Στις αρχές του 2021 αναμένεται να προχωρήσει η διαγωνιστική διαδικασία για την πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, καθώς οι διεργασίες «πάγωσαν» με το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού, ανατρέποντας τα δεδομένα για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας.

Μιλώντας χθες, Πέμπτη, στο Bloomberg, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Ριχάρδος Λαμπίρης και ερωτηθείς για την αξιοποίηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών μέσω της πώλησης του 30% του μετοχικού κεφαλαίου, εκτίμησε ότι η διαδικασία θα ξεκινήσει πιθανότατα το πρώτο τρίμηνο του 2021.

Διαβάστε επίσης:

Όπως είχε γράψει το insider.gr, σε μια τυπική, όσο και αναμενόμενη, κίνηση, το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε στα τέλη Ιουνίου πως ακυρώνει την πρόσκληση υποβολής προσφορών για το δίκαιο και εύλογο της συναλλαγής (Fairness Opinion), αλλά και την πρόσκληση υποβολής προσφορών για την ανάθεση του έργου ανεξάρτητης αποτίμησης (Valuation).

Επί της ουσίας, το Ταμείο ακύρωσε την  πρόσληψη αποτιμητή και συμβούλου επί του διαγωνισμού, δεδομένου ότι το ξέσπασμα της πανδημίας και τα περιοριστικά μέτρα που ακολούθησαν, οδήγησαν στην καθήλωση των πτήσεων, μηδενίζοντας τα έσοδα του «Ελευθέριος Βενιζέλος». Εν μέσω κλειστών συνόρων και απαγορεύσεων πτήσεων το προηγούμενο διάστημα, το αεροδρόμιο είχε «κατεβάσει ρολά».

Δεν ακυρώνεται ο διαγωνισμός

«Η ακύρωση της πρόσκλησης υποβολής προσφορών για την ανάθεση του έργου ανεξάρτητης αποτίμησης δεν συνιστά ακύρωση του διαγωνισμού για την πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών», εξηγούσαν στο insider.gr κυβερνητικές πηγές. «Τι να τον κάνεις όμως τον αποτιμητή, όταν οι αποτιμήσεις έχουν κατρακυλήσει στο ναδίρ;» τόνιζαν.

Όπως είναι φυσικό, το ισχυρό πλήγμα που δέχθηκε το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας μεταβάλλει πλήρως τα χρονοδιαγράμματα, μεταθέτοντας για αργότερα τις προβλεπόμενες διαδικασίες, με στόχο την ομαλοποίηση της κατάστασης. Για το γεγονός αυτό είναι, άλλωστε, ενήμεροι και οι Θεσμοί.

«Η πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών καθυστερεί, λόγω της πανδημίας, καθώς έτσι κρίθηκε απαραίτητο, λόγω του μεγάλου αντίκτυπου της πανδημίας στην οικονομία γενικότερα και στην κίνηση των αεροδρομίων ειδικότερα. Κρίθηκε απαραίτητη η καθυστέρηση του χρονοδιαγράμματος για τη δεύτερη του διαγωνισμού», ανέφεραν οι Θεσμοί στα τέλη Μαΐου, στο πλαίσιο της έκτης μεταμνημονιακής αξιολόγησης της ελληνικής οικονομίας. «Το ΤΑΙΠΕΔ παρακολουθεί στενά τις συνθήκες της αγοράς και είναι έτοιμο να επανακαθορίσει το χρονοδιάγραμμα, όταν η κατάσταση ομαλοποιηθεί», τόνιζαν επίσης.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι, όπως ανακοινώθηκε στα τέλη Ιανουαρίου, εννέα από τα δέκα επενδυτικά σχήματα που είχαν δηλώσει αρχικό ενδιαφέρον για την απόκτηση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», πέρασαν τελικά στη φάση της υποβολής δεσμευτικών προσφορών του διαγωνισμού. Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού προκρίθηκαν ονόματα – μεγαθήρια, τα οποία θα αποκτούσαν πρόσβαση στο Virtual Data Room με στόχο να υποβάλλουν δεσμευτικές προσφορές.

Στη φάση της υποβολής δεσμευτικών προσφορών του διαγωνισμού είχαν προκριθεί τα εξής επενδυτικά σχήματα:

1.    ADP GROUPE

2.    AVIALLIANCE GMBh

3.    FERROVIAL INTERNATIONAL SE

4.    FIRST STATE INVESTMENTS

5.    GLOBAL INFRASTRUCTURE PARTNERS

6.    VINCI AIRPORTS

7.    Κοινοπραξία εταιρειών ARDIAN INFRASTRUCTURE FUND S.C.A, SICAR και ARDIAN INFRASTRUCTURE FUND V B S.C.S. SICAV – RAIF

8.    Κοινοπραξία εταιρειών KKR και EGIS

9.    Κοινοπραξία εταιρειών MEIF 6 ATTIC INVESTMENT, RAFFLES INFRA HOLDING και CHENGDONG INVESTMENT CORPORATION