Τρία διδάγματα από το καλύτερο επιχειρηματικό βιβλίο όλων των εποχών

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τρία διδάγματα από το καλύτερο επιχειρηματικό βιβλίο όλων των εποχών
Γουόρεν Μπάφετ και Μπιλ Γκέιτς συμφωνούν πως αυτό είναι το καλύτερο επιχειρηματικό βιβλίο όλων των εποχών.

Πίσω από κάθε επιτυχημένο επιχειρηματία βρίσκεται και μια λίστα με βιβλία που τον βοήθησαν να λύσει προβλήματα και να κάνει έξυπνες κινήσεις.

Τέτοια βιβλία κάνουν συνέχεια την εμφάνιση τους, όμως δύο από τους ισχυρότερους μεγιστάνες του κόσμου, ο Γουόρεν Μπάφετ και ο Μπιλ Γκέιτς, συμφωνούν πως το βιβλίο του Τζον Μπρουκς «Επιχειρηματικές περιπέτειες» είναι το καλύτερο όλων των εποχών.

Και γράφτηκε πριν από 50 χρόνια, το 1969!

Πρόκειται για μια συλλογή 12 ιστοριών που είχαν δημοσιευτεί αρχικά στο περιοδικό The New Yorker. Κάθε ιστορία είναι μια εντυπωσιακή αφήγηση ενός συγκεκριμένου γεγονότος που διαμόρφωσε την ιστορία της (εκάστοτε) εταιρείας. Αυτό που κάνει το βιβλίο να ξεχωρίζει όμως είναι πως είναι τόσο καλά γραμμένο, καθώς μπορεί να διαβαστεί ευχάριστα, ακόμα και αν ο αναγνώστης δεν έχει ιδέα από επιχειρήσεις.

Εδώ είναι τα τρία βασικά μαθήματα που προσφέρει το βιβλίο:

Αυτό είναι ένα εξαιρετικό μάθημα για όλους, είτε κάποιος είναι ιδρυτής εταιρείας, είτε μάνατζερ, είτε εργαζόμενος, είτε άνεργος.

Ο Μπρουκς στο βιβλίο του φέρνει σαν παράδειγμα τον ιδρυτή της Xerox, όταν στην δεκαετία του '60 έκανε κάτι πρωτοποριακό. Έδωσε βαρύτητα στην ηθική και τη συμπόνια στο χώρο εργασίας, ενώ προχώρησε και σε μεγάλες φιλανθρωπικές δράσεις.

Σήμερα, βλέπουμε πως αυτή η λογική είναι πιο επίκαιρη από ποτέ.

Το μεγάλο λάθος του μοντέλου Edsel έφερε ζημιές ύψους 350 εκατ. δολαρίων. Και όμως τα υψηλόβαθμα στελέχοι της Ford δεν ανέλαβαν την ευθύνη. Για την ακρίβεια υποστήριξαν πως έκαναν τα πάντα σωστά και πως ήταν οι καταναλωτές που έφταιγαν!

Όμως ο Μπρουκς αναφέρει στο βιβλίο του πως «το να μαθαίνει κανείς από τα λάθη του έχει ανεκτίμητη αξία. Τα λάθη μας δίνουν τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε για να εξελιχθούμε».

Στο βιβλίο του ο Μπρουκς αναφέρεται σε μια από τις μεγαλύτερες αποτυχίες της αυτοβιομηχανίας Ford Motor. Το αμάξι Ford Edsel το 1958 είχε σκοπό να γίνει το «απόλυτο» όχημα για τη μεσαία τάξη των ΗΠΑ, όμως η αυτοκινητοβιομηχανία δεν τα κατάφερε. Και αυτό γιατί επέλεξε να μην «ακούσει» τις ανάγκες της αγοράς και προχώρησε με τα δικά της σχέδια. Παρά το γεγονός μάλιστα ότι είχε κάνει ειδική έρευνα αγοράς. Στο τέλος δεν της άρεσαν τα αποτελέσματα, οπότε δεν τα έλαβε υπόψιν!

Όταν σταματάς να δίνεις προσοχή στις συνεχώς εξελισσόμενες ανάγκες της κοινωνίας, μένεις πίσω και γίνεσαι αδύναμος έναντι των ανταγωνιστών σου, γράφει ο Μπρουκς στο βιβλίο του.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:55

Ισπανία: Περίπου 400 πελαργοί βρέθηκαν νεκροί κοντά στη Μαδρίτη, θύματα της γρίπης των πτηνών

23:45

Capital Link Forum: Η Ελλάδα στο κέντρο της περιφερειακής ανάπτυξης και επενδυτικής εμπιστοσύνης

23:35

Ουκρανία: Το μισό Κίεβο αντιμετωπίζει διακοπές ρεύματος μετά τις ρωσικές επιθέσεις

23:26

Σουδανοί στρατιώτες πέρασαν στο Νότιο Σουδάν και κατέθεσαν τα όπλα τους

23:17

Wall Street: Σε αναζήτηση κατεύθυνσης οι δείκτες - Όλη η προσοχή στη Fed

23:05

Αγρότες: Παραμένουν στην αποκεντρωμένη διοίκηση στο Ηράκλειο Κρήτης - Τα μπλόκα σε όλη τη χώρα

22:55

Κακλαμάνης: Η Δημοκρατία είναι ζωντανός οργανισμός που εξελίσσεται μέσα στον χρόνο

22:41

Πτώση «2x2» για το πετρέλαιο με το βλέμμα σε Ουκρανία και Fed

22:32

Δήμας: Χρειαζόμαστε ένα νέο μοντέλο σχεδιασμού στις κατασκευές

22:25

Συρία: Οβίδες άγνωστης προέλευσης έπεσαν κοντά στο στρατιωτικό αεροδρόμιο Μεζά

22:15

Ισραήλ-Βολιβία: Αποκαθιστούν τις διπλωματικές τους σχέσεις δύο χρόνια μετά τη διακοπή τους

21:57

Άνοδος για τον χρυσό ενόψει της απόφασης της Fed - Νέο ιστορικό υψηλό για το ασήμι

21:52

Exxon Mobil: Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που εισήλθαμε στο θαλάσσιο Οικόπεδο 2 της Ελλάδας - Πιθανές γεωτρήσεις το 2027

21:47

Ουκρανία: «Δύσκολη» η κατάσταση στο Ποκρόφσκ, ορισμένες μονάδες διατάχθηκαν να αποχωρήσουν

21:45

Γερμανία: Καγκελάριος Μερτς για το πρόστιμο στην πλατφόρμα Χ: Συμμορφωθείτε με τους νόμους μας

21:40

Στα 374.900 ευρώ η μέση περιουσία των Γάλλων

21:28

Μπιλ Γκέιτς: Γιατί η τεχνητή νοημοσύνη θα γίνει υπέρ-ανταγωνιστική

21:23

Στρατηγική συνεργασία Ford και Renault Group

21:08

Φιντάν: Η Τουρκία υπέρ της δίκαιης κατανομής στην Ανατολική Μεσόγειο

20:52

Υπογραφή μνημονίου μεταξύ ΕΛΑΣ και ΕΟΔΑΣΑΑΜ για διερεύνηση ατυχημάτων

20:45

Μπλόκα αγροτών: Αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία στην Πατρών – Πύργου

20:39

ΗΠΑ σε Ζελένσκι: «Έχεις διορία μερικών ημερών να απαντήσεις» - «Έτοιμος για εκλογές» ο Ουκρανός πρόεδρος

20:31

Υπ. Δικαιοσύνης: Επεκτείνεται η δυνατότητα να δημοσιεύονται διαθήκες και να κηρύσσονται κυρίες

20:27

Ουκρανία: Περιορισμοί στην κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος μετά τις ρωσικές επιθέσεις

20:16

ΥΠΑΑΤ: Υπερκαλύφθηκε κατά 80% ο προϋπολογισμός της παρέμβασης για επενδύσεις σε θερμοκήπια

20:09

Πιερρακάκης: Αποζημιώσεις, ειδικές συντάξεις και διαγραφή οφειλών για Μάτι και Μάνδρα

20:05

Κικίλιας στη συνάντηση με Γκίλφοϊλ: Συνεργασία με ΗΠΑ σε θέματα λιμενικών υποδομών, ναυτιλίας και ασφάλειας

19:56

Η Fed ενόψει «ιστορικής» συνεδρίασης - Τα διλήμματα του Πάουελ και η επόμενη μέρα

19:54

ΕΛΑΣ: Ψευδές ότι αστυνομικοί χρησιμοποίησαν «πλαστικές σφαίρες» κατά αγροτών στην Κρήτη

19:51

Μεξικό: Η πρόεδρος Σεϊνμπάουμ αισιοδοξεί ότι θα καταλήξει σε συμφωνία με τις ΗΠΑ για το νερό

gazzetta
gazzetta reader insider insider