Τα πιο γνωστά Brand στην κατηγορία των Καταστημάτων Ηλεκτρικών και Ηλεκτρονικών Ειδών στον θεσμό των Famous Brands, που υποστηρίζεται από την Hill + Knowlton Strategies και την GOD Re-Inventing communications και ο οποίος φέτος συμπληρώνει 10 χρόνια συνεχούς μέτρησης της φήμης τους στην ελληνική αγορά.
Σύμφωνα με την ανεξάρτητη έρευνα, στην οποία οι ίδιοι οι καταναλωτές καλούνται να αναδείξουν αυθόρμητα (χωρίς λίστα) τις μάρκες με την καλύτερη φήμη σε 42 προϊοντικές κατηγορίες, προέκυψαν τα παρακάτω αποτελέσματα: Στην πρώτη θέση βρέθηκε και πάλι ο Κωτσόβολος, ξεκινώντας με score 50% το 2008, στην τελευταία μέτρηση φθάνει το 71%, με το υψηλότερο score της να αγγίζει το 75% (2016). Η Media Markt παραμένει στη 2η θέση από το 2013, το score της ωστόσο έχει υποστεί απώλειες, από 64% το 2015 & 2016 στο 49% το 2017 (- 15 μονάδες) ενώ τα Public αποτελούν τον new comer του κλάδου, καταλαμβάνοντας την 3η σε φήμη επωνυμία με score 20%. Σε απόσταση αναπνοής -μόλις 1 μονάδα διαφορά- το Πλαίσιο κατέχει το 4ο υψηλότερο score φήμης στην κατηγορία.
Τα φετινά αποτελέσματα από την ψηφοφορία κοινού αποτυπώνουν πέρα από τις διάσημες επωνυμίες της ελληνικής αγοράς στον εν λόγω κλάδο και τον τρόπο που οι νέες αυτές τάσεις επηρεάζουν τις προτιμήσεις των καταναλωτών σε σχέση με τα brands της κατηγορίας Καταστημάτων Ηλεκτρικών/Ηλεκτρονικών Ειδών. Ως κυρίαρχη τάση που διαμορφώνει τη φήμη των καταστημάτων Ηλεκτρονικών/Ηλεκτρικών ειδών, σύμφωνα με τον θεσμό των Famous Brands, είναι το citizenship. Με τον όρο περιγράφονται οι ενέργειες που σχεδιάζει και υλοποιεί η μάρκα για τη στήριξη της οικονομίας και της κοινωνίας τόσο στο ευρύτερο επίπεδο της χώρας όσο και της τοπικής κοινωνίας που δραστηριοποιείται.
Παρόλο που στην πράξη όλες οι μάρκες που βραβεύτηκαν έχουν προγράμματα csr και μερικές από αυτές έχουν βραβευτεί από επίσημους φορείς -ελληνικούς & διεθνείς- για πετυχημένες Ενέργειες Κοινωνικής Ευθύνης, ο χώρος του retail περισσότερο συνειδητά αναγνωρίζει τη συμβολή του πυλώνα αυτού στη διαμόρφωση καλής φήμης.
«Αξίζει να σχολιαστεί ότι παγκοσμίως οι εταιρίες ‘κερδίζουν’ στο λεγόμενο Experience Economy. Παρά την κρίση στην ελληνική οικονομία πιστεύουμε ότι οι μάρκες στο λιανεμπόριο θα πρέπει να πρωτοστατούν στον τομέα unique customer experiences κατά τη διάρκεια του customer purchasing journey που περιλαμβάνει searching στο σπίτι μέσω ίντερνετ (sites, social media, forums, κτλ.), επίσκεψη στο κατάστημα και after sales service», σχολίασε χαρακτηριστικά η Ελένη Κωνσταντινίδη CEO της Hill + Knowlton Strategies. «Ζούμε στη νέα διαδραστική εποχή όπου όλα αλλάζουν, ξεκινώντας από τον ίδιο τον καταναλωτή-πελάτη. Το marketing καλείται να πλοηγηθεί επιτυχώς στο νέο μεταβαλλόμενο περιβάλλον του Reputation Economy, όπου το νέο νόμισμα είναι η Εμπιστοσύνη», προσέθεσε.