Αναψυκτικά – Παγωτά - Μπύρα: Οι καλοκαιρινές απολαύσεις γίνονται πιο ακριβές – Σε άνοδο και η ιδιωτική ετικέτα

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Αναψυκτικά – Παγωτά - Μπύρα: Οι καλοκαιρινές απολαύσεις γίνονται πιο ακριβές – Σε άνοδο και η ιδιωτική ετικέτα
Πόσο πιο ακριβά είναι τα αναψυκτικά, οι μπύρες και τα παγωτά σε σχέση με πέρυσι. Τι συμβαίνει με τις ιδιωτικές ετικέτες σε κάθε κατηγορία.

Τουλάχιστον 10% πιο ακριβά σε σχέση με πέρυσι είναι τα αναψυκτικά, τα παγωτά και οι μπύρες που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ και άλλα καταστήματα του λιανεμπορίου, με αποτέλεσμα οι συγκεκριμένες κατηγορίες να εμφανίζουν σημαντική ανάπτυξη σε όρους αξίας, αλλά μικρότερη αύξηση ή ακόμη και μείωση σε όρους όγκου. Ακόμη υψηλότερες είναι οι ανατιμήσεις στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία όπως αυξάνουν τα μερίδια αγοράς καθώς παραμένουν φθηνότερα από τα επώνυμα.

Τα στοιχεία του πρώτου πενταμήνου του 2023 από το οργανωμένο λιανεμπόριο, αν και δεν περιλαμβάνουν τους καλοκαιρινούς μήνες που η ζήτηση για παγωτά, αναψυκτικά και μπύρες εκτινάσσεται, είναι αποκαλυπτικά.

Αυξήσεις 11% στα αναψυκτικά

Η τιμή ανά μονάδα προϊόντος αναψυκτικού το διάστημα Ιανουαρίου – Μαΐου 2023 κατέγραψε αύξηση 11%, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ το συγκεκριμένο διάστημα να αυξηθούν κατά 14,6% σε σχέση με πέρυσι ξεπερνώντας τα 77,7 εκατ. ευρώ. Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 3,2% στο πεντάμηνο του 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας η αύξηση ανά μονάδα προϊόντος ήταν ακόμη υψηλότερη, όπως τάξης του 21,9%, κλείνοντας τη ψαλίδα τιμής με τα επώνυμα προϊόντα με αποτέλεσμα να μειωθεί ο όγκος πωλήσεων να μειωθεί κατά 7,9% σε σχέση με πέρυσι, ενώ η αξία των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 12,1%.

Μεγαλύτερες ανατιμήσεις στα παγωτά

Ακόμη μεγαλύτερες ήταν το πρώτο πεντάμηνο του έτους οι ανατιμήσεις στα παγωτά, με την μέση τιμή ανά μονάδα προϊόντος να εμφανίζεται αυξημένη κατά 13,8% σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Οι μετρήσεις αυτές που προέρχονται από τα σουπερμάρκετ βρίσκονται σε αντιστοιχία με τα στοιχεία όπως ΕΛΣΤΑΤ που δείχνουν μια αύξηση όπως τάξης του 11% στο σύνολο όπως αγοράς παγωτών.

Οι πωλήσεις επώνυμων παγωτών στα σούπερ μάρκετ το πρώτο πεντάμηνο του έτους έφτασαν 14,2 εκατ. ευρώ σημειώνοντας πτώση 1%, καθώς ο όγκος μειώθηκε κατά 13%, βέβαια σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε και ο καιρός του συγκεκριμένους μήνες. Και στα παγωτά παρατηρούνται υψηλότερες ανατιμήσεις στην ιδιωτική ετικέτα, σε ποσοστό 16,1% στο πρώτο πεντάμηνο του 2023, με όπως πωλήσεις να καταγράφουν αύξηση 2,5%. Όπως φαίνεται η ιδιωτική ετικέτα στα παγωτά κερδίζει συνεχώς έδαφος, σε αντίθεση με τα αναψυκτικά όπου κυριαρχεί η Coca-Cola.

Αύξηση πωλήσεων, μείωση όγκου για την μπύρα

Αυξημένες κατά 6,4% ήταν το πρώτο εξάμηνο του έτους και οι πωλήσεις μπύρας στο λιανεμπόριο, φτάνοντας τα 162 εκατ. ευρώ γεγονός το οποίο αποδίδεται εξ ολοκλήρου σχεδόν στις ανατιμήσεις καθώς οι όγκοι πωλήσεων έχουν υποχωρήσει κατά 3,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Αξίζει να σημειωθεί πάντως πως το συγκεκριμένο προϊόν εμφανίζει πολύ υψηλές πωλήσεις στον κλάδο της εστίασης, με το σύνολο της αγοράς να είναι πολύ δύσκολο να μετρηθεί.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

«Φουλάρει τις μηχανές» το ΤΑΙΠΕΔ για την Αττική Οδό – Το ορόσημο της ΔΕΘ

Ενέργεια: «Κλειδώνει» τον Νοέμβριο το δεύτερο κύμα μονάδων αποθήκευσης

Μονάδες Αποβλήτων: Τι «τρέχει» με 2 διαγωνισμούς 450 εκατ. ευρώ στην Κεντρική Μακεδονία (Θεσσαλονίκη) – Ο ισχυρός ανταγωνισμός

gazzetta
gazzetta reader insider insider