ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος, ΑΒΑΞ, Intrakat «χτυπούν» οδικό έργο αξίας 445 εκατ. ευρώ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος, ΑΒΑΞ, Intrakat «χτυπούν» οδικό έργο αξίας 445 εκατ. ευρώ
Έργα
Στην κυρίως φάση διαγωνισμού για την κατασκευή ενός μεγάλου οδικού έργου, μέσω ΣΔΙΤ, στη Βόρεια Ελλάδα προχωρούν οι ισχυροί όμιλοι – διεκδικητές. Ποιο είναι το project. Ποιο άλλο έργο διεκδικούν οι ίδιοι ακριβώς «μνηστήρες».

Στην κυρίως φάση του διαγωνισμού για την κατασκευή ενός μεγάλου οδικού έργου, μέσω ΣΔΙΤ, αξίας περίπου 445 εκατ. ευρώ, στη Βόρεια Ελλάδα προχωρούν όλοι οι ισχυροί όμιλοι – διεκδικητές.

Ειδικότερα, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, η ΑΒΑΞ και η INTRAKAT «περνούν» στη Β’ φάση του διαγωνισμού, με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, για την επιλογή Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας με Σ.Δ.Ι.Τ.». Η διάρκεια της σύμπραξης θα ανέρχεται κατά μέγιστο σε τριάντα (30) έτη (3 έτη κατασκευαστική περίοδος και 27 έτη συντήρησης και λειτουργίας). Η διάρκεια της σύμπραξης θα οριστικοποιηθεί κατά το Στάδιο Β.Ι (διάλογος) της διαδικασίας ανάθεσης.

Συνοπτικά ο ιδιώτης φορέας θα αναλάβει: Α) Τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων: — Μαυροβούνι – Έδεσσα (συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης του τμήματος με τον ισόπεδο κόμβο της περιφερειακής — οδού Έδεσσας), Α/Κ Μαυροβουνίου Α/Κ Ριζαρίου 9,423 χλμ. — Παράκαμψη Γιαννιτσών Α/Κ Γιαννιτσών , Α/Κ Παραλίμνης 8,913 χλμ. — Παράκαμψη Χαλκηδόνας , Α/Κ Χαλκηδόνας , Α/Κ Ελεούσας 6,340 χλμ. Β) Τη λειτουργία, συντήρηση, χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας συνολικού μήκους περίπου 52,326 χιλιομέτρων και όσα επιπλέον τμήματα συμπεριλαμβάνονται στο προαναφερθέν τμήμα Α.

Οι ίδιοι «παίκτες» και σε οδικό ΣΔΙΤ αξίας 248 εκατ. ευρώ

Να υπενθυμίσουμε ότι με πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, οι 4 ίδιοι «μνηστήρες» προκρίθηκαν στην επόμενη φάση κι ενός άλλου οδικού έργου που θα υλοποιηθεί στη Β. Ελλάδα, επίσης μέσω ΣΔΙΤ, αξίας 248 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το έργο «ΚΑΘΕΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΔΡΑΜΑ – ΑΜΦΙΠΟΛΗ (ΠΑΛΑΙΟΚΩΜΗ) με Σ.Δ.Ι.Τ.», που αφορά στην αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ. Συγκεκριμένα, η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ. και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ. νέων τμημάτων. Τα κύρια χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν την αναβάθμιση της κύριας αρτηρίας, την κατασκευή δύο νέων τμημάτων και τη σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους.

Αυτά τα έργα αναμένεται να αναβαθμίσουν τις οδικές υποδομές και την ασφάλεια σε περιοχές της Βορείου Ελλάδος. Στο υπουργείο εκτιμούν ότι οι δύο σύγχρονοι οδικοί άξονες θα προσφέρουν στους κατοίκους οικονομικές μετακινήσεις και με τη μέγιστη ασφάλεια.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σιδηρόδρομος: Μεγαλώνει η συνεισφορά του Ταμείου Ανάκαμψης στο «βόρειο» ΣΔΙΤ ανάταξης 300 εκατ. λόγω... κόστους

Ρεύμα: Παρατείνει το ΥΠΕΝ το «δίχτυ προστασίας» έως τον Σεπτέμβριο – Στον «πάγο» οι ρήτρες αναπροσαρμογής

Εφορία: Με ένα κλικ η χορήγηση 20 βεβαιώσεων – Τι αλλάζει από την επόμενη εβδομάδα

gazzetta
gazzetta reader insider insider