Παύουν να είναι δωρεάν τα διάσημα online μαθήματα Coursera

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Παύουν να είναι δωρεάν τα διάσημα online μαθήματα Coursera

Τα δωρεάν διαδικτυακά μαθήματα από τα καλύτερα πανεπιστήμια και οργανισμούς του κόσμου λανσάρουν νέα υπηρεσία, με πληρωμή, η οποία απευθύνεται σε στελέχη επιχειρήσεων και θα αποτελούν πλέον έναν σημαντικό ανταγωνιστή των πανεπιστημίων.

Ήδη τα πανεπιστημιακά ιδρύματα παρέχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε διαλέξεις και διδακτικό υλικό και ακολουθώντας αυτό το παράδειγμα η μέθοδος Coursera θα εξυπηρετεί εταιρικούς πελάτες όπως είναι μεγάλες πολυεθνικές μεταξύ των οποίων και οι BNY Mellon, Boston Consulting Group, L'Oréal και Axis Bank.

Η νέα πλατφόρμα ονομάζεται «Coursera for Business» και παρέχει «tailor made» online μαθήματα και διδακτικό υλικό για το προσωπικό των εταιρειών στο πλαίσιο της διαρκούς επιμόρφωσης που απαιτείται πλέον από τις εταιρείες.

Τα Coursera διαθέτουν πάνω από 21 εκατ. εγγεγραμμένους χρήστες παγκοσμίως, οι οποίοι έχουν πρόσβαση σε πάνω από 1.400 μαθήματα σε πληθώρα μαθημάτων και θεμάτων από 145 ακαδημαϊκά ιδρύματα μεταξύ των οποίων και το Stanford University, το London Business School και το HEC Paris.

Ωστόσο, η πλατφόρμα πλέον θα ακολουθεί την τακτική άλλων παρόμοιων μεθόδων όπως είναι τα Udacity, EDX και FutureLearn και θα στοχεύει στην αποκόμιση εσόδων εκμεταλλευόμενη τη διευρυμένη βάση των χρηστών της οι οποίοι μέχρι σήμερα είχαν δωρεάν πρόσβαση.

Ο τομέας της επιμόρφωσης στελεχών επιχειρήσεων αποτελεί μια αγορά πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων και η παροχή υπηρεσιών επί πληρωμή ήταν μια αναμενόμενη εξέλιξη για αυτές τις «edtech» επιχειρήσεις. Ωστόσο, υπάρχει ένα πρόβλημα: θα βρουν «απέναντί» τους τα πανεπιστήμια και άλλες σχολές, οι οποίες διαθέτουν online μαθήματα στις δικές τους πλατφόρμες. Αυτά τα ιδρύματα επιδιώκουν να αναπτυχθούν στον τομέα των corporate μαθημάτων και για την ώρα παρουσιάζουν ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 10% ετησίως αν ληφθούν υπ’ όψιν τα έσοδα από τη δραστηριότητα αυτή.

Ο διευθυντής εταιρικής διακυβέρνησης και ψηφιακής μάθησης της L’ Oreal, Laurent Reich, ανέφερε ότι η εταιρεία σκοπεύει να αφιερώσει το 50% του χρόνου για την ανάπτυξη των στελεχών της στην ψηφιακή μάθηση ή στην αυτοδιδασκαλία.

«Μας αρέσει το γεγονός ότι τα Coursera θα μας προσφέρουν τη δυνατότητα για υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικά προγράμματα και μια διδακτική εμπειρία η οποία θα δίνει την ευκαιρία της προσωπικής επιλογής στους υπαλλήλους μας», ανέφερε.

Οι δυνατότητες του δικτύου διανομής των μεγάλων online συστημάτων εκπαίδευσης έχουν καταφέρει να πείσουν τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια να παράσχουν δωρεάν διαλέξεις μέσω διαδικτύου, μία μέθοδος γνωστή ως «Μαζικά Ελεύθερα Διαδικτυακά Μαθήματα» (Moocs).

Ωστόσο, αυτή η «συμβιωτική σχέση» τείνει να δεχθεί πιέσεις από τα πανεπιστήμια και τις σχολές, οι οποίες μπορούν πιο εύκολα να προσελκύσουν νέους σπουδαστές στις ψηφιακές τους πλατφόρμες και πλέον δεν βασίζονται τόσο σε πλατφόρμες τρίτων.

Ο David Lefevre, διευθυντής εκπαίδευσης του Imperial College Business School σημειώνει ότι υπήρχε χώρος στην αγορά για αρκετούς τέτοιους μηχανισμούς και αυτοί οι πάροχοι online εκπαίδευσης θα καλύψουν εξειδικευμένες αγορές.

«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι πάροχοι των Mooc θα εξακολουθήσουν να διαδραματίζουν το ρόλο τους και στο μέλλον αλλά δεν θα αντικαταστήσουν τα προγράμματα επιμόρφωσης στελεχών που παρέχουμε μέσω των πανεπιστημίων», επεσήμανε.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάζονται αυτή τη στιγμή

Τεκτονικές αλλαγές στην αγορά εργασίας: Ποια επαγγέλματα καταργεί «αθόρυβα» η Τεχνητή Νοημοσύνη

Σε εκκρεμότητα το αγροτικό - Πράσινες και γαλάζιες κουμπαριές - Στου Καραβίτη με Πιερρ

Απάτες με επιστροφές ΦΠΑ ερευνούν οι «ράμπο» της ΑΑΔΕ - Χάθηκαν 73,5 δισ. ευρώ την τελευταία 15ετία

Φόρτωση BOLM...
gazzetta
gazzetta reader insider insider