Κι επίσημα «πάει πίσω» η πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Κι επίσημα «πάει πίσω» η πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών
Ακύρωσε το ΤΑΙΠΕΔ την πρόσκληση υποβολής προσφορών για την ανάθεση του έργου ανεξάρτητης αποτίμησης. Τυπική η διαδικασία δεδομένων των έκτακτων συνθηκών που προκάλεσε η πανδημία. Δεν ακυρώνεται ο διαγωνισμός για την πώληση του «Ελ. Βενιζέλος».

«Πίσω» πάει και επίσημα ο διαγωνισμός για την πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», καθώς οι πρωτοφανείς συνθήκες που προκάλεσε η πανδημία του κορονοϊού άλλαξαν άρδην τα δεδομένα για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας.

Σε μια τυπική, όσο και αναμενόμενη, κίνηση, το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε χθες πως ακυρώνει την πρόσκληση υποβολής προσφορών για το δίκαιο και εύλογο της συναλλαγής (Fairness Opinion), αλλά και την πρόσκληση υποβολής προσφορών για την ανάθεση του έργου ανεξάρτητης αποτίμησης (Valuation).

Επί της ουσίας, το Ταμείο ακυρώνει την πρόσληψη αποτιμητή και συμβούλου επί του διαγωνισμού, δεδομένου ότι το ξέσπασμα της πανδημίας και τα περιοριστικά μέτρα που ακολούθησαν, οδήγησαν στην καθήλωση των πτήσεων, μηδενίζοντας τα έσοδα του «Ελευθέριος Βενιζέλος». Εν μέσω κλειστών συνόρων και απαγορεύσεων πτήσεων το προηγούμενο διάστημα, το αεροδρόμιο είχε «κατεβάσει ρολά».

Δεν ακυρώνεται ο διαγωνισμός

«Η ακύρωση της πρόσκλησης υποβολής προσφορών για την ανάθεση του έργου ανεξάρτητης αποτίμησης δεν συνιστά ακύρωση του διαγωνισμού για την πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών», εξηγούν στο insider.gr κυβερνητικές πηγές. «Τι να τον κάνεις όμως τον αποτιμητή, όταν οι αποτιμήσεις έχουν κατρακυλήσει στο ναδίρ;», διαμηνύουν.

Όπως είναι φυσικό, το ισχυρό πλήγμα που δέχθηκε το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας μεταβάλλει πλήρως τα χρονοδιαγράμματα, μεταθέτοντας για αργότερα τις προβλεπόμενες διαδικασίες, με στόχο την ομαλοποίηση της κατάστασης. Για το γεγονός αυτό είναι, άλλωστε, ενήμεροι και οι Θεσμοί.

«Η πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών καθυστερεί, λόγω της πανδημίας, καθώς έτσι κρίθηκε απαραίτητο, λόγω του μεγάλου αντίκτυπου της πανδημίας στην οικονομία γενικότερα και στην κίνηση των αεροδρομίων ειδικότερα. Κρίθηκε απαραίτητη η καθυστέρηση του χρονοδιαγράμματος για τη δεύτερη του διαγωνισμού», ανέφεραν οι Θεσμοί στα τέλη Μαΐου, στο πλαίσιο της έκτης μεταμνημονιακής αξιολόγησης της ελληνικής οικονομίας. «Το ΤΑΙΠΕΔ παρακολουθεί στενά τις συνθήκες της αγοράς και είναι έτοιμο να επανακαθορίσει το χρονοδιάγραμμα, όταν η κατάσταση ομαλοποιηθεί», τόνιζαν επίσης.

«Δεν υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τις προσφορές για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, καθώς αξιολογούμε την κατάσταση μήνα με το μήνα», εξηγούσε, στις αρχές Μαΐου, ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, Άρης Ξενόφος, σε δηλώσεις του στο Reuters.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι, όπως ανακοινώθηκε στα τέλη Ιανουαρίου, εννέα από τα δέκα επενδυτικά σχήματα που είχαν δηλώσει αρχικό ενδιαφέρον για την απόκτηση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», πέρασαν τελικά στη φάση της υποβολής δεσμευτικών προσφορών του διαγωνισμού. Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού προκρίθηκαν ονόματα – μεγαθήρια, τα οποία θα αποκτούσαν πρόσβαση στο Virtual Data Room με στόχο να υποβάλλουν δεσμευτικές προσφορές.

Στη φάση της υποβολής δεσμευτικών προσφορών του διαγωνισμού είχαν προκριθεί τα εξής επενδυτικά σχήματα:

1. ADP GROUPE

2. AVIALLIANCE GMBh

3. FERROVIAL INTERNATIONAL SE

4. FIRST STATE INVESTMENTS

5. GLOBAL INFRASTRUCTURE PARTNERS

6. VINCI AIRPORTS

7. Κοινοπραξία εταιρειών ARDIAN INFRASTRUCTURE FUND S.C.A, SICAR και ARDIAN INFRASTRUCTURE FUND V B S.C.S. SICAV – RAIF

8. Κοινοπραξία εταιρειών KKR και EGIS

9. Κοινοπραξία εταιρειών MEIF 6 ATTIC INVESTMENT, RAFFLES INFRA HOLDING και CHENGDONG INVESTMENT CORPORATION

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider