Βέβαιοι ότι θα μπορέσουν να ολοκληρώσουν εντός χρονοδιαγράμματος  τις δύο εργολαβίες από τις συνολικά οχτώ που έχουν αναλάβει για το Πάτρα – Πύργος εμφανίζονται τα στελέχη της ιταλικής κατασκευαστικής GD Infrastutture η οποία συνεργάζεται στη χώρα μας με την Μηχανική της οικογένειας Εμφιετζόγλου.

Την ίδια στιγμή που το υπουργείο Υποδομών ετοιμάζεται να διακόψει τις εργολαβίες και να δώσει με απευθείας ανάθεση το έργο στην Ολυμπία Οδό, τα ίδια στελέχη διαμηνύουν ότι δεν πρόκειται να δεχθούν «αμαχητί» οποιαδήποτε λύση των συμβάσεων που έχουν υπογραφεί και πως θα προσφύγουν στα ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια σε περίπτωση μονομερούς ενέργειας από την κυβέρνηση.

Ακόμη, κάνουν λόγο για πλήρη αποκλεισμό από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Όπως κατήγγειλε ο εκπρόσωπος του ελληνικού τμήματος της GD Infrastutture, Ελευθέριος Τριβουλίδης η εταιρεία μόνο δεν έχει λάβει κάποια από τις πληρωμές που τις οφείλονται αλλά οποιαδήποτε προσπάθεια συνάντησης με την πολιτική ηγεσία πέφτει στο κενό.

«Δεν έχουμε λάβει κάποια επίσημη ενημέρωση από το υπουργείο, ακούμε για ακύρωση των συμβάσεων από τον Τύπο και πιο πρόσφατα από τις δηλώσεις του κ. Καραμανλή στη Βουλή», σημείωσε ο κ. Τριβουλίδης σε συνάντηση με δημοσιογράφους. Ο ίδιος δήλωσε ότι το σχέδιο του υπουργείου θα οδηγήσει σε σίγουρες καθυστερήσεις το έργο. «Η ακύρωση των συμβάσεων και η έγκριση μιας νέας σύμβασης από τη δικαιοσύνη και τη Βουλή είναι κάτι που σίγουρα θα πάρει πάνω από χρόνο», σημείωσε τονίζοντας ότι επιπλέον καθυστερήσεις θα προκαλέσουν και οι δικαστικές προσφυγές.

Ο ίδιος έκανε λόγο για την αξίωση αποζημιώσεων από μια λύση των συμβάσεων, η οποία αν γίνει θα είναι πρωτοφανής ενέργειας για την ελληνική πραγματικότητα. «Ποτέ δεν έχει λυθεί μια εργολαβία χωρίς να υπάρχει αιτιολογία ή αδυναμία εκπλήρωσης από τον εργολάβο», τόνισε ο κ. Τριβουλίδης εκτιμώντας πως το ύψος των αποζημιώσεων και για τις πέντε εργολαβίες θα ξεπεράσει τα 10 εκατ. ευρώ.  

Σημειώνεται πως η ιταλική εταιρεία υλοποιεί με την Μηχανική μέρος του οδικού έργου Πάτρα-Πύργος, έχοντας μειοδοτήσει για τα τμήματα  Αχαΐα – Σαγαίικα και Μιντιλόγκλι-ΑΚ ΒΙΠΕ Πάτρας, συνολικού προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ. 

Το υπουργείο έχει παγώσει τις πληρωμές

Μια ακόμη σημαντική καταγγελία που έκανε ο επικεφαλής της GD Infrastrutture είναι ότι ενώ τα έργα στις εργολαβίες του Πάτρα – Πύργος προχωρούν κανονικά το υπουργείο Υποδομών δεν καταβάλλει ούτε τις προκαταβολές, ούτε τις αποζημιώσεις για τις εργασίες που έχουν γίνει μέχρι στιγμής. «Εμείς προχωρούμε κανονικά τις εργασίες στις δύο εργολαβίες που έχουμε αναλάβει. Όμως από τον Ιούλιο του 2019 τα πάντα έχουν παγώσει», τόνισε. Σύμφωνα με τον ίδιο το δημόσιο πρέπει να καταβάλλει 1,6 εκατ. ευρώ για τις μέχρι τώρα εργασίες και τις προκαταβολές που έπρεπε να δώσει.

Η καθυστέρηση της καταβολής των προκαταβολών και των πληρωμών για τις εργασίες μπορούν να προκαλέσουν πρόβλημα στην εταιρεία και στην εκτέλεση των έργων και αυτό είναι κάτι που τα στελέχη της GD Infrastutture θεωρούν πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί από το υπουργείο. Αυτό είχε αναφέρει και η εταιρεία σε σχετικό εξώδικο που είχε στείλει προ μερικών μηνών στο υπουργείο Υποδομών ζητώντας του να ανακαλέσει την «αντισυμβατική και παράνομη αναστολή χορήγησης ή/και πληρωμής των ήδη εγκεκριμένων προκαταβολών».

«Σε περίπτωση που το υπουργείο, στο μέλλον προσπαθήσει να μεταθέσει τις όποιες ευθύνες (για τις καθυστερήσεις) προς τους αναδόχους, παρουσιάζοντας ότι για τον λόγο αυτό είναι προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος η ακύρωση των συμβάσεων κατασκευής έργου, θα μας εξαναγκάσει να προσφύγουμε στη Δικαιοσύνη, προκειμένου να προασπίσουμε τα νόμιμα δικαιώματά μας», σημείωνε το εξώδικο.

Η εταιρεία καταγγέλλει και καθυστερήσεις πληρωμών στο έργο κατασκευής υποδομών σιδηροδρόμου στο τμήμα Ψαθόπυργος – Ρίο που έχει αναλάβει η GD Infrastutture με την Μηχανική και κύριο του έργου την ΕΡΓΟΣΕ.