Μητσοτάκης: Με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι χτίζουμε τις υποδομές του 21ου αιώνα

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μητσοτάκης: Με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι χτίζουμε τις υποδομές του 21ου αιώνα
Το νέο αεροδρόμιο γίνεται από φορείς που ξέρουν και μπορούν, ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης από το Ηράκλειο της Κρήτης.

Με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι χτίζουμε τις υποδομές του 21ου αιώνα, δήλωσε από το Ηράκλειο της Κρήτης ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, απευθύνοντας χαιρετισμό στην τελετή θεμελίωσης του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Κρήτης, στο Καστέλι.

«Αν θέλουμε να χτίσουμε τις υποδομές του 21ου αιώνα, χρειάζεται νέο αεροδρόμιο. Το νέο αεροδρόμιο θα είναι το πιο σύγχρονο και αειφόρο. Θα βρίσκεται στην καρδιά της Ανατολικής Μεσογείου 4 ώρες μακριά από τη Δυτική Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.

Το νέο αεροδρόμιο γίνεται από φορείς που ξέρουν και μπορούν

Το νέο αεροδρόμιο γίνεται από φορείς που ξέρουν και μπορούν, ανέφερε στη συνέχεια. «Ένα τέτοιο κορυφαίο έργο δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί παρά μόνο από φορείς που ξέρουν και μπορούν: από τη μία πλευρά, το ελληνικό Δημόσιο με την ισχύ και την εμπειρία του κράτους. Και από την άλλη, ο ιδιωτικός τομέας με την εμπειρία και την ευελιξία του. Όπως αντιλαμβάνεσθε πρόκειται για μία ιδανική σύμπραξη που εγγυάται γρήγορο και καλό αποτέλεσμα», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, το νέο αεροδρόμιο της Κρήτης «σηματοδοτεί την πρώτη μεγάλη ινδική επένδυση στην Ελλάδα της νέας εποχής» και «είναι ένα έργο που έρχεται σε συνέχεια της συνεργασίας μας με την Fraport που αναβάθμισε 14 αεροδρόμια της ελληνικής περιφέρειας». Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι «δεν σταματάμε εδώ. Σειρά παίρνουν άλλα 23 αεροδρόμια, για τα οποία θα υπάρξουν σύντομα ανακοινώσεις με βάση τον κυβερνητικό σχεδιασμό».

Δημιουργούνται 7.000 θέσεις εργασίας

Όπως εξήγησε ο πρωθυπουργός, το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου «θα δημιουργήσει 7.000 θέσεις εργασίας. Στο ίδιο το αεροδρόμιο, στις αεροπορικές εταιρίες που θα εξυπηρετεί, καθώς και στις επιχειρήσεις που θα παρέχουν υπηρεσίες και αγαθά στους εργαζομένους και στους επισκέπτες του».

Όπως εξήγησε στη συνέχεια ο πρωθυπουργός, τα μερίσματα του δημοσίου θα ξεπεράσουν τα 1,2 δισ. ευρώ, ενώ 115 εκατ. ευρώ θα προκύψουν από το αντισταθμιστικό αντάλλαγμα.

«Η αξία του αεροδρομίου θα ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ», σημείωσε ο πρωθυπουργός και επανέλαβε πως «το αεροδρόμιο αυτό θα είναι το καλύτερο αεροδρόμιο στη χώρα».

Τουριστικός προορισμός και κόμβος η Κρήτη

Το αεροδρόμιο θα μετατρέψει την Κρήτη σε τουριστικό προορισμό και κόμβο αεροπορικό ολόκληρο το χρόνο και σε όλες τις εποχές» πρόσθεσε. H Κρήτη είχε μείνει πίσω στις μεγάλες υποδομές αλλά τώρα αυτό αλλάζει, εξήγησε ο πρωθυπουργός.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι ο αερολιμένας «Νίκος Καζαντζάκης» δεν επαρκεί για τα 8 εκατομμύρια επιβάτες που διέρχονται από αυτόν, ενώ το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου που θεμελιώνεται σήμερα, σε πέντε χρόνια θα γίνει το κόσμημα του νησιού και θα είναι έτοιμο να υποδεχτεί τους ταξιδιώτες του.

«Πιστεύω ότι ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης θα ήταν ιδιαίτερα υπερήφανος για τη σημερινή μέρα» σημείωσε ο πρωθυπουργός, κάνοντας μια πιο προσωπική τοποθέτηση.

Καραμανλής: Αναβαθμίζεται ο γεωπολιτικός ρόλος της Κρήτης

Με το αεροδρόμιο θα αναβαθμιστεί συνολικά ο γεωπολιτικός ρόλος της Κρήτης, υποστήριξε, από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, απευθύνοντας χαιρετισμό στην τελετή θεμελίωσης του νέου αεροδρομίου.

Όπως εξήγησε ο υπουργός, το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» θα απελευθερώσει 1 δισ. ευρώ, ενώ με το νέο αεροδρόμιο, θα υπάρξει συνολική αναβάθμιση του γεωπολιτικού ρόλου της Κρήτης. «Θα είναι ένα διεθνές αεροδρόμιο με απόσταση από τη Μαδρίτη και τη Ντόχα. Θα είναι ένα αεροδρόμιο κόμβος για τη νοτιοανατολική Μεσόγειο», τόνισε.

Τα μεγάλα έργα δεν ανήκουν σε καμιά κυβέρνηση, τόνισε, επίσης, ο υπουργός.

Μάλιστα σημείωσε ότι το νέο αεροδρόμιο είναι μόνο η αρχή του σχεδίου για την Κρήτη, καθώς έρχονται, όπως εξήγησε, κι άλλα projects, όπως για παράδειγμα ο ΒΟΑΚ.

Ξεκινά η κατασκευή του νέου αεροδρομίου

Η αντίστροφη μέτρηση των 60 μηνών για την ολοκλήρωση του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι Ηρακλείου που θα αντικαταστήσει το «Νίκος Καζαντζάκης», ξεκίνησε και επίσημα σήμερα, Σάββατο, με την επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Κρήτη και την παρουσία του στην τελετή θεμελίωσης.

Με την τελετή θεμελίωσης θα ξεκινήσουν από την ΤΕΡΝΑ τα κυρίως έργα κατασκευής, συνολικού κόστους 480 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία ενός σύγχρονου διεθνούς αερολιμένα που θα καλύπτει τις αυξημένες ανάγκες του νησιού.

Με την έναρξη των εργασιών ξεκινά να μετρά αντίστροφα ο χρόνος και για την 35ετή παραχώρηση στην κοινοπραξία του αεροδρομίου στην οποία συμμετέχουν το ελληνικό Δημόσιο με 45,9% και η κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ με την ινδική GMR Airports με 54,1%.

Σημειώνεται ότι ο Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου, ο οποίος βρίσκεται εντός της πόλης του Ηρακλείου, αποτελεί σήμερα το δεύτερο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο στην Ελλάδα, ακολουθώντας τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Εξυπηρετώντας μόνο το 2019 περί τους 8,1 εκατομμύρια επιβάτες, το «Νίκος Καζαντζάκης» έχει ήδη ξεπεράσει κατά πολύ τη χωρητικότητα της επιβατικής του κίνησης.

Τι θα περιλαμβάνει το νέο αεροδρόμιο

Έτσι το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι θα έχει αυξημένη λειτουργική δυναμικότητα, διαθέτοντας κεντρικό κτήριο επιφάνειας 72.000 τμ σε πέντε επίπεδα, που θα μπορεί να εξυπηρετήσει έως 15 εκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο.

Ο διάδρομος προσαπογείωσης θα έχει μήκος 3.200 μέτρα. Το αεροδρόμιο θα διαθέτει 27 θέσεις στάθμευσης στην πίστα, με δυνατότητα αυτόνομης προσέγγισης και απομάκρυνσης, σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε θέση στάθμευσης.

Το έργο προβλέπει ακόμη 11 κτήρια/Εγκαταστάσεις απαιτήσεων λειτουργίας αεροδρομίου: Πύργος Ελέγχου, Πυροσβεστική, Αστυνομία, Συντήρησης Αεροδρομίου, Εγκατάστασης εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης, Κέντρο ενέργειας, Υποσταθμός 150kV, Δεξαμενές Νερού, Εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού, Εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων και ανεφοδιασμού αεροσκαφών μέσω υπόγειου συστήματος Hydrant, Εγκατάσταση συλλογής απορριμμάτων αεροδρομίου. Παράλληλα προβλέπεται η κατασκευή χώρων στάθμευσης και εξυπηρέτησης οχημάτων, εσωτερικό δίκτυο οδοποιίας και χώρο εμπορικών χρήσεων επιφάνειας 400 στρεμμάτων.

Τοπικά έργα

Εκτός από το αεροδρόμιο, το έργο περιλαμβάνει και μια σειρά από τοπικά έργα και οδούς σύνδεσης, όπως:

Παρεμβάσεις επί του ΒΟΑΚ για την κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου Χερσονήσου με επεμβάσεις αναβάθμισης των χαρακτηριστικών των τοπικών οδών προς Χερσόνησo.

Οδός σύνδεσης Αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ στο ύψος του οικισμού Χερσονήσου μήκους περίπου 18km, 2 κλάδων με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και παράπλευρο δίκτυο σε όλο το μήκος.

Αποκατάσταση της υφιστάμενης Ε.Ο. Χερσόνησος – Καστέλι στα σημεία επιρροής από τη νέα οδό σύνδεσης ΒΟΑΚ - Αεροδρομίου.

Οδός σύνδεσης Αεροδρομίου με την Οδό Αρκαλοχωρίου-Βιάννος μήκους περίπου 5km, με 1 λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και παράπλευρο δίκτυο σε όλο το μήκος.

Περιμετρική οδός Καστελίου μήκους 1,5km.

Εξωτερικό περιμετρικό δίκτυο Αεροδρομίου με την αναβάθμιση των χαρακτηριστικών των υφιστάμενων οδών που επηρεάζονται εκτιμώμενου συνολικού μήκους 20km.

Μητσοτάκης: Με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι χτίζουμε τις υποδομές του 21ου αιώνα
Μητσοτάκης: Με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι χτίζουμε τις υποδομές του 21ου αιώνα
Μητσοτάκης: Με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι χτίζουμε τις υποδομές του 21ου αιώνα
Μητσοτάκης: Με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι χτίζουμε τις υποδομές του 21ου αιώνα
Μητσοτάκης: Με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι χτίζουμε τις υποδομές του 21ου αιώνα
Μητσοτάκης: Με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι χτίζουμε τις υποδομές του 21ου αιώνα
Μητσοτάκης: Με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι χτίζουμε τις υποδομές του 21ου αιώνα

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider