Πώς «τρέχει» η διαδικασία για το κτηριακό ΣΔΙΤ ύψους 140 εκατ. ευρώ της Γενικής Γραμματείας Υποδομών

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πώς «τρέχει» η διαδικασία για το κτηριακό ΣΔΙΤ ύψους 140 εκατ. ευρώ της Γενικής Γραμματείας Υποδομών
Ο σύμβουλος που θα «τρέξει» τη σύνταξη και υποβολή φακέλου Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, το στάδιο του ανταγωνιστικού διαλόγου, το «καρέ» των διεκδικητών και τα «ανοιχτά θέματα» των διαγωνισμών με τα κόστη υλικών.

Στη «γραμμή»… εκκίνησης φαίνεται να πλησιάζει σταδιακά η φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου του διαγωνισμού για την κατασκευή του νέου κτηρίου που θα στεγάσει τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, ύψους 140 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).

Ήδη, εδώ και πάνω από ενάμιση μήνα, όπως έχει αναφέρει το insider.gr, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, έχει αποφασίσει την έγκριση του Τεύχους «Πρόσκλησης Συμμετοχής σε Διάλογο» του Σταδίου Β.Ι της Β΄ Φάσης του Διαγωνισμού για την ανάθεση σύμβασης Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) του έργου «ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΚΤΗΡΙΑΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΕΓΑΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ». Σε αυτή τη διαδικασία, ως γνωστόν, θα δώσουν το παρών οι ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, INTRAKAT– REDEX και Μυτιληναίος – DIMAND, οι οποίες είχαν προκριθεί και στη β’ φάση του διαγωνισμού, για να συμμετέχουν στη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, η οποία και θα καθορίσει σημαντικές παραμέτρους για την ανάπτυξη του project. Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει η φάση της υποβολής δεσμευτικών προσφορών.

Ωστόσο, προς την κατεύθυνση αυτή, απαιτείται και η παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου, για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Κτηριακών Υποδομών στο έργο της εκπόνησης μελετών που απαιτούνται για την σύνταξη και υποβολή φακέλου Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων προκειμένου για την έκδοση περιβαλλοντικών όρων, στο πλαίσιο των προκαταρκτικών εργασιών προετοιμασίας του Σταδίου Β.Ι της Β΄ Φάσης του σχετικού Διαγωνισμού. Διαδικασία που είναι σε εξέλιξη καθώς έχει προγραμματιστεί να γίνει απευθείας διαπραγμάτευση με 3 πιθανούς συμβούλους την προσεχή Παρασκευή 10 Ιουνίου.

Το insider.gr με συνεχή αρθρογραφία του έχει αναφερθεί εκτενώς στο σύνολο των ΣΔΙΤ κτηριακών διαγωνισμών που είναι σε ώριμο, προχωρημένο ή πιο πρώιμο στάδιο, σε χρονοδιαγράμματα και εκκρεμότητες κ.α. Πρέπει, πάντως, να τεθεί και ένα ακόμα ζήτημα. Ότι η ραγδαία αύξηση του κόστους τιμών (υλικά, ενέργεια) ή η δυσκολία εξεύρεσης υλικών και προσωπικού, επόμενο είναι να επηρεάζει χρονοδιαγράμματα, διαδικασίες και προϋπολογισμούς και σε κτηριακά projects, πολλά εκ των οποίων προχωρούν υπό την αιγίδα ή εποπτεία – επίβλεψη του υπ. Υποδομών και Μεταφορών. Το οποίο προσπαθεί (συνολικά, όχι απλά για τα ΣΔΙΤ κτήρια) να δώσει λύσεις σε ένα δύσκολο περιβάλλον και υπό… δημοσιονομικούς περιορισμούς (εύλογο αυτό). Σε κάθε περίπτωση, για όλους αυτούς τους ΣΔΙΤ κτηριακούς διαγωνισμούς (φοιτητικές κατοικίες, σχολεία, κτηριακές υποδομές, projects της δικαιοσύνης ή κέντρα πολιτικής προστασίας κ.λπ.) όχι μόνο το ακριβές χρονοδιάγραμμα, αλλά και το τεχνικό αντικείμενο όπως και το τελικό οικονομικό πλαίσιο, θα ξεκαθαρίσουν προσεχώς.

Το νέο κτίριο θα στεγάσει όλες τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, στο πλαίσιο της μετεγκατάστασης των υπηρεσιών της στο κτίριο της Οδού Πειραιώς 166, όταν σήμερα στεγάζονται σε 13 διάσπαρτα, μισθωμένα κτίρια, συμβάλλοντας σημαντικά και στη μείωση των λειτουργικών εξόδων και στην απαλλαγή εξόδων για μισθώσεις κτιρίων, εξασφαλίζοντας οικονομικό όφελος για το Δημόσιο από τα μισθώματα της τάξεως των 3 εκατ. ευρώ ετησίως, ή αλλιώς των 90 εκατ. ευρώ στα 30 έτη. Η διάρκεια του έργου ορίστηκε σε 360 μήνες (30 χρόνια), εκ των οποίων οι πρώτοι 36 αφορούν την κατασκευαστική περίοδο και οι υπόλοιποι την περίοδο λειτουργίας και συντήρησης.

Όπως κατά καιρούς έχει αναφέρει και ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Καραγιάννης, με την υλοποίηση του έργου επιτυγχάνεται εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων από τη λειτουργία, καθαρισμό, φύλαξη και τη συντήρηση των υφιστάμενων κτιρίων της Γ.Γ.Υ., εξοικονόμηση δαπανών τηλεπικοινωνιακών τελών με τη χρήση προηγμένων υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών («syzefxis»), ενιαία, εύρυθμη λειτουργία μεταξύ των Υπηρεσιών, κατάργηση των εξόδων επικοινωνίας μεταξύ των Υπηρεσιών (υπηρεσιακά οχήματα, μεταβάσεις κ.λπ.), ενώ συμβάλει και στην ευρύτερη αναβάθμιση της περιοχής.

Το αντικείμενο της προς ανάθεση σύμβασης αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, ασφάλιση και συντήρηση ενός λειτουργικού, σύγχρονου κτηριακού συγκροτήματος που θα στεγάσει τις υπηρεσίες της Γ.Γ.Υ. του ΥΠ.Υ.ΜΕ. και το οποίο θα σχεδιαστεί με βάση τις «Αρχές» του Βιοκλιματικού Σχεδιασμού στις οποίες συνυπάρχουν το Περιβάλλον και η Ενέργεια και θα πρέπει να επιτύχει πιστοποίηση LEED (Silver ή ανώτερο) και μίας πεζογέφυρας επί της οδού Πειραιώς που εξασφαλίζει την πρόσβαση στο κτήριο.

Επιπλέον, περιλαμβάνει την ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου, τμήμα του οποίου βρίσκεται σε όμορο οικόπεδο ιδιοκτησίας της Ο.Σ.Ε. Α.Ε. που διαχειρίζεται η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., το οποίο θα αποτελεί ουσιαστικά την πρόσβαση μεταξύ του υπό ανέγερση κτηριακού συγκροτήματος και του σταθμού «Ρουφ» του Προαστιακού σιδηροδρόμου.

Στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται και η διάνοιξη οδού που προβλέπει το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, καθώς και η κατεδάφιση των υφιστάμενων κτισμάτων σε τμήμα του οικοπέδου. Θα αποτελέσει σημαντικό τοπόσημο και μαζί το νέο κέντρο καινοτομίας στις παλιές εγκαταστάσεις της Χρωματουργείας Πειραιά (ΧΡΩΠΕΙ), θα αλλάξουν την εικόνα της περιοχής και θα αποτελέσουν σημεία αναφοράς στην πρωτεύουσα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Εξωτερικό Υδροδοτικό Αθήνας: Ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ, η… real estate πλευρά και η λογιστική αξία των 1,1 δισ. ευρώ

Καραγιάννης: Πράσινες και έξυπνες πόλεις με εργαλείο τις ΣΔΙΤ και το Ταμείο Ανάκαμψης

gazzetta
gazzetta reader insider insider