Θέλουμε περισσότερες Blueground

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Θέλουμε περισσότερες Blueground
Ξεπερνώντας το «startup οικοσύστημα», η Blueground είναι παράδειγμα προς μίμηση για το σύνολο της ελληνικής επιχειρηματικότητας.

Η ανάδειξη της Blueground σε εταιρεία της χρονιάς από τους αναγνώστες του insider.gr που συμμετείχαν στην ετησία –καθιερωμένη πλέον- ψηφοφορία ήταν μια ευχάριστη έκπληξη. Και αυτό γιατί κατάφερε να έρθει πρώτη ανάμεσα σε εταιρείες – μεγαθήρια της ελληνικής επιχειρηματικότητας.

Δεν είναι και λίγο. Μια εταιρεία, η οποία αν και βρίσκεται μεταξύ των startup με την υψηλότερη άντληση κεφαλαίων στην Ελλάδα έχοντας «σηκώσει» περί τα 78 εκατ. δολάρια, παραμένει ακόμη σχετικά μικρή, κατάφερε να συγκεντρώσει το μεγαλύτερο ποσοστό των ψήφων. Και αυτό είναι ένα ενθαρρυντικό στοιχείο.

Ξεπερνώντας το «startup οικοσύστημα», η Blueground είναι παράδειγμα προς μίμηση για το σύνολο της ελληνικής επιχειρηματικότητας. «Παιδί» της κρίσης, ξεκίνησε από εδώ το 2013 αλλά επεκτάθηκε γρήγορα σε άλλες αγορές. Αξιοποίησε ένα κενό, δημιούργησε μια ικανή ομάδα η οποία αναπτύχθηκε ραγδαία με νέους τρόπους διοίκησης και αξιοποιώντας καινοτόμες τεχνολογίες.

Δεν είναι βέβαια η μόνη εταιρεία που κατάφερε να ξεκινήσει, να επιβιώσει και να αναπτυχθεί μέσα σε μια περίοδο κρίσης και ύφεσης της ελληνικής οικονομίας, είναι όμως μια από τις λίγες. Οι νέες εταιρείες –παραδείγματα σπανίζουν δυστυχώς στη σύγχρονη Ελλάδα. Είναι ουσιαστικά απλά μερικές εξαιρέσεις στο γενικότερο τοπίο, όπως το περιγράφει και η πρόσφατη έκθεση επιχειρηματικότητας του ΙΟΒΕ το οποίο περιλαμβάνει: χαμηλή καινοτομία, είσοδο σε αγορές με ήδη ισχυρό ανταγωνισμό και χρήση καθιερωμένων τεχνολογιών για την πλειονότητα των νέων εγχειρημάτων.

Την ίδια εικόνα, αυτή της επιχειρηματικότητας χαμηλής καινοτομίας, δείχνουν και τα επίσημα στοιχεία του Εμπορικού Μητρώου. Κάθε χρόνο οι περισσότερες επιχειρήσεις που ανοίγουν στη χώρα μας είναι καφετέριες, αναψυκτήρια και φαστφουντάδικα. Αντίστοιχων «ειδικοτήτων» είναι και οι περισσότερες επιχειρήσεις που βάζουν λουκέτο κάθε χρόνο. Μια αέναη ανακύκλωση, όπου η μια καφετέρια ανοίγει και η άλλη ανοίγει.

Η Blueground είναι ακόμη στην αρχή. Δεν ξέρουμε πως θα καταλήξει αν και οι προοπτικές είναι λαμπρές. Ότι και να γίνει όμως αποτελεί ένα χρήσιμο παράδειγμα για το πώς είναι η επιχειρηματικότητα που χρειαζόμαστε, ειδικά μετά το νέο κεφάλαιο στην οικονομία που άνοιξε βίαια η κρίση του 2008.

Για αυτό χρειαζόμαστε περισσότερες Blueground και για αυτό είναι καλό αυτές να αναδεικνύονται πρώτες, ακόμη και σε μια ψηφοφορία κοινού. Ίσως έτσι να υπάρξει επιτέλους και μια οργανωμένη προσπάθεια υποστήριξης νέων επιχειρηματικών εγχειρημάτων από την Πολιτεία.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider