σύνδεση με το Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης προβλέπεται η μελέτη και κατασκευή της οδικής σύνδεσης (μήκους 6 χλμ περίπου, διατομής μιας λωρίδας ανά κατεύθυνση με λωρίδα πολλαπλών χρήσεων χωρίς διαχωρισμένο οδόστρωμα) από το Αεροδρόμιο μέχρι τον άξονα Ηράκλειο –Αρκαλοχώρι – Βιάννος.