Αύξηση των καταναλωτικών δαπανών σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Αύξηση των καταναλωτικών δαπανών σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική
Το κοινωνικό εμπόριο προβλέπεται ότι θα ξεπεράσει τα 30 δισ. δολ. σε πωλήσεις για το 2023, αντιπροσωπεύοντας το 20% των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως, με το 75% των εμπόρων να χρησιμοποιεί ήδη τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους.

Σημαντική αύξηση των καταναλωτικών δαπανών σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, διαπιστώνει έκθεση της N2Growth. Αναλυτικότερα, οι καταναλωτικές δαπάνες στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική (ΕΜΕΑ) ανήλθαν κατά μέσο όρο στα 1,556 τρισ. ευρώ από το 1995 έως το 2022.

Όπως σημειώνεται στην έκθεση, λόγω του αυξανόμενου πληθωρισμού, η παγκόσμια αγορά του λιανικού εμπορίου προβλέπεται ότι θα αυξηθεί κατά 5% σε δολάρια ΗΠΑ για το 2023, ενώ τα κέρδη των καταστημάτων λιανικής πώλησης θα αποδυναμωθούν λόγω των μειωμένων πωλήσεων σε συνδυασμό με το αυξανόμενο κόστος.

Το κοινωνικό εμπόριο προβλέπεται ότι θα ξεπεράσει τα 30 δισ. δολ. σε πωλήσεις για το 2023, αντιπροσωπεύοντας το 20% των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως, με το 75% των εμπόρων να χρησιμοποιεί ήδη τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους.

Από τα συμπεράσματα της έκθεσης προκύπτει ότι το omnichannel κυριαρχεί στις πωλήσεις των Ταχέως Κινούμενων Καταναλωτικών Αγαθών(FMCG). Συγκεκριμένα, το 86% των αγοραστών πραγματοποιεί τις αγορές του τόσο σε φυσικά καταστήματα όσο και διαδικτυακά, ενώ το 14% ψωνίζει αποκλειστικά σε φυσικά καταστήματα. Λιγότερο από το 1% των καταναλωτών ψωνίζει αποκλειστικά μέσα από το διαδίκτυο.

Την ίδια στιγμή ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές αγκαλιάζουν τα Direct-to-Consumer (DTC) brands. Μάλιστα, το 23% των καταναλωτών υποστηρίζει ότι τα κανάλια DTC προσφέρουν προϊόντα καλύτερης ποιότητας.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι τα δεδομένα και η τεχνητή νοημοσύνη καθοδηγούν, σύμφωνα με την έκθεση της N2Growth, το λιανικό εμπόριο. Στο πλαίσιο αυτό, η αξιοποίηση των δεδομένων και της τεχνητής νοημοσύνης για την ικανοποίηση των υψηλών απαιτήσεων και προσδοκιών των πελατών επιτυγχάνεται μέσα από την καλύτερη διαχείριση των δεδομένων, την ανάλυση των τάσεων της αγοράς, τη βελτιστοποίηση των τιμών βάσει ανταγωνισμού και την επένδυση σε νέες τεχνολογίες.

Η έρευνα ανέδειξε επίσης νέα δεδομένα στο θέμα των πληρωμών χωρίς μετρητά, αφού περισσότεροι από 529 εκατ. άνθρωποι που ζουν στον Ενιαίο Χώρο Πληρωμών σε ευρώ (SEPA) πραγματοποιούν περίπου 146 δισ. ηλεκτρονικές πληρωμές κάθε χρόνο.

Σύμφωνα με την έκθεση της N2Growth, οι γυναίκες, συνολικά, που αποτελούν περισσότερο από το μισό του πληθυσμού των ΗΠΑ, ελέγχουν ή επηρεάζουν το 85% των καταναλωτικών δαπανών.

Επίσης, οι καταναλωτές πιστεύουν ότι οι επιχειρήσεις δεν κάνουν αρκετά για να αντιμετωπίσουν κοινωνικά ζητήματα, όπως η κλιματική αλλαγή (52%), οι οικονομικές ανισότητες (49%), η επανεκπαίδευση του εργατικού δυναμικού (46%) και η αξιόπιστη ενημέρωση (42%).

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΟΔΔΗΧ: Επανέκδοση ομολόγου 4,25% για την άντληση 200 εκατ. ευρώ

Αναβαθμίζει τις ελληνικές τράπεζες η Fitch Ratings

Σούπερ μάρκετ: Τι έδειξε η σύγκριση τιμών με άλλες ευρωπαϊκές χώρες

gazzetta
gazzetta reader insider insider