Dataphoria: Το success story της

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Dataphoria: Το success story της
Οι ρίζες της Dataphoria τοποθετούνται δύο χρόνια πριν, όταν δύο φίλοι, η Φένια Σούρλα και ο Αναστάσης Σταμάτης, αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και την αγάπη τους για το περιβάλλον για να δημιουργήσουν μία ομάδα - υπόδειγμα για τη βιωσιμότητα.

Οι ρίζες της Dataphoria τοποθετούνται δύο χρόνια πριν, όταν δύο φίλοι, η Φένια Σούρλα και ο Αναστάσης Σταμάτης, αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και την αγάπη τους για το περιβάλλον για να δημιουργήσουν μία ομάδα - υπόδειγμα για τη βιωσιμότητα.

Το sustainability, δηλαδή η βιωσιμότητα, είναι μία λέξη που ακούγεται με αυξανόμενη συχνότητα όσο περνάει ο καιρός. Στην ουσία, οι συζητήσεις περιστρέφονται γύρω από προτροπές για ένα καλύτερο και πιο οικονομικό αποτέλεσμα για τον άνθρωπο και για το περιβάλλον, ωστόσο, αρκετές φορές, δεν ξέρουμε ακριβώς πώς να κάνουμε τη θεωρία πράξη. Γιατί από τη θεωρία μέχρι την πράξη διαγράφεται ένας δρόμος μακρύς που χρειάζεται τον κατάλληλο οδηγό.

Και κάπου εδώ έρχεται η Dataphoria, η νικήτρια ομάδα του φετινού Sustainability Hackathon, για να λύσει κάθε προβληματισμό και να μας πει βήμα-βήμα πώς θα επιτύχουμε τον σκοπό μας για ένα πιο «πράσινο» μέλλον. Μία σπουδαία ιδέα, ακριβώς όπως αυτές που θέλουμε να βλέπουμε.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή

Το Sustainability Hackathon είναι μια δράση ανοιχτής καινοτομίας, η οποία αναπτύχθηκε με την πρωτοβουλία της Lidl Ελλάς και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, με την τεχνολογική και οργανωτική υποστήριξη της Crowdpolicy, στο πλαίσιο της εθνικής καμπάνιας «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης» και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Στόχο της έχει να προάγει την καινοτομία και τη βιωσιμότητα αλλά και να ενεργοποιήσει την κοινωνία και τις επιχειρήσεις ώστε να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία προς όφελος μίας βιώσιμης καθημερινότητας. Εξ ου και καλεί τους συμμετέχοντες να σχηματίσουν ομάδες και να συνεργαστούν για να αναπτύξουν και να παρουσιάσουν την ιδέα τους που με καινοτομία θα συμβάλλει στη διασφάλιση της βιωσιμότητας.

Δεν αποτελεί, λοιπόν, καμία έκπληξη που η Dataphoria αναδείχθηκε νικήτρια στον μεγάλο τελικό του διαγωνισμού που πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2022 και στον οποίο συμμετείχαν οι 5 επικρατέστερες ομάδες (σ.σ. Συνολικά δήλωσαν συμμετοχή 35 ομάδες, 35 μέντορες και περισσότεροι από 375 διαγωνιζόμενοι), αφού η σύλληψη της ιδέας της συμπληρώνει κάθε «κουτάκι» του σπουδαίου θεσμού.

Φωτογραφία: Danezis Stories

Το δίδυμο της επιτυχίας

Οι ρίζες της Dataphoria τοποθετούνται δύο χρόνια πριν, όταν δύο φίλοι, η Φένια Σούρλα και ο Αναστάσης Σταμάτης, αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και την αγάπη τους για το περιβάλλον για να δημιουργήσουν μία ομάδα - υπόδειγμα για τη βιωσιμότητα.

Η Φένια είχε ακολουθήσει την κατεύθυνση του περιβάλλοντος όπου συμμετείχε σε αντίστοιχα ευρωπαϊκά έργα και στη συνέχεια απασχολήθηκε ως πολιτικός μηχανικός. Ο Αναστάσης έκανε μεταπτυχιακό στο εξωτερικό και έπειτα απασχολήθηκε ως σύμβουλος μηχανικός σε έργα υποδομών στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στη συνέχεια, αποφάσισε να επιστρέψει στην Ελλάδα όπου ξεκίνησε μια νέα καριέρα ως επιστήμονας δεδομένων.

Η Φένια Σούρλα | Φωτογραφία: Danezis Stories

Οι δυο τους ήταν συμφοιτητές στη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών ΕΜΠ και ο εθελοντισμός για το περιβάλλον ήταν προτεραιότητα ήδη από εκείνα τα χρόνια της γνωριμίας τους, ως μέλη της οργανωτικής ομάδας εθελοντών της πανελλαδικής εκστρατείας «Let’s do it Greece».

Ο Αναστάσης Σταμάτης

Ώσπου τελικά «πάντρεψαν» το περιβάλλον και τα δεδομένα για να βοηθήσουν στη μέριμνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή και, κάπως έτσι, με τη 15ετή φιλία τους, γεννήθηκε η Dataphoria, που κέρδισε τις εντυπώσεις στο φετινό Sustainability Hackathon και μαζί 40.000 ευρώ για επικοινωνιακή υποστήριξη και προώθηση της ιδέας καθώς και 5.000 ευρώ σε μετρητά.

Τι ακριβώς κάνει η Dataphoria

Ακριβώς επειδή η βιώσιμη ανάπτυξη είναι ένας τομέας για τον οποίο πολλοί ενδιαφέρονται λόγω της κλιματικής αλλαγής αλλά λίγοι γνωρίζουν πώς να υλοποιήσουν σωστά, η Dataphoria αναλαμβάνει να αναλύσει, να επεξεργαστεί αλλά και να οπτικοποιήσει εξειδικευμένα δεδομένα. Η δουλειά τους αφορά κυρίως επιχειρήσεις και δήμους που θέλουν να μετρήσουν τον κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο, αφού ας μην ξεχνάμε πως πέρα από τη θέληση προστασίας του περιβάλλοντος, υπάρχουν και οι επιταγές της αγοράς αλλά και ρυθμιστικές διατάξεις που καθιστούν τη λήψη μέτρων υποχρεωτική.

Πολύ σημαντικό είναι πως η Dataphoria έχει αναπτύξει τη δική της μεθοδολογία για να αναλύει, να επεξεργάζεται και να οπτικοποιεί τα δεδομένα, τα οποία έπειτα συνδέονται σε εταιρικά συστήματα που ανακτούν τα δεδομένα, τα καθαρίζουν, τα μεταμορφώνουν και τα ετοιμάζουν για χρήση.

Επιπλέον, μόλις η διαδικασία γίνει μία φορά, μετά δημιουργείται μία διαδρομή δεδομένων για να ανανεώνονται αυτόματα, με σκοπό κάθε εταιρεία να παρακολουθεί απλά, κατανοητά και διαδραστικά τα δεδομένα για την αειφορία με τους δείκτες που επιλέγει. Για να επικοινωνηθούν αυτά στο ευρύ κοινό, επιλέγονται τα καλύτερα στοιχεία των περιβαλλοντικών επιδόσεων και συνδυάζονται σε εύληπτα data stories, Greenfographics.

Από την κορυφή του Sustainability Hackathon σε μία πορεία συνεχούς ανάπτυξης

Από τον Απρίλιο του 2022 που κέρδισαν τη θέση τους στις κορυφαίες ομάδες που διακρίθηκαν στο Sustainability Hackathon της Lidl Hellas και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Α.Κ. Λασκαρίδη, μέχρι σήμερα, η πορεία του Dataphoria είναι μόνο ανοδική. Οι πρώτοι 6 μήνες πέρασαν με συνεχή στρατηγική ανάπτυξη χάρη στο Sustainability Innovation Lab και με τη σημαντική βοήθεια της Crowdpolicy. Η Φένια και ο Αναστάσης «έχτισαν» την εμπειρία τους, εξέλιξαν την ιδέα τους, δόμησαν οργανωμένα και σωστά το προϊόν και βελτίωσαν συνολικά τη στρατηγική τους θέτοντας ισχυρότερες βάσεις για το μέλλον.

Με την άφιξη του 2023, η Dataphoria είχε ήδη ολοκληρώσει πρότζεκτ με μικρομεσαίες επιχειρήσεις και πλέον βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις για το πρώτο Proof of Concept σε μία μεγαλύτερη επιχείρηση. Εκεί, θα αξιοποιήσουν περίπλοκες πηγές δεδομένων και θα προσφέρουν εξειδικευμένα KPIs. Παράλληλα, όμως, αναζητούν και επενδυτές για να φέρουν με πιο γοργούς ρυθμούς την ανάπτυξη και να έχουν τη δυνατότητα να μεγαλώσουν ταχύτερα τον αντίκτυπο της εταιρείας.

Το πιο σημαντικό, όμως, είναι πως στον πυρήνα της Dataphoria βρίσκεται η επιθυμία η αειφορία να γίνει αναπόσπαστο κομμάτι κάθε επιχείρησης και οργανισμού, ανεξάρτητα από το μέγεθός του. Αυτός είναι ο λόγος που προσπαθεί να χρησιμοποιεί τα κατάλληλα εργαλεία και τις κατάλληλες στρατηγικές που θα προσφέρουν τα επιθυμητά οφέλη σε όλους. Στον πυρήνα της Dataphoria δεν είναι μόνο η επιχείρηση για την επιχείρηση αλλά και η επιχείρηση για το περιβάλλον.

Μάθετε περισσότερα για την Dataphoria στο www.dataphoria.gr

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider