KTM 1290 Super Adventure S: Χωρίς συμβιβασμούς

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
KTM 1290 Super Adventure S: Χωρίς συμβιβασμούς
Το μεγαλύτερο Adventure της ΚΤΜ είναι ίσως η πιο ολοκληρωμένη μοτοσικλέτα που έχει βγει από το εργοστάσιό της.

Οι μεγάλες Adventure μοτοσικλέτες είναι σημαντικές για κάθε κατασκευαστή που τις έχει στην γκάμα του, γιατί αποτελούν «βιτρίνα» των δυνατοτήτων κάθε εργοστασίου και των τεχνολογιών που μπορεί να προσφέρει στους αναβάτες που θα την προτιμήσουν. Αυτό ακριβώς κάνει και η ΚΤΜ με το 1290 SUPER ADVENTURE S. Οι Αυστριακοί έχουν πάρει κάθε κομμάτι του από το «πάνω ράφι» και έχουν φτιάξει ένα σύνολο που δεν κάνει κανένα συμβιβασμό και προσφέρει κορυφαία ποιότητα, αίσθηση και απόδοση.

Το 1290 SUPER ADVENTURE S είναι η ναυαρχίδα της ΚΤΜ και ως τέτοιο πρέπει να ξεχωρίζει και να μην περνά απαρατήρητο. Ταυτόχρονα πρέπει να δείχνει την προέλευσή του. Ο σχεδιασμός του επομένως έχει γίνει με αυτές τις παραμέτρους υπόψη. Το 1290 δεν μπορείς να το μπερδέψεις με κάτι άλλο. Είναι επιβλητικό και εντυπωσιακό. Κύριο χαρακτηριστικό είναι το εμπρός μέρος με το full LED φωτιστικό σώμα, που επιπλέον ενσωματώνει και cornering lights. Η ζελατίνα είναι ψηλή και ο πίνακας οργάνων είναι μια μεγάλη έγχρωμη οθόνη TFT (6,5 ιντσών) που παρέχει όλες τις πληροφορίες κίνησης και τον έλεγχο των -πολλών- ρυθμίσεων. Υπάρχει μέχρι και θύρα USB.

Η ποιότητα των πλαστικών είναι πολύ καλή όπως και ο διαθέσιμος χώρος για έναν ή και δύο αναβάτες και τα πράγματά τους. Το μεγάλο ρεζερβουάρ υπόσχεται ικανοποιητική αυτονομία και τα πάντα βρίσκονται εκεί που θα θέλεις, Αν παρόλα αυτά ο αναβάτης δεν βρει τις ιδανικές ρυθμίσεις, η σέλα το τιμόνι να τα μαρσπιέ μπορούν να ρυθμιστούν και να ικανοποιήσουν τους πάντες. Όπως επίσης αντιλαμβάνεστε, τα περιφερειακά είναι κορυφαία. Πλήρως ρυθμιζόμενες (ηλεκτρονικά) αναρτήσεις της WP παντού με πιρούνι 48 χιλ. εμπρός και διαδρομή 200 χιλ. εμπρός και πίσω.

Το πραγματικό πρόσωπο του KTM 1290 SUPER ADVENTURE S το βλέπεις όταν αρχίσει να κινείται. Αμέσως το βάρος εξαφανίζεται με μπορεί να οδηγηθεί πολύ πιο εύκολα από όσο δηλώνουν τα 215 κιλά που ζυγίζει στεγνό (υπολογίστε περίπου 240 πλήρες υγρών). Και έπειτα, έρχεται η δύναμη… Ο δικύλινδρος κινητήρας των 1.301 κ.εκ. αποδίδει 160 ολοζώντανους ίππους, που «εκτοξεύουν» το μεγάλο adventure σε ταχύτητες που όχι πολύ παλιά ήταν αποκλειστικό προνόμιο των supersport. Όλα αυτά επιτυγχάνονται χωρίς υπερβολές στην κατανάλωση καυσίμου που, αν ο δεξιός καρπός δεν το παρακάνει, μπορεί να κρατηθεί στην περιοχή των 6,5 λ./100 χλμ.

Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι ότι όλη αυτή η δύναμη είναι χρησιμοποιήσιμη από τον αναβάτη. Ο κινητήρας, το στιβαρό πλαίσιο – χωροδικτύωμα, οι αναρτήσεις και τα φρένα εργάζονται και συνεργάζονται αρμονικά και φυσικά σε πολύ υψηλό επίπεδο. Δεν θα περίμενε κανείς κάτι λιγότερο από την κορυφαία μοτοσικλέτα της ΚΤΜ, άλλωστε. Το αποτέλεσμα είναι ότι οδηγείς μια μοτοσικλέτα που μπορεί να πάει πραγματικά παντού. Στην άσφαλτο είναι «βιδωμένη» και προσφέρει απόλυτη σιγουριά. Εκτός δρόμου οι δυνατότητές της είναι επίσης τεράστιες και οι τροχοί των 19 ιντσών εμπρός και 17 πίσω θα βοηθήσουν και σε αυτές τις επιφάνειες.

Η ΚΤΜ του παρέχει μια υπερπλήρη σουίτα από προγράμματα οδήγησης και ηλεκτρονικά βοηθήματα για να μπορεί σε κάθε συνθήκη να έχει τις κατάλληλες ρυθμίσεις. Τα προγράμματα οδήγησης είναι τα Street, Sport, Rain και Off Road, με κάνε ένα από αυτά να ρυθμίζει την απόδοση του κινητήρα και τη λειτουργία του traction control και του Cornering ABS. Ιδιαίτερα το traction control (MTC της Bosh) δουλεύει εξαιρετικά, ρυθμίζεται σε μεγάλο εύρος και όταν παρεμβαίνει το κάνει με πολύ διακριτικό τρόπο. Υπάρχουν ακόμα μονόδρομος συμπλέκτης, quick shifter, cruise control και άλλα συστήματα, που όλα δουλεύουν όπως πρέπει.

Πιστή στη φιλοσοφία Ready to Race, η ΚΤΜ προσφέρει και την έκδοση R για το 1290 Super Adventure. Πρόκειται για μια ακόμα πιο απόλυτη μοτοσικλέτα, που διαφέρει σε ορισμένα βασικά χαρακτηριστικά τα οποία ενισχύουν λίγο παραπάνω το χωμάτινο χαρακτήρα. Έτσι, το R έχει λίγο αλλαγμένη γεωμετρία, μεγαλύτερες διαδρομές στις αναρτήσεις, λίγο μεγαλύτερο μεταξόνιο, μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, μικρότερη ζελατίνα και διαφορετική σέλα που δεν ρυθμίζεται. Επίσης, διαθέτει ακτινωτούς τροχούς 21/18 ιντσών εμπρός/πίσω.

Τα ΚΤΜ 1290 SUPER ADVENTURE S και R έχουν φτιαχτεί για να μη σταματούν πουθενά, σε όποια επιφάνεια και σε όποιο σημείο του πλανήτη κι αν βρίσκονται. Με δεδομένο το επίπεδο της ποιότητας, της απόλαυσης και της τεχνολογίας που προσφέρουν, τα 19.290 ευρώ που απαιτούνται για την απόκτησή τους δεν φαντάζουν υπερβολικά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider