Blueground: Η ιστορία της εταιρείας της χρονιάς

Η Blueground αναδείχθηκε εταιρεία της χρονιάς για το 2019 στη ψηφοφορία που διοργάνωσε το insider.gr και όχι άδικα. Η πορεία της ελληνικής startup που δραστηριοποιείται στο χώρο της φιλοξενίας και προσφέρει επιπλωμένα, υψηλής ποιότητας διαμερίσματα σε στελέχη εταιρειών για μεσαίο ή μεγάλο χρονικό διάστημα διαμονής, είναι εντυπωσιακή:

Η Blueground, η οποία ιδρύθηκε το 2013 και ξεκίνησε από λίγα διαμερίσματα στην Αθήνα έχει καταφέρει σήμερα να έχει παρουσία σε εννέα πόλεις, σε τρεις ηπείρους (Αθήνα, Κωνσταντινούπολη, Ντουμπάι, Νέα Υόρκη, Βοστώνη, Σικάγο, Ουάσινγκτον, Σαν Φρανσίσκο και Λος Άντζελες).

Ειδικά, το 2019 ήταν μια χρονιά ορόσημο για την Blueground καθώς ολοκλήρωσε δύο γύρους χρηματοδότησης, τριπλασίασε τον κύκλο εργασιών της και έφτασε το ένα εκατομμύριο διανυκτερεύσεις. Παράλληλα, διπλασίασε την ομάδα της, φτάνοντας τους 400 εργαζόμενους παγκοσμίως. Στην Ελλάδα, σήμερα απασχολεί 200 εργαζόμενους και σκοπεύει να προσλάβει επιπλέον 150 άτομα μέχρι το τέλος του 2020.

Η αρχή έγινε μέσα στην κρίση

Όπως συμβαίνει συνήθως με τις επιτυχημένες startups μια καλή ιδέα έρχεται για να καλύψει μια ανάγκη. Στην προκειμένη περίπτωση ήταν η ανάγκη του συνιδρυτή και CEO της Blueground Αλέξανδρου Χατζηελευθερίου για ποιοτικούς χώρους διαμονής κατά τα επαγγελματικά του ταξίδια. 

Όπως περιέγραφε ο ίδιος σε παλαιότερες δηλώσεις του στο Techcrunch πριν ιδρύσει την startup δούλευε ως σύμβουλος και για αυτό τον λόγο ταξίδευε συχνά σε διαφορετικές χώρες όπου έμενε εκεί για κάποιους μήνες. Έχει ζήσει σε 15 διαφορετικές πόλεις μέσα σε μόλις επτά χρόνια. Ωστόσο, όσο έμενε σε κάποιο ξενοδοχείο, πάντα ένιωθε άβολα καθώς δεν είχε κάποιο σταθερό προσωπικό μέρος διαμονής. «Ξόδευα τόσο χρόνο σε ξενοδοχεία, αλλά δεν έμοιαζαν σε τίποτα με ένα σπίτι. Δεν είχα ούτε τον απαραίτητο χώρο ούτε την απαραίτητη ηρεμία», σημείωνε ο ίδιος στο Techcrunch. 

Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου
Ο συνιδρυτής και CEO της Blueground Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου

Υπήρχε και η επιλογή ενοικίασης διαμερίσματος αντί για ένα δωμάτιο σε ξενοδοχείο, μόνο που σε πολλές περιπτώσεις η κατάσταση μπορεί να ήταν προβληματική «Είναι δύσκολο να βρεις το κατάλληλο κατάλυμα και συνήθως έχουν ελάχιστη περίοδο μίσθωσης έναν χρόνο ενώ πρέπει να υπογράψεις διάφορα έγγραφα και να βρεις έπιπλα». Γνωρίζοντας πως, μόνο στην εταιρεία που δούλευε υπήρχαν χιλιάδες άτομα που αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα, ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου ξεκίνησε την εταιρεία του με μερικά διαμερίσματα στην Αθήνα. 

Πώς δουλεύει η Blueground

Με μια πρώτη ματιά κάποιος θα μπορούσε να πει πως η Blueground λειτουργεί όπως η Airbnb, θα έκανε όμως λάθος. «Εμείς δεν είμαστε μόνο μια πλατφόρμα (σ.σ. όπως η Airbnb). Κάνουμε διαχείριση του ακινήτου, υποστήριξη ακινήτου, έχουμε συνεργεία που αναλαμβάνουν την ανακατασκευή και διάφορες φθορές κατά την διαμονή του πελάτη, εμείς κάνουμε τιμολόγηση. Δεν είμαστε απλά ενδιάμεσος», εξηγούσε σε συνέντευξη του στο insider.gr ο Chief of Operations και Country Manager Ελλάδος, Θάνος Γεραμάνης.

Με σκοπό να προσφέρει μια σύγχρονη και ολοκληρωμένη εμπειρία ενοικίασης τόσο στους ιδιοκτήτες ακινήτων όσο και στους ενοικιαστές, η Blueground επενδύει συνεχώς στις καινοτόμες τεχνολογίες. Μέσα από το γρήγορο και φιλικό προς το χρήστη website της εταιρείας, με real-time διαθεσιμότητα, τιμές και πλούσιο φωτογραφικό υλικό, ο ενδιαφερόμενος ενοικιαστής μπορεί να βρει και να κλείσει online το νέο του σπίτι μέσα σε μόλις λίγα λεπτά. Στη συνέχεια, μέσω της ειδικής mobile εφαρμογής, ο ενοικιαστής έχει τη δυνατότητα να επικοινωνήσει εύκολα και άμεσα με την ομάδα υποστήριξης πελατών και να βρει χρήσιμες πληροφορίες τόσο για το διαμέρισμά του όσο και για τη γειτονιά.

Θάνος Γεραμάνης
Ο CΟΟ και Country Manager Ελλάδος, Θάνος Γεραμάνης.

Ο πελάτης της Blueground νοικιάζει ένα διαμέρισμα πλήρως εξοπλισμένο κι επιπλωμένο οπότε μπαίνει μόνο με την βαλίτσα του. Παράλληλα έχει και υποστήριξη 24/7 μέσω τηλεφώνου ή της ειδικής εφαρμογής που έχει αναπτύξει η εταιρεία. «Για παράδειγμα όταν έρθει κάποιος από την Αγγλία που έχει συνηθίσει να έχει ζεστό νερό όλη μέρα κάποιος πρέπει να του πει ότι για να έχει ζεστό νερό στην Ελλάδα πρέπει να σηκώσει την τάδε ασφάλεια του πίνακα», εξηγούσε ο κ. Γεραμάνης.

Πέρα όμως από την βραχυπρόθεσμη ενοικίαση ενός πλήρως εξοπλισμένου ακινήτου και την υποστήριξη υπάρχει και η δυνατότητα αναπροσαρμογής, αν δηλαδή κάποιος πει ότι δεν θέλει ένα μονό κρεβάτι αλλά μια παιδική κούνια εμείς το κάνουμε. Και τέλος υπάρχει δυνατότητα μετεγκατάστασης αν δεν του αρέσει η δεν τον βολεύει η περιοχή.

Σύμφωνα με τον κ. Γεραμάνη η Blueground προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα και στους ιδιοκτήτες. «Προσφέρουμε μακροχρόνιες μισθώσεις άρα μεγαλύτερη σιγουριά για το εισόδημά τους. Λόγω της φύσης της εργασίας μας προσέχουμε πάρα πολύ τα ακίνητα κι ό,τι ζημιά γίνει την καλύπτουμε εφόσον δεν είναι βέβαια δομικής φύσεως».

Η ιστορία μέχρι σήμερα 

Το 2013 η Blueground ξεκίνησε να διαχειρίζεται το πρώτο της διαμέρισμα στην Αθήνα και μέσα στην ίδια χρονιά είχε κλείσει τις πρώτες συμφωνίες με μεγάλες εταιρείες (Coca-Cola, ΕΛΠΕ). Τo 2015 έλαβε την πρώτη της χρηματοδότηση ύψους 240.000 ευρώ, από την Εθνική Τράπεζα και τον Venture Capitalist Απόστολο Αποστολάκη, ενώ μέσα στον ίδιο χρόνο ξεπέρασε τα 100 υπό διαχείριση ακίνητα. 

Τον Ιανουάριο του 2016 η εταιρεία έλαβε τη δεύτερη χρηματοδότηση ύψους 1,2 εκατ. ευρώ από το VC fund VentureFriends και στα μέσα της ίδιας χρονιάς επεκτάθηκε στις αγορές της Κωνσταντινούπολης και του Ντουμπάι. Κοντά στα τέλη του 2016 η Blueground διαχειριζόταν πάνω από 350 ακίνητα. 

Τον Απρίλιο του 2017 η εταιρεία «σήκωσε» ακόμη 5,5 εκατ. ευρώ σε ένα γύρο χρηματοδότησης με επικεφαλής επενδυτή την VentureFriends και με τη συμμετοχή της Jabbar Internet Group και της Endeavor Catalyst. Την ίδια χρονιά ξεκίνησε τη λειτουργία της στην αγορά της Νέας Υόρκης και αύξησε τα υπό διαχείριση διαμερίσματα στα 600. 

Το 2018 ήταν άλλη μια χρονιά ανάπτυξη για τη Blueground, η οποία συγκέντρωσε ακόμη 20 εκατ. δολάρια. Το VentureFriends ηγήθηκε και του συγκεκριμένου γύρου, ενώ συμμετείχαν και πάλι το αμερικανικό fund Endeavor Catalyst και το Jabbar Internet Group με έδρα τη Μέση Ανατολή. Ωστόσο το μεγάλο επενδυτικό όνομα που ξεχώρισε σε αυτό το γύρο ήταν αυτό του Κέβιν Ράιαν, ιδρυτή μερικών από τις πιο επιτυχημένες startup εταιρείες παγκοσμίως. Ανάμεσά τους οι Gilt Groupe και MongoDB, οι οποίες το 2011 και 2013, αντίστοιχα, συμπεριλήφθηκαν στην κατηγορία  «unicorns» (ιδιωτικές εταιρείες υψηλής τεχνολογίας με αξία άνω του $1 δισεκατομμυρίου). Παράλληλα το 2018 ήταν η χρονιά που εταιρεία επεκτάθηκε σε Σαν Φρανσίσκο, Λος Άντζελες, Βοστώνη και Σικάγο. 

Τη χρονιά που πέρασε η Blueground «σήκωσε» ακόμη 50 εκατ. δολάρια από το ευρωπαϊκό fund Prime Ventures και το αμερικανικό fund WestCap. Με τη νέα χρηματοδότηση, τα συνολικά κεφάλαια που έχει συγκεντρώσει η Blueground ανέρχονται στα 78 εκατ. δολάρια, κατατάσσοντάς την μεταξύ των εταιρειών με την υψηλότερη άντληση κεφαλαίων στην Ελλάδα.  

Πορεία προς το μέλλον 

H Blueground ετοιμάζεται να επεκταθεί άμεσα και σε νέες πόλεις όπως το Λονδίνο, το Παρίσι και το Σηάτλ, ενώ επεκτείνει συνεχώς και την ομάδα της. Στόχος της είναι να διαχειρίζεται 50.000 διαμερίσματα παγκοσμίως μέχρι το 2023, ενώ σχεδιάζεται και η εισαγωγή σε κάποιο χρηματιστήριο μέσα στα επόμενα χρόνια. 

Το μέλλον προδιαγράφεται λαμπρό για την εταιρεία που έχει καταφέρει να είναι μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στο χώρο της φιλοξενίας - τεχνολογίας διεθνώς και συνεχίζει να εξαπλώνεται δυναμικά κερδίζοντας την εμπιστοσύνη ολοένα και περισσότερων ιδιοκτητών ακινήτων αλλά και ενοικιαστών. 

Η Βlueground συνεχίζει την πορεία για την επίτευξη των τριών βασικών στόχων που έχει περιγράψει ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου: «την περαιτέρω επέκταση του κύκλου εργασιών μας, τη συνεχή βελτίωση του προϊόντος μας και τη δημιουργία ενός οργανισμού που προσελκύει και αναπτύσσει ταλαντούχους επαγγελματίες στην Ελλάδα το εξωτερικό». 

Πηγή φωτογραφιών: Blueground
 

gazzetta
gazzetta reader insider insider