Συγκοινωνίες: «Κλειδώνει» σε υπεραστικά ΚΤΕΛ – Tουριστικά γραφεία σύμβαση 400 εκατ. σε Ανατολική – Δυτική Αττική

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Συγκοινωνίες: «Κλειδώνει» σε υπεραστικά ΚΤΕΛ – Tουριστικά γραφεία σύμβαση 400 εκατ. σε Ανατολική – Δυτική Αττική
Στο μόνο ενδιαφερόμενο σχήμα Ένωση Υπεραστικών ΚΤΕΛ Άργους, Θήβας, Κορίνθου, Μαγνησίας, Σαλαμίνας, Χανίων – Εταιρειών Smile Acadimos, Μαρουλης Τραβελ» καταλήγει από τον ΟΑΣΑ η 8ετούς διάρκειας σύμβαση για κάλυψη 63 γραμμών με πάνω από 210 λεωφορεία στο Λεκανοπέδιο. Προς αντικατάσταση των... ΚΤΕΛ Αττικής.

«Κλειδώνει» κατά τα φαινόμενα στο σχήμα «Ένωση Υπεραστικών ΚΤΕΛ Άργους, Θήβας, Κορίνθου, Μαγνησίας, Σαλαμίνας, Χανίων – Εταιρειών Smile Acadimos, Μαρουλης Τραβελ», η σύμβαση με τίτλο ««Παροχή Υπηρεσιών Επιβατικών Μεταφορών με Αστικά Λεωφορεία στην Ανατολική και Δυτική Αττική», αρχικού ύψους 400 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ), για διάρκεια 8 ετών.

Σύμφωνα με πρόσφατη απόφαση (6 Μαρτίου 2024) του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας) εγκρίθηκε το υποβληθέν 2ο πρακτικό της επιτροπής διενέργειας ηλεκτρονικού διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού για την ανάθεση της παραπάνω σύμβασης στο κοινό σχήμα που αποτελείται από κοινοπραξία εταιρειών ΚΤΕΛ και τουριστικών γραφείων (Maroulis travel και Panolympia - Smile Acadimos) και θα κληθεί να αντικαταστήσει τις υπηρεσίες που ακόμη παρέχουν τα ΚΤΕΛ Αττικής, ενισχύοντας το μεταφορικό έργο και τις αστικές συγκοινωνίες σε 63 λεωφορειακές γραμμές και με περίπου 211 λεωφορεία.

Ο ανάδοχος θα πληρώνεται με 2,339 ευρώ / οχηματο-χιλιόμετρο (πλέον ΦΠΑ) και για τα δύο τμήματα, επιχειρώντας την λεωφορειακή κάλυψη αυτών των περιοχών του λεκανοπεδίου όπου «περίσσευαν» τα παράπονα του επιβατικού κοινού. Προφανώς βέβαια, θα πρέπει να γίνει έλεγχος από το Ελεγκτικός Συνέδριο, να δοθεί το «ΟΚ από τη Βουλή και να υπογραφεί η σχετική σύμβαση προσεχώς μέσα στους επόμενους μήνες.

Τα δύο τμήματα, οι 63 γραμμές, τα πάνω από 210 λεωφορεία

Όπως αρκετές φορές έχει αναδείξει το insider.gr, η σύμβαση αυτή, για την οποία ο αρχικός διαγωνισμός ακυρώθηκε και έγινε εκ νέου, περιλαμβάνει δύο τμήματα. Το Τμήμα Α περιλαμβάνει 25 Λεωφορειακές Γραμμές της Ανατολικής Αττικής για την λειτουργία των οποίων προγραμματίζονται 1.188 δρομολόγια (κατά τις τυπικές καθημερινές ημέρες) και απαιτούνται 96 οχήματα (εκ των οποίων τα 61 πρέπει να είναι 12 μέτρων, τα 30 να είναι 18 μέτρων και τα 5 να είναι 8 μέτρων). Το σύνολο των οχηματο-χιλιομέτρων που θα εκτελούνται ετησίως θα ανέρχεται σε 9.564.731,35. Το κόστος του έχει εκτιμηθεί στα 188,4 εκατ. ευρώ. Ο δεύτερος έχει κοστολογηθεί στα 197,1 εκατ. ευρώ. Το Τμήμα Β περιλαμβάνει 38 Λεωφορειακές Γραμμές της Δυτικής Αττικής για την λειτουργία των οποίων προγραμματίζονται 1.757 δρομολόγια (κατά τις τυπικές καθημερινές ημέρες) και απαιτούνται 115 οχήματα (εκ των οποίων τα 112 πρέπει να είναι 12 μέτρων και τα 3 να είναι 8 μέτρων). Το σύνολο των οχηματο-χιλιομέτρων που θα εκτελούνται ετησίως θα είναι 9.971.214,21.

Με την εκκίνηση της εν λόγω σύμβασης σταματάει το καθεστώς της επέκτασης των συμβάσεων με τα ΚΤΕΛ Αττικής, το οποίο είχε ξεκινήσει από τον Οκτώβριο του 2020 ως απευθείας ανάθεση λόγω μέτρων εκτάκτων ανάγκης καθώς είχε ξεσπάσει η πανδημία του κορονοϊού και έχει ανανεωθεί αρκετές φορές παρά τις ενστάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Ε.Σ.) που πολλές φορές είχε κάνει λόγο για μοντέλο που παραπέμπει σε απευθείας ανάθεση διαρκείας.

Το αντικείμενο του έργου

Σύμφωνα με την αρχική προκήρυξη, μεταξύ άλλων, ο Ανάδοχος θα προβεί στην προμήθεια ή μίσθωση καινούργιων λεωφορείων αστικού τύπου, χαμηλού δαπέδου, ντιζελοκίνητων, κατηγορίας EURO VΙ ή νεότερης τεχνολογίας.

Συγκεκριμένα θα διαθέσει:

- κανονικά (διαξονικά) λεωφορεία, μήκους περίπου 12 m, μεταφορικής ικανότητας μέχρι περίπου 90 επιβατών (καθήμενοι και όρθιοι), με τρεις πόρτες,

- αρθρωτά (με ρυμουλκό) λεωφορεία, μήκους περίπου 18 m, μεταφορικής ικανότητας μέχρι περίπου 150 επιβατών (καθήμενοι και όρθιοι), με τέσσερις πόρτες,

- midi λεωφορεία, μήκους περίπου 8 μέτρων, μεταφορικής ικανότητας μέχρι περίπου 50 επιβατών (καθήμενοι και όρθιοι), με δύο πόρτες, στην εγκατάσταση

- λειτουργία αμαξοστασίου μέχρι την λήξη του πρώτου έτους από την υπογραφή της Σύμβασης, για την στάθμευση, φύλαξη, συντήρηση και καθαρισμό των λεωφορείων, στην πλήρη συντήρηση (τακτική, προληπτική, έκτακτη) περιλαμβανομένων των υλικών και της εργασίας.

- εγκατάσταση ειδικού εξοπλισμού και εξασφάλιση με δική του ευθύνη και δαπάνες της πλήρους λειτουργίας των συστημάτων: Τηλεματικής, Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ).

Σημειώνεται ότι ο ανάδοχος θα πρέπει να εξασφαλίσει αριθμό εφεδρικών λεωφορείων ίσο με το 10% των απαιτούμενων από τον προγραμματισμό του ΟΑΣΑ για την διασφάλιση της διαθεσιμότητας των οχημάτων ανεξαρτήτως πιθανών βλαβών ή συντηρήσεων (συνεπώς απαιτούνται 87 + 9 για το Τμήμα Α και 105 + 10 για το Τμήμα Β). Όλα τα λεωφορεία πρέπει να είναι άριστης ποιότητας, χωρίς βλάβες ή ελαττώματα, σύμφωνα με όσα ορίζονται στις προδιαγραφές, όσον αφορά την προέλευση, την ποιότητα, τις διαστάσεις, το σχήμα, το χρωματισμό, και τέλος την εμφάνιση τους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider