Μετρό Αθήνας: Αρχές του 2023 αρχίζουν να «σκάβουν» οι μετροπόντικες για τη Γραμμή 4

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μετρό Αθήνας: Αρχές του 2023 αρχίζουν να «σκάβουν» οι μετροπόντικες για τη Γραμμή 4
Στις αρχές του 2023 αναμένεται να ξεκινήσουν οι μετροπόντικες τη διάνοιξη από τα δύο άκρα της γραμμής, σε Γαλάτσι – Κατεχάκη, για την κατασκευή της Γραμμής 4. Τι σημαίνει για την Αθήνα το νέο project του Μετρό.

Στις αρχές του 2023 αναμένεται να ξεκινήσουν το έργο τους, δηλαδή τη διάνοιξη από τα δύο άκρα της γραμμής (Γαλάτσι, Κατεχάκη) οι μετροπόντικες που θα «πιάσουν» δουλειά για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, Άλσος Βεΐκου - Γουδή, κόστους 1,2 δισ. ευρώ. Οι δύο μετροπόντικες αναμένονται το καλοκαίρι, ώστε να «στηθούν» και στη συνέχεια να ξεκινήσουν τη διάνοιξη από τα δύο άκρα μέσα στον επόμενο χρόνο.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, χαρακτήρισε το έργο ως το σημαντικότερο της τελευταίας εικοσαετίας στην πρωτεύουσα, μαζί με την Αττική Οδό, καθώς θα αλλάξει την καθημερινότητα του πολίτη στο λεκανοπέδιο και θα δώσει τεράστια ώθηση στην οικονομία.

Την Πέμπτη, ως γνωστόν, υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας, μεταξύ του υπουργείου Υποδομών, του Δήμου Αθηναίων, της Αττικό Μετρό Α.Ε. και της Ανάπλασης Αθήνας Α.Ε., το οποίο καθορίζει τις κοινές δράσεις κατά την κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό, με στόχο τα έργα να επιβαρύνουν στο ελάχιστο την καθημερινότητα των πολιτών. Το μνημόνιο συνεργασίας υπεγράφη από τον υπουργό Υποδομών, τον δήμαρχο Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη, τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό, Νίκο Κουρέτα, και τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ανάπλασης Αθήνας Α.Ε., Χρόνη Ακριτίδη. Παρών στην εκδήλωση ήταν ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, και ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος.

Στόχος των συνεργαζόμενων φορέων είναι να προχωρήσουν οι εργασίες με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα, με τη μικρότερη δυνατή όχληση για τους πολίτες, με την ελάχιστη δυνατή επιβάρυνση από τα έργα για τις γειτονιές της Αθήνας και την καθημερινότητά τους, όχι απλώς χωρίς περιβαλλοντικό κόστος κατά τη διάρκεια των εργασιών, αλλά με σαφές περιβαλλοντικό όφελος, δηλαδή όχι λιγότερα αλλά περισσότερα δέντρα, με απόλυτη προστασία των έργων τέχνης και πολιτισμού που βρίσκονται στους χώρους των εργοταξίων και τελικά, η ολοκλήρωση της Γραμμής 4, να σημαίνει όχι μόνο μια πιο ανθρώπινη Αθήνα, αλλά και μια ακόμα πιο όμορφη Αθήνα.

Ο κ. Καραμανλής και ανέφερε ότι «στο Παρίσι η μέση πυκνότητα σταθμών του Μετρό είναι τέσσερις ανά τετραγωνικό χλμ. αστικού χώρου, όταν στην Αθήνα αντίστοιχα και με τους νέους σταθμούς της Γραμμής 4 η μέση πυκνότητα θα φθάσει πλέον τον ένα σταθμό ανά τετραγωνικό χλμ. αστικού χώρου».

Τι σημαίνει για την Αθήνα η Γραμμή 4 του Μετρό

Η Γραμμή 4 έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του κέντρου της Αθήνας και γι’ αυτό προβλέπεται η κατασκευή νέων σταθμών σε κομβικά σημεία του κέντρου, όπως είναι τα Εξάρχεια ή το Κολωνάκι.

Πρακτικά, σε 8 χρόνια, όταν πραγματοποιηθεί το πρώτο δρομολόγιο, αυτό θα σημαίνει:

  • 340.000 επιβάτες,
  • 53.000 λιγότερα αυτοκίνητα στο δρόμο,
  • 1.216 μεγαβατώρες εξοικονόμηση ενέργειας,
  • 318 τόνοι λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Το πρώτο τμήμα του έργου, του οποίου η κατασκευή έχει ξεκινήσει, έχει μήκος 13 χιλιόμετρα. Από το άλσος Βεΐκου, πάει στην Κυψέλη, τα Δικαστήρια, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι, τον Ευαγγελισμό, την Καισαριανή, την Πανεπιστημιούπολη του Ζωγράφου και καταλήγει στο Γουδή. Με 15 νέους σταθμούς, σε τέσσερις Δήμους.

Οι 7 από αυτούς τους 15 σταθμούς -και μάλιστα αυτοί που είναι στις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές- βρίσκονται στον Δήμο Αθηναίων. Εξ ου λοιπόν και κρίθηκε αναγκαίο το μνημόνιο συνεργασίας.

Ο σταθμός «Ευαγγελισμός» είναι πολύ σημαντικός και ο σχεδιασμός προχωράει κανονικά. Πρόκειται για σταθμό μετεπιβίβασης και εκεί θα συναντηθούν, στην ουσία, δυο γραμμές. «Τα περισσότερα εργοτάξια και όλες οι πρόδρομες εργασίες έχουν ήδη πραγματοποιηθεί και ολοκληρωθεί. Και σε λίγο καιρό μπαίνει ο μετροπόντικας. Το έργο θα γίνει και θα γίνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, έτσι ώστε να δημιουργήσουμε όχι απλά τη μικρότερη δυνατή όχληση, αλλά να κάνουμε και πράγματα που δεν έχουν γίνει ποτέ σε αυτή τη χώρα κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου», ανέφερε ο κ. Καραμανλής.

Για τον σταθμό «Εξάρχεια», ο «Δήμος Αθηναίων και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει μια πολύ συντονισμένη προσπάθεια, έτσι ώστε τα Εξάρχεια να μην είναι αυτό που πολλοί θεωρούν ότι είναι. Εμείς, από την πλευρά μας, ήδη έχουμε κάνει τις απαραίτητες μετρήσεις και συνεπώς δεν πρόκειται να κάνουμε πίσω σε αυτό. Θέλω να διαβεβαιώσω, ότι δέσμευση της κυβέρνησης και του ίδιο του πρωθυπουργού είναι ότι δεν πρόκειται να κάνουμε πίσω», σημείωσε ο υπουργός.

Για τους αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς μελλοντικής διαμόρφωσης των πλατειών, όπου θα κατασκευαστούν σταθμοί (Κυψέλης, Εξαρχείων, Κολωνακίου), ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κ. Μπακογιάννης, είπε σχετικά: «Έχουμε προβλέψει αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς για κάθε πλατεία όπου θα δημιουργηθεί νέος σταθμός του ΜΕΤΡΟ. Μιλάμε για τα εμβληματικά σημεία της πόλης των Αθηνών, τις πλατείες με ιστορία, με πολιτιστικό και κοινωνικό ειδικό βάρος. Επομένως θέλουμε το τελικό αποτέλεσμα να είναι αντάξιο όχι μόνο του παρελθόντος αλλά και του μέλλοντος».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Αττικό Μετρό: Ποιος είναι ο τεχνικός σύμβουλος (έναντι 18,9 εκατ. ευρώ) για τα έργα Μετρό της Αθήνας

gazzetta
gazzetta reader insider insider