Decathlon: Η εταιρεία αθλητικών ειδών που ανταγωνίζεται τα μεγαλύτερα brands στην Ινδία

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Decathlon: Η εταιρεία αθλητικών ειδών που ανταγωνίζεται τα μεγαλύτερα brands στην Ινδία
Πώς μια γαλλική εταιρεία αθλητικών ειδών στην Ινδία προκαλεί «ανησυχία» σε εταιρείες όπως οι Adidas, Nike και Puma.

Μια γαλλική εταιρεία αθλητικών ειδών με όνομα ελληνικής καταγωγής και τόπο λειτουργίας την Ινδία έχει καταφέρει να ανταγωνίζεται μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα στον χώρο των αθλητικών προϊόντων.

Πρόκειται για την Decathlon, τα κέρδη της οποίας ξεπέρασαν τους «γίγαντες» του χώρου κατά το οικονομικό έτος του 2018, σύμφωνα με το Quartz India. Και αν σκεφτεί κανείς πως η εταιρεία έχει παρουσία στη Ινδία, μόλις τα τελευταία δέκα χρόνια, τότε πρόκειται για ένα εντυπωσιακό επίτευγμα.

Από την άλλη όμως το δημοσίευμα αναφέρει πως δεν συμφωνούν όλοι με αυτή τη σύγκριση, σύμφωνα με τον Ραζίβ Μέχτα, ιδρυτή και διευθυντή της D:FY, μιας Ινδικής εταιρείας αθλητικών ειδών «μια εταιρεία που λειτουργεί με τη μέθοδο του franchise δεν μπορεί να συγκριθεί με μια εταιρεία που προμηθεύει η ίδια τα καταστήματα της με προϊόντα».

«Αν ένα κατάστημα της Nike πουλήσει ένα ζευγάρι παπούτσια για 51 ευρώ τότε τα έσοδα του θα είναι περίπου 26 ευρώ, καθώς τυπικά ένα 35% αφορά στο περιθώριο κέρδους και ένα 15 – 18% σε πρόσθετους φόρους. Όμως στην περίπτωση του Decathlon, που είναι ο ίδιος προμηθευτής των προϊόντων που πουλάει, αν πουλήσει ένα παπούτσι για 51 ευρώ, τότε τα έσοδα του είναι 51 ευρώ».

Όμως σε κάθε περίπτωση τι είναι αυτό που έκανε μια γαλλική εταιρεία αθλητικών ειδών να ξεχωρίσει και να αποκτήσει τόσο σημαντικό κομμάτι της αγοράς στην Ινδία;

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο που διαφοροποιεί τη Decathlon από εταιρείες, όπως η Nike, είναι πως διαθέτει πολύ μικρό ποσοστό των κερδών της για κινήσεις marketing και διαφήμισης.

Η στρατηγική της εταιρείας φαίνεται να είναι της «παλιάς σχολής» και προτιμά την «από στόμα σε στόμα» διαφημιστική μέθοδο, αφήνοντας την ποιότητα των προϊόντων, τις τιμές αλλά και την εμπειρία του κάθε πελάτη να γίνουν η «διαφημιστική» καμπάνια του Decathlon.

Η εταιρεία ξέρει πως είναι δεν μπορεί να πουλήσει κανείς 5.000 διαφορετικά προϊόντα αν δεν ξέρει ποιο είναι το καλύτερο προϊόν για τον εκάστοτε πελάτη.

Η Decathlon φαίνεται πως προσλαμβάνει μόνο ανθρώπους, οι οποίοι από τη μία έχουν τουλάχιστον μια βασική εκπαίδευση στο αντικείμενο αλλά και μια τουλάχιστον βασική εμπειρία στα sports.

Σύμφωνα με τον Μίθιλ Τζέισεν, μάνατζερ της εταιρείας, «αν ο πελάτης ξέρει τι είδους στήριξη χρειάζεται από το παπούτσι που θέλει να αγοράσει, αντίστοιχα ο πωλητής πρέπει να ξέρει ποιο παπούτσι να του προτείνει».

Παράλληλα, για να δουλέψει κανείς στη Decathlon πρέπει να είναι και ο ίδιος σε φόρμα. «Είναι μια πολύ απαιτητική δουλειά, τόσο στα καταστήματα, όσο και στις αποθήκες» δήλωσε ο Ραούλ Νάντα, ένας δρομέας μεγάλων αποστάσεων που έχει δουλέψει ως αποθηκάριος αλλά και υπεύθυνος πωλήσεων σε κατάστημα της Decathlon.

Μάλιστα, για το λόγο αυτό, η εταιρεία οργανώνει ημέρες καριέρας, όπου οι υποψήφιοι υποβάλλονται σε τεστ φυσικής κατάστασης και παίζουν αθλήματα μεταξύ τους.

Τα καταστήματα της Decathlon δεν είναι σαν κανένα άλλο κατάστημα αθλητικών ειδών στην Ινδία. Αρχικά, το μέγεθός τους είναι τεράστιο. Είναι τόσο μεγάλα που μπορούν με συγκριθούν με το εμβαδόν που θα καταλάμβαναν δύο γήπεδα τένις ή δύο γήπεδα ποδοσφίρου.

Όμως το μέγεθος έχει να κάνει τόσο με τις ποσότητες προϊόντων που «κρύβουν» στο εσωτερικό τους, όσο και με την ποικιλία.

Με περισσότερα από 5.000 προϊόντα για περισσότερα από 80 αθλήματα, είναι δύσκολο να μπει κανείς μέσα και να φύγει χωρίς να έχει αγοράσει κάτι.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

18:11

Revoil: Εξαγόρασε την εταιρεία ΑΠΕ survey energy με τίμημα ένα εκατ. ευρώ

18:10

Τραπεζική διόρθωση στο ΧΑ - Ξανά κάτω από τις 2.100 μονάδες ο Γενικός Δείκτης

18:06

Prodea: Στην πώληση μετοχών αξίας 63,74 εκατ. ευρώ προχώρησε η Invel Real Estate

18:05

Generali Hellas: Ολοκληρώθηκε η εξαγορά του Ομίλου της Ευρωκλινικής

18:00

Κώτσηρας: Λύνουμε προβλήματα ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες της κοινωνίας

17:57

Πιερρακάκης: Μετασχηματίζουμε τη σχέση Κράτους-Πολίτη - Αλλάζουμε την φιλοσοφία του Δημοσίου

17:51

Jumbo: Κάτω από το 5% το ποσοστό της FMR LLC

17:50

ΗΠΑ: Πυρκαγιά σε κτίριο στο Μανχάταν - Άμεση κινητοποίηση από τις Αρχές

17:47

Επίθεση Τραμπ στους Ευρωπαίους ηγέτες: «Νομίζω ότι είναι αδύναμοι - Δεν ξέρουν τι να κάνουν»

17:43

Στασινός: Αναγκαία η έγκαιρη πρόβλεψη πλημμυρών - Μειώνεται η δόμηση σε Μύκονο και Σαντορίνη

17:34

ΗΠΑ: Σε υψηλό πέντε μηνών οι κενές θέσεις εργασίας τον Οκτώβριο

17:29

Λαμία: Άνοιξαν οι παράδρομοι στον Μπράλο - Μένουν οι ουρές των αυτοκινήτων

17:09

Παπαγαρυφάλλου: Πρότυπο ευρωπαϊκής διασυνοριακής συνεργασίας η συμμαχία Alpha Bank και UniCredit

16:58

Σε στάση αναμονής η Wall Street με το βλέμμα στη Fed

16:55

Μετρό Θεσσαλονίκης: Περισσότερες από 27 εκατ. μετακινήσεις σε ένα χρόνο - Στο 99,88% η ακρίβεια δρομολογίων

16:49

Το Top 20 των ανατιμήσεων και η παγίδα του δομικού πληθωρισμού

16:45

United Group: Ολοκληρώθηκε η αναχρηματοδότηση ομολόγου ύψους 400 εκατ. ευρώ

16:39

Θεοδωρικάκος: Οι προϋποθέσεις για μια ισχυρή και ασφαλή Ελλάδα

16:36

DW: «Καμπανάκι» για γερμανικό χρέος: 30ετές ομόλογο στο 3,46%

16:32

Διάστημα: Έκρηξη σε μαύρη τρύπα προκαλεί ισχυρούς ανέμους

16:32

Δίκη για Predator: Δέκα πρόσωπα που προέκυψαν από καταθέσεις μαρτύρων κάλεσε το δικαστήριο

16:30

Νέα χρηματοδοτικά εργαλεία επιταχύνουν την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση

16:28

Η Χρυσή Διάκριση ZERO WASTE HORECA για το Porto Elounda Golf & Spa

16:23

Όμιλος V+O: Ο Βασίλης Μουρδουκούτας αναλαμβάνει Chief Strategy & Growth Officer

16:17

Microsoft: Νέες επενδύσεις 23 δισ. δολ. στην Τεχνητή Νοημοσύνη - Μεγάλη έμφαση στην Ινδία

16:15

Ποιον ψηφίζει το ChatGPT ως κορυφαίο Έλληνα πολιτικό

16:11

ΡΑΑΕΥ: Έρευνα για χειραγώγηση της αγοράς ηλεκτρισμού - Επιτόπιοι έλεγχοι σήμερα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού

16:00

Κομισιόν: Κανένα εθνικό σχέδιο δεν έχει απορριφθεί

15:59

Μερτς για νέα Στρατηγική Εθνικής Ασφάλειας των ΗΠΑ: Κατανοητή αλλά και απαράδεκτη

15:58

Στουρνάρας: «Θαύμα» όσα έχουμε πετύχει μέχρι σήμερα στην ανάπτυξη στην Ελλάδα

gazzetta
gazzetta reader insider insider