Καραγιάννης: Στα τέλη του 2022 ξεκινά η διαγωνιστική διαδικασία για το «Αργοστόλι – Πόρος»

Newsroom
Μοιράσου το
Καραγιάννης: Στα τέλη του 2022 ξεκινά η διαγωνιστική διαδικασία για το «Αργοστόλι – Πόρος»
«Οι μετακινήσεις θα είναι ταχύτερες, έως και 20% του σημερινού χρόνου, κυρίως, όμως, θα είναι πιο ασφαλείς» δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών.

Ο διαγωνισμός για το έργο «Βελτίωση του Οδικού άξονα Αργοστόλι – Πόρος» με προϋπολογισμό 55 εκατ. ευρώ αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2022, ενώ ήδη έχει επιτευχθεί σημαντική μελετητική ωρίμανση.

Για το έργο ενημερώθηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από τον υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, στο πλαίσιο της επίσκεψης στην Κεφαλονιά, σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου.

Όπως σημείωσε ο κ. Καραγιάννης: «Πρόκειται για μία σημαντική ημέρα για την Κεφαλονιά καθώς ένα αίτημα ετών της τοπικής κοινωνίας, η αναβάθμιση της οδικής σύνδεσης “Αργοστόλι - Πόρος” ξεκινά. Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αντιληφθήκαμε από την πρώτη στιγμή ότι ο δρόμος που συνδέει το λιμάνι του νησιού με το Αργοστόλι χρειαζόταν την παρέμβασή μας προκειμένου να μπορέσει να ανταποκριθεί στον ρόλο του και στις αυξημένες ανάγκες μετακίνησης.

Με ταχύτατους ρυθμούς χαρακτηρίσαμε το έργο προϋπολογισμού 55 εκατ. ευρώ, Εθνικού Επιπέδου με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή,, το ωριμάσαμε μελετητικά και έως το τέλος του 2022 θα προκηρύξουμε τον διαγωνισμό, για να ξεκινήσει στη συνέχεια η κατασκευή του.

Η Κεφαλονιά, οι κάτοικοι του νησιού και οι επισκέπτες της, θα έχουν στη διάθεσή τους έναν σύγχρονο δρόμο. Οι μετακινήσεις θα είναι ταχύτερες, έως και 20% του σημερινού χρόνου, κυρίως, όμως, θα είναι πιο ασφαλείς. Λαμβάνουμε, επιπλέον, μέριμνα ώστε να ενισχύσουμε την ανθεκτικότητα της οδού σε περίπτωση έντονων καιρικών φαινομένων που στο παρελθόν έχουν “πληγώσει” το νησί.

Αποδεικνύουμε με έργα στους κατοίκους της Κεφαλονιάς ότι η Πολιτεία και η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι δίπλα τους και προχωρά σε όλες εκείνες τις πρωτοβουλίες που εξασφαλίζουν την ευημερία του τόπου».

Ο χρονικός ορίζοντας υλοποίησης είναι τα τρία χρόνια, συμπεριλαμβανομένου του χρόνου της διαγωνιστικής διαδικασίας μέχρι την υπογραφή της σύμβασης.

Οφέλη

Η οδός διέρχεται μέσα από πληθώρα οικισμών (Τραυλιάτα, Περατάτα, Βλαχάτα, Πλατειές, Βαλεριάνο, Πάστρα, Αγία Ειρήνη, Τζανάτα) και έχει χαρακτηριστικά που μεταβάλλονται σημαντικά ανά τμήματα. Αυτό έχει ως συνέπεια, η μέση ταχύτητα να μην υπερβαίνει τα 50χλμ/ώρα χωρίς να υπάρχει δυνατότητα προσπέρασης, με συνέπεια αυξημένη επικινδυνότητα και χρόνο διαδρομής που φθάνει τη μία ώρα.

Με τη κατασκευή του έργου επιτυγχάνεται:

  • Η αύξηση της οδικής ασφάλειας με την παροχή δυνατότητας ασφαλούς προσπέρασης σε ποσοστό άνω του 20% σε κάθε κατεύθυνση κυκλοφορίας ομαλά ισοκατανεμημένο κατά μήκος της διαδρομής, τη λήψη μέτρων πρόληψης των ατυχημάτων εντός και εκτός οικισμών και την εφαρμογή αντιολισθηρού ασφαλτικού τάπητα σε όλο το μήκος.
  • Η μείωση του συνολικού χρόνου διαδρομής κατά 20% περίπου λόγω των διαθέσιμων μηκών προσπέρασης 7χλμ περίπου σε κάθε κατεύθυνση κυκλοφορίας.
  • Η ενίσχυση της ανθεκτικότητας της οδού σε περίπτωση έντονων βροχοπτώσεων τύπου Ιανού με την αντικατάσταση του συνόλου των οχετών και την κατασκευή τοίχων αντιστήριξης.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατά μήκος της οδού προβλέπονται, μεταξύ άλλων, οι ακόλουθες εργασίες:

  • Τμήματα εντός οικισμών συνολικού μήκους 14χλμ: Ήπια μέτρα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας.
  • Τμήματα εκτός οικισμών με παρόδιες χρήσεις συνολικού μήκους 8χλμ: Βελτίωση της χάραξης και διαπλάτυνση της οδού.
  • Υπεραστικά τμήματα συνολικού μήκους 15χλμ: Βελτίωση της χάραξης και πρόβλεψη 3ης λωρίδας εναλλασσόμενης προσπέρασης με αύξηση του πλάτους της οδού.
  • Κατασκευή 12 ισόπεδων κόμβων στις κύριες συνδέσεις.
  • Κατασκευή νέας γέφυρας στην είσοδο του Πόρου για την ομαλή ροή της κυκλοφορίας.
  • Αντικατάσταση του συνόλου των 97 υφιστάμενων οχετών της οδού με νέους.
  • Αντιολιθηρή ασφαλτική στρώση κυκλοφορίας σε όλο το μήκος.
  • Τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας.

Λιμάνι Αργοστολίου

Στη συνέχεια ο κ. Καραγιάννης ενημέρωσε τον πρωθυπουργό για τις στοχευμένες δράσεις που υλοποιούνται στο λιμάνι του Αργοστολίου.

Οι παρεμβάσεις που γίνονται πρόκειται να αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών της πόλης του Αργοστολίου, να βελτιώσουν την εικόνα της περιοχής και να αναβαθμίσουν τις λιμενικές υποδομές.

Ειδικότερα, υλοποιούνται εργασίες για την αντιμετώπιση των ζημιών που προκλήθηκαν στο κεντρικό λιμάνι του Αργοστολίου και ταυτόχρονα αλλάζει η εικόνα συνολικά του παραλιακού μετώπου της πόλης.

Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2023.

Παράλληλα, γίνεται επικαιροποίηση του master plan του λιμανιού και προχωρά ο σχεδιασμός για την μετεγκατάσταση του εμπορικού κομματιού του λιμανιού από την πόλη. Το όφελος θα είναι η αποσυμφόρηση του αστικού ιστού από την κυκλοφορία μεγάλων οχημάτων και η αναβάθμιση της συνολικής εικόνας της πόλης. Επιπλέον, βελτιώνεται σημαντικά το επίπεδο της οδικής ασφάλειας.

Υπό μελέτη βρίσκεται η κατασκευή νέου εμπορικού προβλήτα στο ανατολικό τμήμα του λιμένα, στην περιοχή του Δραπάνου, ικανοποιώντας και το σχετικό αίτημα της Δημοτικής Αρχής για τη μεταφορά του εμπορικού τμήματος του λιμένα στο Δράπανο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Επίσκεψη Μητσοτάκη στην Κεφαλονιά - Μήνυμα για τις θετικές επιδόσεις της χώρας στον τουρισμό

Όλες οι ειδήσεις

14:27

Ιράν: Η πρόταση της ΕΕ για τα πυρηνικά «θα μπορούσε να γίνει αποδεκτή»

14:24

Mercedes - CATL: Deal 7,3 δισ. ευρώ στην ηλεκτροκίνηση - Δημιουργούν εργοστάσιο μπαταριών στην Ευρώπη

14:20

Γερμανία: Εντός του Σεπτεμβρίου τα προσαρμοσμένα εμβόλια κατά των παραλλαγών ΒΑ.1 και ΒΑ.5

14:15

Βρετανία: Η «κατάσταση ξηρασίας» φέρνει περιορισμούς στη χρήση νερού - Στέρεψε η πηγή του Τάμεση

13:59

Ισπανία: Σε ρεκόρ από το 1984 οι τιμές καταναλωτή τον Ιούλιο - Ανήλθαν στο 10,8%

13:45

Eurostat: Οι εμπορικές πτήσεις στην ΕΕ μειώθηκαν τον Ιούλιο, με εξαίρεση την Ελλάδα που αυξήθηκαν

13:35

Χατζηδάκης: Σε ποιους θα γίνει παραγραφή χρεών προς τον ΕΦΚΑ - Στην τελική ευθεία οι κύριες συντάξεις

13:33

Σταϊκούρας: Πότε θα πληρωθούν οι εκκρεμείς αιτήσεις Power Pass και Fuel Pass 2

13:26

Σε «παροξυσμό» Τσαβούσογλου και Ακάρ κατηγορούν την Ελλάδα για «επεκτατισμό»

13:12

H ΕΚΤΕΡ ανέλαβε έργο αξίας 1,22 εκατ. ευρώ στην Τζια

13:08

Αύξηση του δείκτη τιμών εκροών στη γεωργία-κτηνοτροφία τον Ιούνιο κατά 9,8%

13:07

Domino's: Έκλεισε και το τελευταίο κατάστημα στην Ιταλία

13:07

Γκουτέρες (ΟΗΕ) από Σεούλ: Θα στηρίξουμε πλήρως τις προσπάθειες για αποπυρηνικοποίηση της Β. Κορέας

12:59

Τσίπρας: Δεν αρκεί η απλή εναλλαγή στην εξουσία - «Πυρά» σε Μητσοτάκη

12:44

Έρευνα: Δεν σχετίζεται ο κορονοϊός με εμφάνιση σακχαρώδη διαβήτη στα παιδιά

12:32

Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών: Οδηγός για ασφαλείς διακοπές

12:24

Μπερλουσκόνι: Αν ψηφιστεί το προεδρικό σύστημα, ο Ματαρέλα πρέπει να παραιτηθεί

12:23

Τράπεζες: Ικανοποιητική επάρκεια κεφαλαίων παρά τη δραστική μείωση των κόκκινων δανείων

12:18

Ετήσια αύξηση 32,8% στις τιμές βιομηχανίας τον Ιούνιο

12:17

Langya: Τι αναφέρει ο ΕΟΔΥ για την ανίχνευση του νέου ιού στην Κίνα

12:11

Johnson & Johnson: Σταματάει την πώληση του ταλκ σε όλο τον κόσμο από το 2023

12:05

Πτώση στις τιμές των βασικών αγροτικών προϊόντων έως και 43%

11:48

Βενεζουέλα και Κολομβία ξαναρχίζουν τις διπλωματικές σχέσεις μετά από διακοπή τριών ετών

11:45

Πετρέλαιο: Ολοταχώς για εβδομαδιαία άνοδο παρά την «ασάφεια» γύρω από την ζήτηση

11:44

Huawei: Ήπια άνοδος 1,4% στα έσοδα του β΄τριμήνου

11:29

Οι ενέργειες της Coca-Cola HBC στη σκιά του πολέμου της Ουκρανίας – Το χρονικό των εξελίξεων

11:25

Θεσσαλονίκη: Δεκαπέντε οπαδοί της Μακάμπι Τελ Αβίβ συνελήφθησαν για αδικήματα βίας

11:22

ΝΔ: Για τον ΣΥΡΙΖΑ, η κατασκευή του Μετρό στα Εξάρχεια είναι πρόσχημα για την καταστροφή της γειτονιάς

11:08

Κεραμέως: Στις 12 Σεπτεμβρίου ανοίγουν τα σχολεία με επιπλέον 8.500 εκπαιδευτικούς

11:02

Ελ Εριάν: H Fed θα συνεχίσει τις επιθετικές κινήσεις στα επιτόκια παρά τη μείωση του πληθωρισμού