Test drive Nissan Leaf e+

Κώστας Παστρίμας
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Test drive Nissan Leaf e+
Εφοδιασμένο με μεγαλύτερη μπαταρία και ικανό για μεγαλύτερη αυτονομία, το Nissan Leaf γίνεται ακόμα πιο επίκαιρο και πρακτικό

Πριν εμφανιστεί το Tesla Model 3, το Nissan Leaf ήταν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο και υπήρχε λόγος γι' αυτό. Το Leaf βρίσκεται στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης για μεγάλο χρονικό διάστημα - τόσο πολύ που στην πραγματικότητα τώρα βρίσκεται περίπου στη μέση της δεύτερης γενιάς του.

Ενώ άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τώρα ξεκινούν την πορεία τους, το Leaf έχει καθιερωθεί για τα καλά. Αλλά με το «τσουνάμι» νέων μοντέλων μηδενικών εκπομπών, το Leaf πρέπει να επαναβεβαιώσει τη θέση του στην αγορά. Εδώ μπαίνει το Leaf e+, η έκδοση μεγάλης εμβέλειας του κανονικού Leaf, η οποία ελπίζει να ανακουφίσει το range anxiety και να κάνει τους αγοραστές να συνειδητοποιήσουν ότι το Leaf μπορεί να είναι κάτι περισσότερο από ένα αυτοκίνητο πόλης.

Πιο δυνατός κινητήρας και μεγαλύτερη μπαταρία

Το Leaf e + κινείται από έναν ηλεκτρικό κινητήρα στον εμπρός άξονα, που παράγει 215 ίππους ισχύος και 340Nm ροπής, δηλαδή 67 ίππους και 20Nm παραπάνω από το κανονικό Leaf. Περιττό να πούμε ότι το Leaf e+ είναι πιο γρήγορο, καθώς για το 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 6,9 δευτερόλεπτα, που είναι ένα δευτερόλεπτο γρηγορότερο από το κανονικό Leaf. Ακόμη και η τελική του ταχύτητα είναι 13 χλμ/ώρα ανώτερη, στα 158 χλμ/ώρα.

Το Leaf e + διαθέτει μπαταρία 62 kWh που παρέχει 385 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μεικτή διαδρομή, έναντι 270 χιλιομέτρων για το απλό Leaf, σύμφωνα με το πιο ρεαλιστικό πρότυπο δοκιμών WLTP. Σε κάθε περίπτωση, η κατανάλωση ενέργειας του Leaf e+ είναι 18.0 kWh/100 χλμ, τιμή αναμενόμνα υψηλότερη κατά 0,9 kWh/100 χλμ από την απλή έκδοση.

Οδηγώντας το Leaf e+ σε πραγματικές συνθήκες, είχαμε μέσο όρο λίγο κάτω από 16 kWh/100 χλμ, σε διαδρομές που περιλάμβαναν κίνηση μέσα σε αστικό ιστό όσο και σε ανοιχτό δρόμο. Αυτό σημαίνει πρακτική αυτονομία 400 περίπου χιλιομέτρων, που είναι εξαιρετική τιμή.

Όσο για τη φόρτιση του Nissan Leaf e+, χρειάζονται 11,5 ώρες για να φορτίσει την μπαταρία του από όταν χρησιμοποιεί φορτιστή AC 7W, ενώ ένας γρήγορος φορτιστής συνεχούς ρεύματος (DC) 100kW θα το πάει από 20 έως 80% σε 45 λεπτά.

Καλή συμπεριφορά στο δρόμο

Πίσω από το τιμόνι του Leaf e +, είναι αμέσως προφανές ότι υπάρχει κάτι περισσότερο από το κανονικό Nissan Leaf. Όταν πατήσετε βαθιά το γκάζι, το Leaf e+ παρέχει ομαλά την επιπλέον ισχύ και ροπή του, με την επιτάχυνση να φέρνεο χαμόγελο στο πρόσωπό σας.

Αυτό που είναι εκπληκτικά καλό είναι η ανάκτηση κατά το φρενάρισμα. Υπάρχουν τρεις ρυθμίσεις για αυτό, με το πιο επιθετικό να είναι το e-Pedal, το οποίο επιτρέπει αποτελεσματικά την οδήγηση με ένα πεντάλ. Ναι, ξεχάστε το πεντάλ φρένου, γιατί μόλις σηκώσετε την επιτάχυνση, το Leaf e+ θα επιβραδύνει μέχρι να σταματήσει. Φυσικά, υπάρχει μια καμπύλη εκμάθησης, αλλά μπορείτε γρήγορα να καταλάβετε πότε πρέπει να αφήσετε το γκάζι στα διαφορετικά σενάρια. Όχι μόνο μαθαίνετε πώς να οδηγείτε με διασκεδαστικό τρόπο, αλλά ταυτόχρονα φορτίζετε την μπαταρία.

Όντας ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, η μπαταρία του Leaf e + βρίσκεται κάτω από το πάτωμα, που σημαίνει ότι έχει χαμηλό κέντρο βάρους, το οποίο είναι γενικά καλό. Το Leaf e+ μπορεί να είναι αρκετά διασκεδαστικό σε έναν καλό επαρχιακό δρόμο, με τις κινήσεις του αμαξώματος να ελέγχονται εύκολα, παρά τα 1800 κιλά.

Η άνεση της ανάρτησης είναι επίσης σχετικά καλή. Και πάλι, ως ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Leaf e + έχει μεγαλύτερο βάρος από ένα παραδοσιακό μικρό hatchback, και γι' αυτό το λόγο η ρύθμιση των αναρτήσεων είναι σφικτή.. Ως αποτέλεσμα, οι ατέλειες του οδοστρώματος γίνονται αισθητές, αλλά δεν είναι ποτέ ενοχλητικές.

Διακριτικότητα και πρακτικότητα

Εμφανισιακά, το Leaf e + δεν ξεχωρίζει ακριβώς από το πλήθος, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Ενώ πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα «φωνάζουν» με τον εξωτερικό τους σχεδιασμό, το διακριτικό Leaf e+ ψιθυρίζει παρά φωνάζει. Και με μόνο ένα μπλε μεταλλικό τελείωμα στον μπροστινό προφυλακτήρα να το διαχωρίζει οπτικά από το «απλό» Leaf, ενσωματώνεται στο περιβάλλον ακόμα καλύτερα. Η καλύτερη πλευρά του Nissan Leaf e+ είναι μάλλον το πίσω μέρος, με τα φώτα σε στυλ μπούμερανγκ να ξεχωρίζουν. Από το πλάι, το Leaf e+ δείχνει πιο ξεχωριστό με τις σκούρες κολόνες να συνδυάζονται για να προσφέρουν ένα «αιωρούμενο» εφέ οροφής.

Στο εσωτερικό το Nissan Leaf e+ κρατάει αντίστοιχα χαμηλούς τόνους. Δεν προσφεύγει σε σχεδιαστικές υπερβολές για να τονίσει τον ηλεκτρικό χαρακτήρα του και μοιάζει η αίσθηση που δίνει είναι ενός «συμβατικού» αυτοκινήτου. Ο κεντρικός διακόπτης της μετάδοσης είναι πολύ πρακτικός και λίγο πιο μπροστά βρίσκουμε το διακόπτη e-pedal, που επιτρέπει την οδήγηση με τη χρήση ενός μόνο πεντάλ και βοηθάει στην ανάκτηση ενέργειας. Παρότι τα πλαστικά είναι σκληρά σε όλες τις επιφάνειες, υπάρχει μια αίσθηση ποιότητας που προκύπτει από την άριστη συναρμογή.

Η μεγαλύτερη μπαταρία έχει τοποθετηθεί στο ίδιο σημείο που είναι και στο απλό Leaf και αυτό σημαίνει ότι δεν έχουν γίνει παραχωρήσει στο χώρο αποσκευών, που παραμένει στα 435 λίτρα. Στην καμπίνα των επιβατών οι εμπρός δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα ενώ και για τους πίσω είναι ευρύχωρα, με μόνη πιθανή ενόχληση το σχετικά ψηλά τοποθετημένο κάθισμα και το μεγάλο τούνελ μετάδοσης.

Οι τιμές του Nissan Leaf e+ ξεκινούν από 33.980 ευρώ για την έκδοση Acenta και φτάνουν μέχρι τα 37.180 για την έκδοση Techna, χωρίς να συνυπολογίζονται οι επιδοτήσει του προγράμματος κινούμαι ηλεκτρικά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider