Καραμούζης: Πρέπει να μειώσουμε ταχύτατα το ύψος των κόκκινων δανείων

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Καραμούζης: Πρέπει να μειώσουμε ταχύτατα το ύψος των κόκκινων δανείων

Μήνυμα ότι οι τέσσερις συστημικές τράπεζες πρέπει να μειώσουν ταχύτατα το σημαντικό ύψος των κόκκινων δανείων έστειλε ο Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, Νικόλαος Καραμουζής κατά τη διάρκεια της ομιλίας του σε συνέδριο του Economist με θέμα: How is the Digital Wave Changing Banking and Business.

Ειδικότερα, ο κ. Καραμούζης τόνισε ότι η μάχη του ανταγωνισμού στην Ελλάδα θα κριθεί από τρεις σημαντικούς παράγοντες που αποτελούν και τις κρίσιμες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι τράπεζες.

  • Πρώτον, από την ικανότητά μας να διαχειριστούμε αποτελεσματικά και να μειώσουμε ταχύτατα το σημαντικό ύψος των NPEs, διατηρώντας παράλληλα τη χρηματοοικονομική μας ευρωστία, την πρόσβαση στις αγορές και την εμπιστοσύνη πελατών και εποπτικών αρχών.
  • Δεύτερον, από την ταχύτητα και αποτελεσματικότητα της τεχνολογικής μας αναβάθμισης, καθώς και της λειτουργικής και επιχειρησιακής μας προσαρμογής, κυρίως, την επιτυχή εμπορευματοποίηση των νέων front and back office ψηφιακών εφαρμογών με ανταγωνιστικό κόστος.
  • Τρίτον, από την ικανότητα της κάθε τράπεζας να ενισχύει καθημερινά τα άυλα και ποιοτικά στοιχεία του ανταγωνισμού, που κατά την γνώμη μου αποτελούν και το διαρκές και μονιμότερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Κυρίως να ενισχύει:

  • την εμπιστοσύνη των πελατών,
  • την άριστη εξυπηρέτηση,
  • την ισχυρή εταιρική ταυτότητα,
  • την ικανοποίηση, την εργατικότητα και αφοσίωση του προσωπικού,
  • την εκτίμηση και αναγνώριση της κοινωνίας,
  • την εμπέδωση εσωτερικής κουλτούρας επιχειρηματικότητας, διαφάνειας, εντιμότητας, καθήκοντος και συνεργασίας,
  • την προσήλωση του οργανισμού στη συνετή διαχείριση κινδύνων.

«Σήμερα έχει συντελεστεί σημαντική πρόοδος όσον αφορά την ευρωστία και την ευστάθεια του τραπεζικού συστήματος και οι ελληνικές τράπεζες έχουν βελτιώσει όλους τους χρηματοοικονομικούς τους δείκτες, ρευστότητας και καταθέσεων, κεφαλαιακής επάρκειας, μείωσης των NPEs, πρόσβασης στις αγορές και χρηματοδότησης της οικονομίας», σημείωσε ο κ. Καραμούζης.

«Οι τράπεζες πέρασαν όλες με επιτυχία τα stress tests, ακόμα και κάτω από τις υποθέσεις του δυσμενούς σεναρίου και είναι υπερβολικές οι αντιδράσεις των αγορών που βιώνουμε.

Πολλά κρίσιμα ζητήματα έχουν επιλυθεί, το νέο θεσμικό πλαίσιο μας λύνει τα χέρια, αρκετές όμως προκλήσεις τις έχουμε ακόμη μπροστά μας και πρέπει να τις χειριστούμε με αποφασιστικότητα, σχέδιο, συνεργασία και υπομονή.
Ιδιαίτερα επιμέρους μικρά θέματα ανά τράπεζα, πρέπει να επιλύονται ταχύτατα, δεν πρέπει να αφήνονται να μετατρέπονται αναίτια σε ευρύτερο συστημικό πρόβλημα.
Σε κάθε περίπτωση, η βελτίωση των μακροοικονομικών συνθηκών, το καλό επενδυτικό, οικονομικό και επιχειρηματικό κλίμα και η εμπέδωση της εμπιστοσύνης των αγορών, είναι κρίσιμες μεταβλητές για να συμβάλουν στην επιτυχή αντιμετώπιση των προκλήσεων χωρίς υπέρμετρο οικονομικό κόστος», τόνισε.

Στη συνέχεια της ομιλίας του, ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών αναφέρθηκε στην αναβάθμιση της τεχνολογικής υποδομής των τραπεζών, την οποία εκτίμησε -για τις τέσσερις ελληνικές συστημικές τράπεζες- στα 900 εκατ. με 1 δισ. ευρώ την επόμενη τριετία.

«Κατά την προσωπική μου εκτίμηση, οι τέσσερις ελληνικές συστημικές τράπεζες, προετοιμαζόμενες για το μέλλον, θα χρειαστεί να δαπανήσουν κοντά στα 900 εκατ. ευρώ με 1 δισ. ευρώ στην τεχνολογική αναβάθμιση του συνόλου των υποδομών τους την επόμενη τριετία.
Επιβάλλεται σήμερα οι τράπεζες να υιοθετούν μια ολοκληρωμένη στρατηγική επιχειρησιακού, πελατοκεντρικού και λειτουργικού μετασχηματισμού, με την ψηφιακή τεχνολογία στο επίκεντρο των αλλαγών ώστε η τελευταία να μετατραπεί σε διαρκές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, σε κεντρικό όχημα επιτυχούς μετάβασης στη νέα εποχή.

Διαμορφώνονται τεχνολογικά νέες δυνατότητες και εφαρμογές που:

  • μειώνουν σημαντικά το κόστος λειτουργίας,
  • αυξάνουν την ασφάλεια των συναλλαγών,
  • βελτιώνουν την ποιότητα, το εύρος και την ταχύτητα των προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών,
  • διευρύνουν τα δίκτυα και μέσα εξυπηρέτησης πελατείας,
  • αναβαθμίζουν την αποτελεσματικότητα των λειτουργιών back office και στήριξης εργασιών,
  • βελτιστοποιούν τις μεθόδους λογιστικής παρακολούθησης, διαχείρισης κινδύνων, ελέγχων και κανονιστικής συμμόρφωσης, και
  • καθιστούν τον πελάτη κυρίαρχο, να συναλλάσσεται από όπου βρίσκεται, όποτε επιλέγει και σε όποιο προϊόν ή υπηρεσία προτιμά, χωρίς να επισκεφθεί υποκατάστημα της τράπεζας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάζονται αυτή τη στιγμή

Διατροφή συζύγου και παιδιού: Πώς καθορίζονται τα ποσά μετά το διαζύγιο

Τι χρήματα διεκδικεί η Εθνική Ελλάδος στο EuroBasket 2025 - Όλα τα ποσά

Airbnb: Ποιοι απειλούνται με πρόστιμο 5.000 ευρώ μετά την 1η Οκτωβρίου

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider