ΙΑΤΑ: Το 2023 η επιστροφή στα κέρδη για τις αεροπορικές εταιρείες

Newsroom
Μοιράσου το
ΙΑΤΑ: Το 2023 η επιστροφή στα κέρδη για τις αεροπορικές εταιρείες
Οι ζημιές του κλάδου για το 2022 θα φτάσουν τα 6,9 δισ. δολάρια

Από το 2023 θα γίνει η επιστροφή των αεροπορικών εταιρειών σε κερδοφορία, μετά από από το πλήγμα που επέφερε στον κλάδο η πανδημία του κορονοϊού, όπως ανακοίνωσε την Τρίτη η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ).

Οι αεροπορικές εταιρίες έχασαν δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια το 2020 και το 2021 λόγω της πανδημίας, αλλά τα αεροπορικά ταξίδι ανέκαμψαν εν μέρει και κάποια αεροδρόμια πασχίζουν να τα βγάλουν πέρα.

Η IATA αναμένει τώρα καθαρά κέρδη 4,7 δισ. δολαρίων για τον κλάδο την επόμενη χρονιά, ενώ πάνω από 4 δισ. επιβάτες να αναμένεται να ταξιδέψουν. Η ένωση είχε ήδη δηλώσει ότι τα κέρδη το 2023 ήταν «εφικτά». Για το 2022, η IATA αναθεώρησε προς τα κάτω την πρόβλεψή της για τις ζημίες στη βιομηχανία σε 6,9 δισε δολάρια από 9,7 δισ. δολάρια.

«Είναι ένα τεράστιο επίτευγμα λαμβάνοντας υπόψιν το μέγεθος της χρηματοοικονομικής και οικονομικής ζημιάς που προκλήθηκε από τους περιορισμούς για την πανδημία που επέβαλαν οι κυβερνήσεις», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της IATA Γουίλι Γουόλς. Ωστόσο, ο ίδιος προειδοποίησε ότι πολλές αεροπορικές εταιρίες θα συνεχίσουν να δυσκολεύονται την επόμενη χρονιά, επικαλούμενος μεταξύ άλλων τα ρυθμιστικά πλαίσια, το υψηλό κόστος και την έλλειψη συνοχής στις κυβερνητικές πολιτικές.

Η IATA ανέφερε ότι η πρόβλεψή της βασίζεται σε σταδιακό εκ νέου άνοιγμα της Κίνας στα ταξίδια από το εξωτερικό και τη χαλάρωση των εγχώριων περιορισμών για την COVID. Εάν δεν συμβεί αυτό, η κερδοφορία των αεροπορικών εταιριών θα επηρεαστεί. Ένας ακόμα κίνδυνος για τις προοπτικές του 2023 είναι το να διολισθήσουν σε ύφεση ορισμένες οικονομίες, σύμφωνα με την ένωση.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ντίμον (JP Morgan): Μια ήπια έως μεγάλη ύφεση είναι πιθανή το 2023

Λέιν (ΕΚΤ): Τα επιτόκια να αυξηθούν «πολλές φορές» για να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός