FlyOver Θεσσαλονίκης: Η «παρουσίαση» του οδικού ΣΔΙΤ των 370 εκατ. ευρώ και η εκκίνηση των εργασιών

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
FlyOver Θεσσαλονίκης: Η «παρουσίαση» του οδικού ΣΔΙΤ των 370 εκατ. ευρώ και η εκκίνηση των εργασιών
Ξεκινούν σύντομα οι εργασίες για την κατασκευή του οδικού έργου από τις ΑΒΑΞ – Mytilineos. Τα οφέλη για την πόλη, χωρίς διόδια για τους πολίτες.

Ξεκινούν σε σύντομο χρονικό διάστημα οι εργασίες για την κατασκευή ενός σημαντικού οδικό έργου στη Θεσσαλονίκη. Πλέον, έχουν εισέλθει στην τελική ευθεία οι διαδικασίες για να «πάρουν μπρος τα εργοτάξια» του FlyOver, της ανατολικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης (FlyOver), ύψους 370 εκατ. ευρώ περίπου, θα κατασκευαστεί από την κοινοπραξία ΑΒΑΞΜυτιληναίος, με 50% - 50%, μέσω ΣΔΙΤ. Όπως την περασμένη Πέμπτη ανέδειξε η στήλη BackStory, για σήμερα έχει προγραμματιστεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η «παρουσίαση» του project, «Αναβάθμιση της Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης μέσω σύμπραξης Δημοσίου & Ιδιωτικού Τομέα (Flyover, στο ξενοδοχείο Porto Palace στη Θεσσαλονίκη. Οι χρήστες του δρόμου δεν θα πληρώνουν διόδια, καθώς πρόκειται για σύμβαση ΣΔΙΤ που προβλέπει πως η αποπληρωμή του έργου θα γίνεται με πληρωμές διαθεσιμότητας.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, ένα πρωτοποριακό έργο μήκους 13 χιλιομέτρων, με 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα εναέριας οδού, δηλαδή συνεχόμενης γέφυρας «Flyover», 10 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες, με τέσσερις λωρίδες, δύο ανά κατεύθυνση, συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), που θα αποσυμφορήσει την υφιστάμενη Περιφερειακή, η οποία εφεξής θα έχει πιο τοπικά - πιο αστικά χαρακτηριστικά. Σημειώνεται, επίσης, πως πρόκειται για ένα από τα πρώτα οδικά έργα ΣΔΙΤ που θα κατασκευασθούν στη χώρα (έπονται του ΒΟΑΚ το ΣΔΙΤ και αυτό στην Πελοπόννησο) και ένα από τα μεγαλύτερα υπό κατασκευή έργα στη Θεσσαλονίκη τα επόμενα χρόνια. Μπορεί (και) το FlyOver να έμπλεξε με προσφυγές μια φορά πάντως, η πολιτική ηγεσία του υπ. Υποδομών & Μεταφορών ολοένα και πύκνωνε δράσεις για την προώθηση του έργου και την επίλυση των προβλημάτων – οχλήσεων που πάντα τέτοιου μεγέθους εργοτάξια προκαλούν. Η εκκίνηση των έργων θα επιφέρει και τα πρώτα μέτρα για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού φόρτου που εκτιμάται ότι θα επιφέρει.

Όσον αφορά τις δικαστικές εμπλοκές, το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής που είχαν καταθέσει οι κάτοικοι από την περιοχή Κωνσταντινοπολίτικα κατά της απόφασης υλοτόμησης του δασαρχείου Θεσσαλονίκης, ενώ στις 13 Δεκεμβρίου θα συζητηθεί η αίτηση ακύρωσης που έχουν καταθέσει οι κάτοικοι για τον ίδιο λόγο.

Αλλάζει το τοπίο στις μετακινήσεις

Σημαντική είναι η αλλαγή που θα επέλθει στις μετακινήσεις, καθώς η πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, από την Ευκαρπία ως την Καλαμαριά, θα γίνεται πολύ πιο εύκολα.

Παράλληλα εξασφαλίζεται:

  • Γρήγορη και ασφαλής πρόσβαση από και προς τους πιο κρίσιμους προορισμούς, όπως ΠΑΘΕ, Εγνατία Οδό, Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και Χαλκιδική.
  • Πολύ πιο εύκολη πρόσβαση στη Θεσσαλονίκη από τις γειτονικές πόλεις, όπως τις Σέρρες, τα Γιαννιτσά, το Κιλκίς, την Κατερίνη.

Το Flyover θα έχει άμεση επίδραση στην καθημερινότητα της πόλης, εξυπηρετώντας 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση, προσφέροντας στους οδηγούς μετακινήσεις σε πιο σταθερούς χρόνους και με οικονομία. Αρκεί να αναφερθεί ότι η δυνατότητα του σημερινού δρόμου είναι 5.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση, ενώ το 2030 εκτιμάται ότι θα είναι 7.500 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση.

Τα οφέλη του έργου για όλη την πόλη

Η ολοκλήρωση του έργου της Περιφερειακής, μαζί με το Μετρό της Θεσσαλονίκης που θα δοθεί σε λειτουργία σε περίπου έναν χρόνο, πρόκειται να συμβάλλουν καταλυτικά στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, ώστε αυτή να αποκτήσει ένα νέο, σύγχρονο πρόσωπο.

Ο οδικός άξονας υψηλών προδιαγραφών θα επιτρέπει την ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού της Θεσσαλονίκης εξασφαλίζοντας τα εξής οφέλη:

  • Αύξηση της οδικής ασφάλειας, λόγω της μείωσης του αριθμού ατυχημάτων (θανατηφόρα ατυχήματα).
  • Περιβαλλοντική αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης με τη μείωση του όγκου των κυκλοφορούντων οχημάτων εντός του κέντρου της Θεσσαλονίκης και αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων που ακολουθούν διαδρομές εκτός κέντρου.
  • Βελτίωση στο προσφερόμενο τουριστικό προϊόν της Βόρειας Ελλάδας, καθώς σήμερα δεν είναι ικανοποιητική η προσβασιμότητα στο Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και στους τουριστικούς προορισμούς της Χαλκιδικής, ιδίως κατά τις περιόδους αιχμής.
  • Δραστική μείωση του χρόνου και του κόστους μεταφορών και αύξηση της ανταγωνιστικότητας ιδίως του δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα της οικονομίας του Μητροπολιτικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.

Εκτιμάται ότι, κατά την περίοδο κατασκευής διάρκειας 4 ετών θα απασχοληθούν περισσότεροι από 1.000 εργαζόμενοι.

Το σχήμα ΑΒΑΞ - Mytilineos

Υπενθυμίζεται ότι, ανάδοχος του έργου είναι η ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΒΑΞ Α.Ε. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. η οποία θα έχει την υποχρέωση της κατασκευής, της λειτουργίας και συντήρησης του έργου με συνολική διάρκεια Σύμβασης Σύμπραξης τα 30 έτη. Ο όμιλος ΑΒΑΞ βέβαια έχει μεγάλη παρουσία σε οδικές παραχωρήσεις (Ολυμπία Οδός, Αυτοκινητόδρομους Αιγαίου, κυρίως Αττική Οδός κ.α.), πλέον συμμετοχή σε οδικά ΣΔΙΤ αλλά και σε δημόσια έργα υλοποίησης αυτοκινητόδρομων (π.χ. πρόσφατα και το Μπράλος – Άμφισσα). Για τον όμιλο Mytilineos – ΜΕΤΚΑ, μετά την αναμενόμενη υλοποίηση του συνόλου του οδικού άξονα Ακτιο – Αμβρακία, αποτελεί «είσοδο» σε ΣΔΙΤ/Παραχωρήσεις, ενώ ως γνωστόν το γκρουπ έχει αναλάβει και το δημόσιο έργο Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών, σχεδόν 200 εκατ. ευρώ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΤΑΙΠΕΔ – PPF: Ωριμάζει έργα €2,75 δισ. με περιβαλλοντικό αποτύπωμα - «Κάλεσμα» σε κατασκευαστές

Χριστουγεννιάτικος μποναμάς με επιταγή ακρίβειας - Όλες οι παροχές που θα δοθούν μέχρι το τέλος του έτους

Ενέργεια: Πώς θα ξεκλειδώσουν νέες «πράσινες» επενδύσεις - «Κόφτης» στην παραγωγή φωτοβολταϊκών

gazzetta
gazzetta reader insider insider