Επιχειρήσεις
18-04-2019 | 08:45

Τρία διδάγματα από το καλύτερο επιχειρηματικό βιβλίο όλων των εποχών

Μοιράσου το
Τρία διδάγματα από το καλύτερο επιχειρηματικό βιβλίο όλων των εποχών

Γουόρεν Μπάφετ και Μπιλ Γκέιτς συμφωνούν πως αυτό είναι το καλύτερο επιχειρηματικό βιβλίο όλων των εποχών.

Πίσω από κάθε επιτυχημένο επιχειρηματία βρίσκεται και μια λίστα με βιβλία που τον βοήθησαν να λύσει προβλήματα και να κάνει έξυπνες κινήσεις.

Τέτοια βιβλία κάνουν συνέχεια την εμφάνιση τους, όμως δύο από τους ισχυρότερους μεγιστάνες του κόσμου, ο Γουόρεν Μπάφετ και ο Μπιλ Γκέιτς, συμφωνούν πως το βιβλίο του Τζον Μπρουκς «Επιχειρηματικές περιπέτειες» είναι το καλύτερο όλων των εποχών.

Και γράφτηκε πριν από 50 χρόνια, το 1969!

Πρόκειται για μια συλλογή 12 ιστοριών που είχαν δημοσιευτεί αρχικά στο περιοδικό The New Yorker. Κάθε ιστορία είναι μια εντυπωσιακή αφήγηση ενός συγκεκριμένου γεγονότος που διαμόρφωσε την ιστορία της (εκάστοτε) εταιρείας. Αυτό που κάνει το βιβλίο να ξεχωρίζει όμως είναι πως είναι τόσο καλά γραμμένο, καθώς μπορεί να διαβαστεί ευχάριστα, ακόμα και αν ο αναγνώστης δεν έχει ιδέα από επιχειρήσεις.

Εδώ είναι τα τρία βασικά μαθήματα που προσφέρει το βιβλίο:

Αυτό είναι ένα εξαιρετικό μάθημα για όλους, είτε κάποιος είναι ιδρυτής εταιρείας, είτε μάνατζερ, είτε εργαζόμενος, είτε άνεργος.

Ο Μπρουκς στο βιβλίο του φέρνει σαν παράδειγμα τον ιδρυτή της Xerox, όταν στην δεκαετία του '60 έκανε κάτι πρωτοποριακό. Έδωσε βαρύτητα στην ηθική και τη συμπόνια στο χώρο εργασίας, ενώ προχώρησε και σε μεγάλες φιλανθρωπικές δράσεις.

Σήμερα, βλέπουμε πως αυτή η λογική είναι πιο επίκαιρη από ποτέ.

Το μεγάλο λάθος του μοντέλου Edsel έφερε ζημιές ύψους 350 εκατ. δολαρίων. Και όμως τα υψηλόβαθμα στελέχοι της Ford δεν ανέλαβαν την ευθύνη. Για την ακρίβεια υποστήριξαν πως έκαναν τα πάντα σωστά και πως ήταν οι καταναλωτές που έφταιγαν!

Όμως ο Μπρουκς αναφέρει στο βιβλίο του πως «το να μαθαίνει κανείς από τα λάθη του έχει ανεκτίμητη αξία. Τα λάθη μας δίνουν τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε για να εξελιχθούμε».

Στο βιβλίο του ο Μπρουκς αναφέρεται σε μια από τις μεγαλύτερες αποτυχίες της αυτοβιομηχανίας Ford Motor. Το αμάξι Ford Edsel το 1958 είχε σκοπό να γίνει το «απόλυτο» όχημα για τη μεσαία τάξη των ΗΠΑ, όμως η αυτοκινητοβιομηχανία δεν τα κατάφερε. Και αυτό γιατί επέλεξε να μην «ακούσει» τις ανάγκες της αγοράς και προχώρησε με τα δικά της σχέδια. Παρά το γεγονός μάλιστα ότι είχε κάνει ειδική έρευνα αγοράς. Στο τέλος δεν της άρεσαν τα αποτελέσματα, οπότε δεν τα έλαβε υπόψιν!

Όταν σταματάς να δίνεις προσοχή στις συνεχώς εξελισσόμενες ανάγκες της κοινωνίας, μένεις πίσω και γίνεσαι αδύναμος έναντι των ανταγωνιστών σου, γράφει ο Μπρουκς στο βιβλίο του.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.