
Πρεμιέρα Snappi
Σπουδαία νέα χθες και στον τραπεζικό τομέα με πρεμιέρα της Snappi. Η neobank βγήκε στον αέρα και είναι η πρώτη με ελληνική ταυτότητα η οποία μάλιστα προτίθεται να διεθνοποιηθεί, ταξιδεύοντας τις δραστηριότητές της και στο εξωτερικό. Έτοιμη να κατέβει σε κάθε κινητό και να ανταγωνιστεί στα ίσια τις διεθνείς noebanks που η αλήθεια είναι πως έχουν μια ισχυρή μαγιά.
Σιγά - σιγά και καλή επιτυχία.
Ελκυστικές οι πληρωμές
Αυτά όμως δεν είναι τα μόνα νέα, καθώς χθες μάθαμε πως η DoValue ενισχύει το ψηφιακό της οικοσύστημα με τη νέα υπηρεσία IRIS Payments, μια καινοτόμο λύση που επιτρέπει στους δανειολήπτες να εξοφλούν τις οφειλές τους γρήγορα, με ασφάλεια και εντελώς δωρεάν. Που σημαίνει πως η εταιρία διαχείρισης εισέρχεται στις πληρωμές
Καινούριες ημερομηνίες
Νέες ημερομηνίες ανακοίνωσε η Eurobank με κορυφαία την 12η Νοεμβρίου που η τράπεζα θα ξεκινήσει να πληρώνει το ενδιάμεσο μέρισμα. Στο τέλος του Οκτωβρίου η τράπεζα θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα 9μήνου.
Ψηλά στους δείκτες ESG η Ελλάδα
Στις πρώτες θέσεις πλασάρεται η χώρα μας ως προς τα κριτήρια ESG κυρίως γιατί κάμφθηκε η ανεργία και συνεχίζεται η ανάπτυξη. Όλα τα παραπάνω προκύπτουν από έκθεση της Τράπεζας Πειραιώς
Όμως, σε ό,τι αφορά το κλίμα, τα πράγματα δεν είναι και τόσο καλά.
Ειδικά η χώρα μας φαίνεται να έχει πρόβλημα με το νερό.
Η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι ευάλωτη στην κλιματική αλλαγή, ενώ ο δείκτης ετοιμότητας για προσαρμογή έχει ενισχυθεί και έχει σημειωθεί πρόοδος στις εξαγωγές υψηλής τεχνολογίας.
Ανεξέλεγκτες καταστάσεις
Μιας και μιλάμε για ESG, δεν ξέρω πώς ακριβώς θεωρούν την εφαρμογή του νόμου για την εταιρική διακυβέρνηση πολλές εισηγμένες. Θα μου πείτε τι σημασία έχει όταν δεν γίνεται κανένας ουσιαστικός έλεγχος. Κάτι επιστολές που προκαλούν γέλια είναι όλο το έργο ελέγχου μέχρι σήμερα ενώ δεν έχει μπει στον κόπο ποτέ η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς να κάνει έστω και ένα δειγματοληπτικό έλεγχο ζητώντας για παράδειγμα τα πρακτικά των Επιτροπών ελέγχου.
Ο φόβος των Γάλλων
Κατά τα λοιπά με ενδιαφέρον αναμένεται το άνοιγμα των αγορών σήμερα μετά την κατάρρευση της κυβέρνησης της Γαλλίας. Τα μηνύματα δεν είναι καλά και δείχνουν ότι οι Γάλλοι κινούνται σε δρόμο Ελλάδας όταν τα μνημόνια ήταν στην πόρτα μας. Μακάρι να κάνουμε λάθος αλλά όλη αυτή η ιστορία δεν θα έχει καλή κατάληξη, όχι μόνο για τους Γάλλους αλλά και την Ευρωπαϊκή Ένωση συνολικά όπου φαίνεται ότι χάνεται και το παιγνίδι των οικονομικών κανόνων.
Το ΣΔΙΤ για τα 17 σχολεία στην Θεσσαλονίκη
Δεδομένου ότι ακόμα δεν έχει νόημα να μιλάμε για οικονομικά αποτελέσματα τ(αναρτήθηκαν στο ΓΕΜΗ) της εταιρείας «M17» των Metlen – ΑΤΕΣΕ (90%-10% ποσοστά) αφού είμαστε ακόμη στην αρχή του έργου και της σύμβασης, ας αναφερθούμε σε 2-3 άλλα στοιχεία του ΣΔΙΤ για την «Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Συντήρηση και Λειτουργία 17 Σχολικών Μονάδων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας». Η εταιρεία ιδρύθηκε την 31.07.2024 με διάρκεια 30 ετών, έχει εκταμιεύσει μέρος του Ομολογιακού δανείου, κυρίως για την πληρωμή της προκαταβολής στην κατασκευάστρια εταιρεία, το συνολικό κόστος κατασκευής αναμένεται να ανέλθει σε 95 εκατ., με διάρκεια κατασκευής τα 2 έτη, με την κατασκευαστική περίοδο να αναμένεται να διαρκέσει έως το Β’ εξάμηνο του 2026 ενώ η διάρκεια λειτουργίας από το πέρας της κατασκευής έως το Β’ εξάμηνο του 2051. Η φάση της κατασκευής υλοποιείται από την ΜΕΤΚΑ. Η εκταμίευση των Ομολογιακών δανείων (συνολικά άνω των 9ο εκατ.) αναμένεται ολοκληρωθεί μέχρι το Β εξάμηνο του 2026. Αυτά, τουλάχιστον, αναφέρονται στην οικονομική έκθεση, μαζί με άλλα στοιχεία.
Το «ξήλωμα» των τρόλεϊ
Θα θυμάστε, ενδεχομένως, όσα έχει αφήσει να εννοηθεί ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κ. Κυρανάκης, περί σταδιακής κατάργησης του στόλου των τρόλεϊ στην Αθήνα και τον Πειραιά, την αντικατάστασή τους με νέα ηλεκτρικά σύγχρονα οχήματα, για λόγους οικονομικούς (φτηνότερα), περιβαλλοντικούς («πράσινα» λεωφορεία) αλλά και ασφάλειας. Βέβαια, είχε ειπωθεί, αν θυμόμαστε σωστά, ότι 100 νεότερα τρόλεϊ θα παραμείνουν προσωρινά σε βασικούς οδικούς άξονες (π.χ. Συγγρού, Πειραιώς, Αλεξάνδρας Κηφισίας). Φαίνεται, ότι η πρώτη φάση ξεκινάει με το ξήλωμα των υφιστάμενων καλωδίων και στύλων ηλεκτροδότησης, προκειμένου να εκσυγχρονιστεί το δίκτυο αστικών μεταφορών. Ήδη, «τρέχει» νέος σχετικός διαγωνισμός, καθώς ο προηγούμενος ακυρώθηκε, για την «ανάθεση σύμβασης παροχής υπηρεσιών αποξήλωσης του ανενεργού δικτύου, διενέργειας καταγραφής των στύλων στο ενεργό και ανενεργό εναέριο ηλεκτρικό δίκτυο της ΟΣΥ Α.Ε. και αντικατάστασης στύλων στήριξης εναέριου ηλεκτρικού δικτύου παροχής ενέργειας στα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία της Ο.ΣΥ. Α.Ε. (Τρόλεϊ), προς άρση επικινδυνοτήτων», εκτιμωμένης δαπάνης σχεδόν 3 εκατ., πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ. Μεταξύ άλλων, εντός 30 μηνών, ο ανάδοχος θα πρέπει να αντικαταστήσει 430 στύλους και να αφαιρέσει άλλους 300, να αφαιρέσει χάλκινους αγωγούς συνολικού μήκους 10.000 μέτρων κ.α..
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.