Στις ξένες αγορές στρέφονται ολοένα περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ευρώπη, οι οποίες ελπίζουν ότι με ενίσχυση του εξαγωγικού τους χαρακτήρα θα αντισταθμίσουν τις επιπτώσεις από την αναιμική ανάπτυξη στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με τη σχετική έκθεση της UPS, η εμπιστοσύνη στην αύξηση των εξαγωγών στην Ευρωπαϊκή Έκθεση βελτιώνεται, με το 90% των ΜμΕ να αναμένει την εξαγωγική τους δραστηριότητα να κινείται σε σταθερά ή αυξανόμενα επίπεδα. Τα αποτελέσματα δείχνουν, επίσης ότι η εξαγωγική δραστηριότητα συνδέεται στενά με την υψηλότερη συνολική αύξηση των εσόδων των ΜΜΕ και στο γεγονός ότι οι ευρωπαϊκές ΜΜΕ με εξαγωγική δραστηριότητα, στρέφονται με υψηλούς ρυθμούς στην υιοθέτηση του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Όπως επισημαίνει η Cindy Miller, πρόεδρος της UPS Europe, «οι ευρωπαϊκές μικρομεσαίες επιχειρήσεις ενισχύουν τις εξαγωγές τους και επεκτείνονται σε νέες αγορές στο πλαίσιο της αναπτυξιακής τους πορείας». Πολλές φορές, μάλιστα, οι πελάτες είναι εκείνοι που προτρέπουν τους επιχειρηματίες να αποκτήσουν έναν πιο εξωστρεφή χαρακτήρα, αφού λόγω των εμποδίων που αντιμετωπίζουν, αρκετές είναι οι ΜμΕ που περιμένουν την πρώτη παραγγελία από το εξωτερικό για να στρέψουν το βλέμμα τους προς τα έξω, αναφέρει.

Όπως υποδεικνύουν τα πορίσματα της έκθεσης «European SME Exporting Insights Study 2015», η Γερμανία παραμένει ο κυρίαρχος του κλάδου των ευρωπαϊκών ΜμΕ, με πάνω από 120.000 ΜμΕ με εξαγωγική δραστηριότητα, παρόλο που η Γαλλία, η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, διαθέτουν, επίσης, υψηλά ποσοστά ΜμΕ με ανάλογη δραστηριότητα.

Με βάση την κάθε χώρα, υπάρχουν σαφείς προτιμήσεις για εξαγωγές σε ορισμένες αγορές, αν και οι προτιμήσεις αυτές σταδιακά επεκτείνονται. Συνολικά, η μεγαλύτερη μη ευρωπαϊκή εξαγωγική αγορά, μετά τις ΗΠΑ, είναι η Ασία, με την Αφρική και τη Μέση Ανατολή να ακολουθούν. Η Κίνα παραμένει ένας ελάσσον προορισμός εξαγωγών, με μόνο το 11% των επιχειρήσεων να εξάγει εκεί.

«Οι εξαγωγικές δραστηριότητες των ΜμΕ στην Ευρώπη ωριμάζουν γρήγορα» σημειώνει η Cindy Miller. «Οι ΜμΕ στην Ευρώπη, αυτό το διάστημα, ανησυχούν, κυρίως, για πιο πρακτικά ζητήματα, όπως η ασφάλεια των παραδόσεων, τα οποία οι συνεργάτες στον τομέα των logistics μπορούν να βοηθήσουν στην επίλυσή τους, προκειμένου να επεκταθούν στις διεθνείς αγορές».

«Παθητικά» εισέρχονται οι ΜμΕ κυρίες από χώρες όπως Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο,ενώ σε όλες τις αγορές, πλην αυτής της Ιταλίας, η ζήτηση των πελατών ήταν μεταξύ των τριών κυριότερων κινήτρων για εξαγωγές.