Βελτιώνονται οι συνθήκες για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης – «Αγκάθι» οι υποδομές

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Βελτιώνονται οι συνθήκες για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης – «Αγκάθι» οι υποδομές
Ενθαρρυντικά τα συγκριτικά στοιχεία. Πίσω στις υποδομές η πλειοψηφία των ευρωπαϊκών κρατών και στην Ελλάδα.

Με ένα βελτιωμένο θεσμικό πλαίσιο και πρόσθετα κίνητρα η ελληνική κυβέρνηση προωθεί το πρόγραμμα ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης ενώ ενθαρρυντικά είναι τα μηνύματα και από τα συγκριτικά στοιχεία αναφορικά με την ετοιμότητα της χώρας μας να υποδεχθεί τη διευρυμένη χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Ενθαρρυντικά τα συγκριτικά στοιχεία – Πίσω στις υποδομές η πλειοψηφία των ευρωπαϊκών κρατών

Στα θετικά στοιχεία συγκαταλέγονται τα συμπεράσματα του 2021 EV Readiness Index της LeasePlan, η οποία αναλύει την ετοιμότητα 22 ευρωπαϊκών χωρών για την επανάσταση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με βάση το μέγεθος της αγοράς των EVs, την ωριμότητα των υποδομών φόρτισης και το κόστος χρήσης EV. Όπως προκύπτει από την εν λόγω αξιολόγηση, η Ελλάδα βρίσκεται πλέον στην 17η θέση (+2 θέσεις) με συνολική βαθμολογία 16 (+1 βαθμός) ενώ από τους τρεις παράγοντες που εξετάστηκαν, σημείωσε την υψηλότερη βαθμολογία στο συνολικό κόστος χρήσης.

Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή ολοκληρώνεται το θεσμικό πλαίσιο με πρόσθετες βελτιώσεις και κίνητρα, οι υποδομές παραμένουν το βαρίδιο που φράσει το δρόμο στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα. Αυτό βέβαια δεν αποτελεί μόνο ένα πρόβλημα που αφορά στην «άγουρη» ακόμη ελληνική αγορά αλλά εντοπίζεται και σε κορυφαίες ως προς την ηλεκτροκίνηση χώρες όπου οι υποδομές φόρτισης συνεχίζουν να απέχουν πολύ από τα επιθυμητά επίπεδα.

Βελτιώσεις στο θεσμικό πλαίσιο και κίνητρα για τα επαγγελματικά ηλεκτρικά οχήματα

Τα συναρμόδια υπουργεία προωθούν κίνητρα για την ανάπτυξη της αγοράς δίνοντας έμφαση και στους επαγγελματικούς στόλους. Μέχρι το τέλος Μαρτίου αναμένεται να δημοσιευθεί σε ΦΕΚ η ΚΥΑ με τις παρεμβάσεις στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», το οποίο «τρέχει» το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με σκοπό την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής μιλώντας στη Διαδικτυακή Συζήτηση του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων (Ι.ΔΙ.Σ.) με θέμα: European Green Deal και Ελλάδα σημείωσε ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί κεντρική πολιτική προτεραιότητα της κυβέρνησης και αναφέρθηκε στους τέσσερις άξονες πάνω στους οποίους αναπτύσσεται το ολοκληρωμένο σχέδιο. Αυτοί αφορούν σε:

-Ανανέωση του στόλου αυτοκινήτων

  • Κίνητρα για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων ή δικύκλων.
  • Κίνητρα για τα φορτηγά, αλλά και για την ανανέωση με ηλεκτρικά οχήματα του στόλου των εταιρειών.
  • Κίνητρα για την αντικατάσταση των ΤΑΞΙ, με επιδότηση.

Παράλληλα, από τα 1300 νέα, σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία που θα προμηθευτούμε για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μεγάλο μέρος προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα. Τα υπόλοιπα 500 θα είναι βέβαια και αυτά φιλικά προς το περιβάλλον, όλα EURO VI, είτε υβριδικά είτε συμπιεσμένου φυσικού αερίου.

-Υποδομές για εύκολη φόρτιση

  • Το 2021 αριθμός των σημείων φόρτισης θα προσεγγίσει τους 2.000, το 2025 τους 12.000 και το 2030 θα φτάσει στους 25.000 φορτιστές
  • Λεπτομερής παρακολούθηση της Αγοράς Ηλεκτροκίνησης
  • Θα τεθεί σε λειτουργία Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, όπου θα παρέχει στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, στοιχεία όπως π.χ. τη διαθεσιμότητα των σημείων, την τρέχουσα κατάστασή τους, δηλαδή αν είναι ελεύθερο ή κατειλημμένο, καθώς και την τιμή και τον τρόπο πληρωμής.

-Προετοιμασία των Μεταφορών για τη νέα εποχή

Περιλαμβάνει εκσυγχρονισμός των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους χρήστες, όπως αδειοδότηση και λειτουργία συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και τα απαιτούμενα προσόντα για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider